پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | با هدررفت آب سد نسا: وزارت‎های نیرو و کشاورزی خسارت‎های زیادی به بم زدند

با هدررفت آب سد نسا: وزارت‎های نیرو و کشاورزی خسارت‎های زیادی به بم زدند





۴ بهمن ۱۳۹۵، ۲۲:۵۷

با هدررفت آب سد نسا:
وزارت‎های نیرو و کشاورزی خسارت‎های زیادی به بم زدند

نماینده مردم شهرستان‎های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت‎های نیرو و جهاد کشاورزی در بحث هدررفت آب سد نسا خسارت‎های زیادی به بم وارد کردند. حبیب‎الله نیکزادی‎پناه ابراز امیدواری کرد: امیدواریم فعالیت‎های خوبی که در حوزه اقتصاد مقاومتی انجام می‎شود، شاهد رونق تولید و کاهش بیکاری باشیم.
وی با توجه به اینکه کشاورزی اقتصاد اول منطقه است اضافه کرد: ارزان‎ترین اشتغال‌زایی کشاورزی محسوب می‎شود، می‎طلبد فعالیت و سرمایه‎گذاری در این حوزه افزایش یابد. نیکزادی‎پناه تصریح کرد: در جلسه‎ای که با رئیس سازمان جهاد کشاورزی داشتیم، موضوع‎هایی مانند گسترش آبیاری تحت فشار، دامداری‎ها و گلخانه‎ها مطرح و قرار شد برای هر بخش یک مسؤول انتخاب شود تا طرح‎ها را پیگیری و به اجرا برساند.
وی با بیان اینکه تمام اداره‎ها باید به سرمایه‎گذاران کمک کنند، افزود: مدیران اداره‎ها نباید طوری عمل کنند که مردم از سرمایه‎گذاری خود منصرف شوند در واقع باید تشویق سرمایه‎گذاران در دستور کار مسؤولان قرار گیرد. نیکزادی‎پناه عنوان کرد: بنده انتقادهای شدیدی از وزارت صنعت، معدن و تجارت دارم که می‎طلبد، مسؤولان شهرستان و استان کرمان در این حوزه نسبت به تسهیل در روند اجرای طرح‎های اقتصادی، صنعتی و معدنی اقدام کنند. وی با بیان اینکه وزارت‎های نیرو و جهاد کشاورزی در بحث هدررفت آب سد نسا خسارت‎های زیادی به ما وارد آوردند، ابراز داشت: با توجه به عدم احداث کانال‎های درجه یک و دو در حوزه پایین‎دست سد توسط وزارت نیرو، جهاد کشاورزی نتوانسته است، کانال‎های درجه سه و چهار را تکمیل کند. نماینده مردم شهرستان‎های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما برای حفظ قنات‎ها و مخازن آبی به ویژه در کویر باید به سمت طرح‎های آبخیزداری و آب‎خوان‎داری برویم که با ابراز تأسف منابع طبیعی استان نگاه مثبتی به این موضوع ندارد.
نیکزادی‎پناه با تقدیر از تلاش‎های شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان خاطرنشان کرد: توسط شرکت آبفار طرح‎هایی با اعتبار 25 میلیارد تومان در شرق استان در حال اجراست که به‎زودی با بهره‎برداری از آن‎ها دیگر روستایی بدون آب در منطقه وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه رفتار بدی از وزارت صنعت و معدن دیده ایم، افزود: شرکت فولکس واگن در بم در حال فعالیت بود که با لابی های صورت گرفته در تهران، کلی ضرر و زیان به شرکت های خودروساز بم وارد شد و بعد از برداشتن تحریم ها این شرکت به تهران رفت، در حالی که اصل 50 قانون اساسی و مسائل زیست محیطی را رعایت نکرده اند.
نیکزادی تصریح کرد:سالانه میلیاردها دلار از ناحیه صنعت، معدن و تجارت در منطقه ضرر می کنیم، زیرا ظرفیت ها را داریم اما کمکی از وزارتخانه نمی شود که این ظرفیت را به ریال تبدیل کنیم. وی افزود: درخواست می کنیم مسوولان این حوزه برای شرق استان یک وقت خاص بگذارند تا بتوانیم از این ثروت ها استفاده کنیم.
نیکزادی با گلایه ازعملکرد این سازمان در حوزه انتخابیه اش گفت: سازماندهی نیروی انسانی صنعت و معدن در شرق استان بسیار ضعیف است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *