سایت خبری پیام ما آنلاین | برگزاري همايش مديريت مصرف برق ويژه ادارات و سازمان‌هاي وابسته به وزارت نيرو

برگزاری همایش مدیریت مصرف برق ویژه ادارات و سازمان‌های وابسته به وزارت نیرو





۳ بهمن ۱۳۹۵، ۲۳:۲۸

برگزاری همایش
مدیریت مصرف برق
ویژه ادارات و سازمان‌های وابسته به وزارت نیرو
همایش مدیریت مصرف برق ویژه ادارات و سازمان های وابسته به وزارت نیرو با حضور جمعی از همکاران شاغل در صنعت آب و برق استان کرمان در محل سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق شمال استان برگزار شد.
معاون فروش و خدمات مشترکین این شرکت ضمن اشاره به تلاش های مجموعه وزارت نیرو در خصوص مدیریت مصرف گفت: بایستی از خودمان به عنوان صاحبان انرژی آغاز کنیم و اگر مدیریت صحیح انرژی در درون خودمان به خوبی نهادینه شده باشد، می توانیم تبلیغ کنندگان خوبی برای اقشار مختلف مردم در بحث های مدیریت مصرفی در آب و برق باشیم.
علی افتخاری خاطرنشان کرد: اگر در خانه، محیط کار و مکان های دیگر رعایت الگوی صحیح مصرف را داشته باشید، وجهه وزارت نیرو و ما به عنوان شاغلین این مجموعه در میان مردم به خوبی در اذهان عمومی باقی خواهد ماند.
معاون فروش و خدمات مشترکین همچنین به ابلاغیه وزارت نیرو مبنی بر تامین 20 درصدی برق مصرفی ادارات از انرژی های نو نیز اشاره کرد.
در ادامه کارشناس دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان ضمن اشاره به اهداف همایش فوق گفت: بر اساس ابلاغیه های وزارت نیرو بایستی بهینه سازی مصرف در بخش اداری به صورت ویژه در ادارات و سازمان های وابسته به وزارت نیرو صورت پذیرد.
مرضیه نکویی گام اولیه بهینه سازی مصرف در ادارات و سازمان های وابسته به وزارت نیرو را تشکیل کمیته انرژی در سازمان دانست و گفت: شرح وظایف کمیته انرژی، برنامه ریزی و ایجاد امکانات وشرایط جهت شناسایی، بررسی و ارزیابی گلوگاه های پر مصرف و انجام اقدامات اصلاحی جهت بهبود آنها و ارائه پیشنهادات فنی در این زمینه می باشد.
وی خاطر نشان کرد: گام بعدی، انجام ممیزی انرژی در سازمان های وابسته به وزارت نیرو است که توسط اعضا کمیته انجام می گیرد و پس از آن تهیه و ارسال گزارش منظمی از اقدامات بصورت دوره ای ( هر دو ماه یکبار) به شرکت توزیع برق شمال کرمان و کمیته انرژی استانداری است که پس ازآن ارزیابی سازمان های وابسته به وزارت نیرو انجام خواهد پذیرفت و ادارات برتر شناسایی و تجلیل خواهند شد.
کارشناس دفتر مدیریت مصرف با اشاره به طرح تشویق مشترکین دیماندی در برنامه پاسخگویی بار در تابستان 96 گفت: به منظور تشویق مشترکین دیماندی اداری در برنامه پاسخگویی بار برای مدیریت مصرف، ابلاغیه وزارت نیرو در سال 96 اجرا خواهد شد که براساس آن سازمان هایی که مدیریت مصرف برق را در ادارات اجرا نمایند به نسبت کاهش مصرف در هر سازمان با ضرایب خاص، پاداش تعلق خواهد گرفت.
نکویی تاکید کرد: نقش این شرکت، آموزش و اطلاع رسانی، پایش مصرف انرژی به صورت دوره ای، بازدید از ساختمان ها، ارائه مشاوره و معرفی به مراکز آموزشی مرتبط است و گزارش نهایی حاصل از پایش هر6 ماه یکبار به شرکت توانیر ارسال خواهد شد. مدیر دفتر مدیریت مصرف نیز در خصوص اهمیت بهینه سازی مصرف انرژی در ادارات توضیحاتی ارائه نمود.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *