سایت خبری پیام ما آنلاین | آیا گنج‌های قلعه گنج پیدا شده است؟

آیا گنج‌های قلعه گنج پیدا شده است؟





۴ بهمن ۱۳۹۵، ۲۲:۵۶

آیا گنج‌های قلعه گنج پیدا شده است؟

استاندار کرمان از روز اول سکانداری خود در استانداری همواره معتقد بوده «گنج‌های زیادی در قلعه گنج داریم، که مهمترین آن نیروی انسانی و جوانان سخت‌کوش منطقه است» و تلاش کرده این شهرستان به عنوان پایلوت اقتصادی مقاومتی را در کشور مطرح کند حال جای سوال است که پس از سه سال از اجرایی شدن این ایده در شهرستان قلعه گنج، گنج های این شهرستان پیدا شده است؟.
فرماندار قلعه گنج گفت: شهرستان قلعه گنج پایلوت اقتصادی مقاومتی ملی است و یک بخش کارها در این شهرستان در طرح توان افزایی جوامع محلی و روستایی و شهری بوده که قرار است بنیه اقتصادی قلعه گنجی ها تقویت شود.
وی با اشاره به اینکه این مطالعات با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های منطقه است و مشکلات پروژه ها را معرفی می کند، بیان کرد: شرکت مشاور ظرفیت های اشتغال و فعالیت هایی را که باید در همه حوزه های کشاورزی، دامپروری، صنعت، معدن، رفاه اجتماعی، آموزش و آموزش عالی، فرهنگ، ورزش و .. صورت بگیرد را مطالعه و نسخه خود را ارائه می دهد.
عیدی تصریح کرد: بخش مهم فعالیت هایی که در قلعه گنج صورت می گیرد، توان افزایی است که در واقع اقتصاد مقاومتی از دل خانواده و از درون روستا به صورت پایه ای با تشکیل صندوق های خرد آغاز می شود. وی ادامه داد: طی یک سال گذشته در 60 روستای شهرستان صندوق ها خرد روستایی را تشکیل داده ایم و اخیرا نیز 20 مورد دیگر انجام شده و قرار است تا پایان سال جاری صندوق ها به بیش از 100 مورد برسد و براساس برنامه ریزی ها، در دو شهر و 160 روستا صندوق های خرد را تشکیل خواهیم داد.
عیدی گفت: در 60 صندوق روستایی نزدیک به 930 میلیون تومان از درآمدهای مردم را جمع آوری کرده ایم که ماهانه با آورده 5 تا 30 هزار تومان شکل می گیرد و به میزان مبلغ جمع آوری شده از مردم، بنیاد مستضعفان نیز اعتبار می آورد و تاکنون نزدیک به یک میلیارد و 500 میلیون تومان پول جمع و 2 هزار و 150 فقره وام پرداخت شده است.
وی افزود: حدود 5 درصد کاهش نرخ بیکاری را داشته ایم و با توجه به اقدامات خیلی خوبی تا پایان سال صورت می گیرد و می توانیم جوانان تحصیلکرده شهرستان را ساماندهی کنیم. عیدی اظهار کرد: پایلوت شدن قلعه گنج در اقتصاد مقاومتی اتفاق افتاده و ما خودمان هم باور نمی کردیم که چنین اتفاقی در قلعه گنج بیفتد اما لطف خدا بود.
فرماندار قلعه گنج گفت: قرار است در همه حوزه ها در شهرستان کار کنیم و بنیاد مستضعفان شش هلدینگ گردشگری، آی سی تی، معدنی و صنعتی، کشاورزی، دامپروری و اسکان را در شهرستان مستقر کرده و پایلوت ملی به معنای واقعی در قلعه گنج اتفاق افتاده و بحث، تثبیت شده است.
عیدی تصریح کرد: بنا به پیشنهاد استاندار کرمان، قلعه گنج به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شد و همه تلاش می کنند فرمایش رهبری اجرایی شود و تاکنون این اتفاق افتاده است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *