سایت خبری پیام ما آنلاین | زبان بدن ترامپ

زبان بدن ترامپ





۴ بهمن ۱۳۹۵، ۲۳:۰۴

زبان بدن ترامپ
ترجمه: بسم الله خرمی
به نقل از ایندیپندنت، لحن تفرقه‌انگیز دونالد ترامپ – رئیس‌جمهور آمریکا- بحث‌های زیادی را برانگیخته و تاکنون بارها مورد بررسی قرار گرفته؛ اما زبان بدن وی و حرکاتش در روز تحلیف تحلیل نشده است.
فضای رسمی مراسم تحلیف ترامپ زمینه تمرکز بر رفتار وی و همراهانش را فراهم آورد. به طوریکه حرکات ترامپ و باراک اوباما و رفتار آنها با همسرانشان مورد توجه طیف گسترده‌ای از مردم قرار گرفته است.
پیتر کُلِت – روانشناس رفتاری- معتقد است چهار ویژگی اصلی در حالات چهره ترامپ وجود دارد. حالتی که بیش از همه در چهره وی دیده می‌شود «مرد آلفا» نام دارد که در آن ترامپ لبخند نمی‌زند، ابروهایش را پایین می‌آورد و چشمانش را تنگ می‌کند.
دکتر کلت در این خصوص می‌گوید: «ما با لبخند زدن به دیگران می‌فهمانیم که برایشان یک تهدید به حساب نمی‌آییم. ترامپ با لبخند نزدن به دیگران می‌فهماند که او یک تهدید است».
وی گاهی اوقات چانه خود را جلو می‌آورد. به گفته دکتر کلت این ژستی است که افرادی که باور دارند باید به پست مدیریتی گماشته شوند از خود نشان می‌دهند.
لبخند با لبان بسته اندازه دهان را بزرگتر نشان می‌دهد و این ژست نیز از ویژگی‌های مدیران ارشد است. دونالد ترامپ معمولاً این لبخند را بر لب دارد.
دکتر کلت می‌گوید ترامپ در بیشتر موارد دندان‌های خود را پنهان می‌کند. این حالت آسیب‌پذیری وی را نشان می‌دهد. حتی حالتی که وی چانه خود را به گردنش نزدیک‌تر می‌کند یک واکنش غریزی به انتقادات و حملات لفظی است. به طوریکه به نظر می‌آید او آماده شده تا ضربه‌ای به صورتش وارد شود.
ویژگی دیگر ترامپ که خیلی به چشم می‌خورد حرکت دستان وی است. حرکت دستان ترامپ در روز تحلیف بسیار زیاد بود. برای مثال وی پس از پایان سخنرانی دست مشت شده خود را بالا برد.
«کارل کینسلی گُمان» که متخصص زبان بدن است در مجله فوربز نوشت: «این حرکت [مشت گره کرده] نشان‌دهنده‌ی دقت و کنترل است. وقتی وی مشت خود را باز کرد نشان داد که آماده عملی کردن حرف‌هایش است».
پاتریک اِی استوارت – محقق روانشناسی سیاسی- در این خصوص می‌گوید: «به نظر من ترامپ بیشترین بهره را از تصویرسازی با دستانش می‌برد».
متخصصان دیگری به تحلیل رفتار رئیس‌جمهور آمریکا با همسرش ملانیا ترامپ پرداختند. پتی وود – متخصص زبان بدن- در مصاحبه با میل‌آنلاین گفت: «خیلی جالب بود که ترامپ هنگام پیاده شدن از ماشین مستقیماً به سمت اوباما و همسرش رفت تا به آنها سلام کند. وی به همسرش کمک نکرد از ماشین خارج شود، او را همراهی نکرد و حتی برای آگاهی از وضعیت او به عقب هم نگاه نکرد». این در حالیست که اوباما با توجه به میزان اضطراب ملانیا وی را تا داخل سالن همراهی کرد.
باراک اوباما همچنین زمانیکه همسرش – میشل اوباما- از ملانیا ترامپ هدیه‌ای دریافت کرد و نمی‌دانست آن را کجا قرار دهد، به سرعت شرایط را مدیریت کرد و هدیه را از همسرش گرفت. این رفتار اوباما نشان‌دهنده‌ی صمیمیت وی و همسرش بود.
به گفته وود با اینکه لحن ترامپ درباره اوباما همواره تند بوده اما با روی گشاده به او سلام کرد که نشان می‌دهد وی برای رئیس‌جمهور سابق آمریکا احترام قائل است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *