سایت خبری پیام ما آنلاین | باند اغفال مردان در فضای مجازی متلاشی شد

باند اغفال مردان در فضای مجازی متلاشی شد





۳ بهمن ۱۳۹۵، ۲۳:۳۰

باند اغفال مردان در فضای مجازی متلاشی شد

فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت از متلاشی شدن باند 4 نفره اغفال مردان درفضای مجازی و هلاکت سردسته این باند طی عملیات پلیسی خبر داد. سرهنگ ماشاالله ملایی گفت: در 25 دی ماه سال جاری ماموران از یک فقره اخاذی در یکی از روستاهای اطراف شهرستان مطلع و جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند. وی گفت: ماموران پس از حضور در محل با تحقیقات فنی دریافتند شاکی از چندی قبل در فضای مجازی با فردی که صدای زنانه داشته و خود را خانمی جوان معرفی کرده آشنا شده و با یکدیگر قرار ملاقات می گذارند. این مقام انتظامی خاطرنشان کرد : شاکی به درخواست خانم جوان جهت ملاقات عازم یکی از روستاهای اطراف شهرستان جیرفت می شود و هنگامی که به محل ملاقات می رسد با چهار نفر جوان روبرو می شود که پس از اخاذی با اسلحه ، وی را در یکی از بیابان‌های اطراف شهر رها می کنند. ملایی افزود :به علت حساسیت موضوع، در همان ساعات اولیه اتاق فکری با حضور کلیه پلیس های تخصصی شهرستان تشکیل و اکیپی متشکل از زبده ترین کارآگاهان پلیس رسیدگی به پرونده را در دستور کار خود قرار دادند.
فرمانده انتظامی جیرفت تصریح کرد: ماموران درجریان رسیدگی به این پرونده با توجه به شواهد و قرائن و اطلاع از وجود چندین پرونده مشابه متوجه می شوند با باند حرفه ای مواجه هستند که از طریق فضای مجازی اقدام به اخاذی از مردان می کنند. این مقام انتظامی تصریح کرد: سرانجام کارآگاهان پلیس با اقدامات فنی و اطلاعاتی سرنخ هایی از متهمان در یکی از روستاهای اطراف شهرستان بدست می آورند و پس از تکمیل اطلاعات، با هماهنگی مقام قضایی، اقدام به محاصره مخفیگاه آنان می کنند.
وی تصریح کرد : اعضاء این باند به محض مشاهده ماموران اقدام به تیراندازی می کنند که سرانجام با هلاکت سردسته ، 3 نفر دیگر اعضاء این باند نیز دستگیر می شوند. ملایی خاطر نشان کرد : در بررسی سوابق سرشاخه به هلاکت رسیده این باند مشخص شد نامبرده به علت تیراندازی، اخلال در نظم و مشارکت در سرقت به 10 سال حبس محکوم بوده و در مدت حبس به بهانه مرخصی متواری شده و اقدام به تشکیل باند اخاذی کرده است. وی در تشریح شگرد این باند گفت: اعضای این باند در فضای مجازی با معرفی خود به نام‌های زنانه، جهت ملاقات، مردان را به محل مورد نظر خود کشانده و پس از اخاذی، اذیت و آزار، آنها را در بیابان‌ها رها می کردند. فرمانده انتظامی جیرفت با بیان اینکه پلیس به هنجار شکنان اجازه جولان نخواهد داد، به شهروندان توصیه کرد: نسبت به فضای مجازی حساسیت ویژه ای داشته باشند، چرا که مخاطب شما در فضای مجازی مشخص نیست، بنابراین افراد در معرض انواع آسیب ها و تهدیدات قرار دارند که با ارتقاء دانش اینترنتی و آشنایی با فرصت ها و تهدیدهای پیش رو می توانند خود را در برابر آسیب های فضای مجازی مصون نگه دارند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *