سایت خبری پیام ما آنلاین | در پی درخشش رضا قوچان نژاد در لیگ هلند تمام رکوردهایی که گوچی شکست

در پی درخشش رضا قوچان نژاد در لیگ هلند تمام رکوردهایی که گوچی شکست





۴ بهمن ۱۳۹۵، ۲۳:۱۵

در پی درخشش رضا قوچان نژاد در لیگ هلند
تمام رکوردهایی که گوچی شکست

بازیکنان ایرانی زیادی همواره لیگ های فوتبال معتبر جهان بازی کرده اند و تعدادی از آنها نیز در تیم هایشان خوش درخشیده اند، از حسین صدقیانى بعنوان اولین لژیونر فوتبال ایران که 3 فصل را در باشگاه شارلرواى بلژیک و یک نیم فصل را در باشگاهى در ترکیه گذراند، تا دیگر بازیکنانی که به مرور رفتند و آمدند.از موفق ترین بازیکنان ایرانی حاضر در لیگ های معتبر اروپایی می توان به مهدی مهدوی کیا، علی دایی، وحید هاشمیان، جواد نکونام و حتی اشکان دژاگه اشاره کرد که مربوط به چند نسل قبل هستند. بعد از چند سال که بازیکنان ایرانی جایگاه چندانی در لیگ های دیگر کشورهای برجسته نداشتند، به تازگی مجددا موج تازه و جدیدی از انتقال بازیکنان ایرانی را به سایر کشورها شاهد هستیم که الحق و الانصاف نشان دهنده جایگاه واقعی فوتبال ایران است. انتقال کریم انصاری فرد به مطرح ترین تیم یونان یعنی المپیاکوس، زمزمه های پیوستن سردار آزمون به لیگ جزیره و علی رضا جهانبخش به بوندس لیگا، همه نشان دهنده ارزش های بالای فوتبالیست های ایرانی است.
زندگی نامه
رضا قوچان‌نژاد نورنیا متولد ۲۹ شهریور ۱۳۶۶ مشهد ،بازیکن فوتبال ایرانی-هلندی، شاغل در هیرنفین هلند، یکی از این بازیکنان است. رضا قوچان‌نژاد که در کشور هلند و بلژیک به اسم گوچی (Gucci) معروف است و در زمان کودکی به همراه خانواده‌اش که از کردهای کرمانجی خراسان محسوب می شوند، به هلند مهاجرت کرد. وی در رشته علوم سیاسی نیز مدرک دانشگاهی دارد و همچنین از استعداد ذاتی و تبحر خاصی در موسیقی و نواختن ویلن برخوردار است. وی همواره از علاقه‌اش به شهر مشهد و تیم ابومسلم می گوید. همسر وی «ساروین بیات» خواهر ساره بیات، بازیگر قدیمی سینما و تئاتر می باشد که در اواخر سال 94 ازدواج کردند.
زندگی فوتبالی
گوچی فوتبالش را از سال 2005 در تیم هیرنوین هلند شروع و پس از آن به تیم های کمبور هلند، سنت ترویدن و استاندارد لیژ بلژیک، چارلتون انگلیس، الکویت کویت( قرضی) و الوکره قطر( قرضی) پیوست. رضا در ابتدای فصل جاری، مجددا به هیرنوین بازگشت و با درخشش بی مثال خود، فصل ناموفق خود در چارلتون را به باد فراموشی سپرد.
دعوت و درخشش در تیم ملی
این بازیکن در 22 اکتبر 2011 توسط کارلوس کی روش به تیم ملی دعوت شد و اولین بازی رسمی و ملی خود را در سن 25 سالگی و برابر لبنان در مقدماتی جام ملت های آسیا 2015 انجام و اولین و دومین گل ملی خودش را در آن بازی به ثمر رساند. قوچان‌نژاد در مدت کم حضورش در تیم ایران تبدیل به یک ستاره شد و موفق شد با گلزنی در ۳ مسابقه پایانی مرحله انتخابی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ برابر قطر، لبنان و کره جنوبی به یک قهرمان ملی تبدیل شود. او هم چنین تنها گل تیم ایران را در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ در مقابل تیم ملی فوتبال بوسنی و هرزگوین به ثمر رساند. گل زیبای او به کره جنوبی در ورزشگاه جام مونسو کره که باعث صعود مستقیم ایران به جام جهانی 2015 برزیل شد، همواره در خاطر دوستداران و علاقمندان فوتبال باقی مانده است. قوچان نژاد همچنین با 29 بازی ملی و زدن 14 گل آمار خوب و جالبی را از خود به جا گذاشته و به طور میانگین در هر دو بازی، یک گل به ثمر رسانده است.
گل ها و رکوردهای باشگاهی
سریع ترین گل تاریخ فوتبال هلند متعلق به رضا قوچان نژاد است. زمانی که او در اولین بازی خود برای کمبور در تاریخ ۲۲ ژانویه ۲۰۱۰ مقابل باشگاه فوتبال ویندام به میدان رفت، 9 ثانیه بعد ورودش به زمین اولین گل خودش و سریع ترین گل تاریخ فوتبال هلند را به ثمر رساند.
این بازیکن بااخلاق ایرانی که ستاره تیمش در این فصل رقابت های لیگ برتر هلند می باشد، که در بازی یک شنبه شب هیرنوین- آیندهوون سه بار دروازه‌ی یکی از پرافتخارترین تیم‌های اردیویسه را باز کرد، همچنین او اولین بازیکن تاریخ باشگاه هیرنوین است که در یک بازی، در برترین لیگ هلند، هت تریک می‌کند و آن بازی با شکست هیرنوین به پایان می‌رسد. قوچان‌نژاد که تا پایان مسابقه در ترکیب تیمش حضور داشت با هت‌تریک مقابل آیندهوون تعداد گل‌های خود در این فصل لیگ اردیویسه هلند را به عدد 12 رساند تا همراه با نیکولای یورگنسن دانمارکی مهاجم فاینورد، بصورت مشترک در صدر جدول گلزنان قرار گیرد و اولین ایرانی باشد که در یکی از معتبرترین لیگ های جهان هم هت تریک کرده و هم در صدر جدول گلزنان قرار گرفته است. همچنین انتخاب او به عنوان بهترین بازیکن هفته نوزدهم لیگ معتبری در اروپا، شاید پس از این برای کمتر بازیکن ایرانی اتفاق بیفتد.
سایت «ووت بال» به عنوان یکی از پرمخاطب ترین رسانه های هلندی از رضا قوچان نژاد به عنوان بهترین بازیکن هفته نوزدهم لیگ هلند نام برد و بالاترین نمره را به گوچی داد. این سایت در گزارشی پیرامون ستاره ایرانی هیرنوین نوشت: «موتور گلزنی هیرنوین ورزشگاه فیلیپس آرنا را برای دقایقی مات و مبهوت و در سکوت فرو برد اما هم تیمی هایش قدر درخشش او را ندانستند تا هت تریک این بازیکن بسوزد. با این حال او بهترین بازیکن هفته نوزدهم بود و با گل ها و بازی خوبش نمره 8 را گرفت و بالاتر از همه ستاره ها عنوان بازیکن برتر هفته را به خود اختصاص داد».
جالب است بدانید رضا در کنار علیرضا جهانبخش، دیگر بازیکن ایرانی حاضر در لیگ برتر هلند در بین صدها بازیکن حاضر در این رقابت ها در بین ده بازیکن برتر جای دارند؛ گوچی با 12 گل و 2 پاس گل و کسب 14 امتیاز در رتبه سوم و علیرضا جهانبخش بازیکن ایرانی آلکمار هم با ۶ گل و ۵ پاس گل و ۱۱ امتیاز در جایگاه دهم باارزش ترین بازیکنان لیگ هلند قرار دارند.
حال باید منتظر ماند و دید آیا او می تواند همچنان این روند رو به رشد و درخشان خود را ادامه دهد و یا خیلی زود به دیگر ستارگان افول کرده ورزش ایران می پیوندد، هرچند گوچی تا همین جا هم یکی از بهترین لژیونرهای ایران به حساب می آید.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *