سایت خبری پیام ما آنلاین | رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان خبر داد: بهره‌برداری از 21 طرح صنعتی و معدنی در جنوب کرمان در دهه فجر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان خبر داد: بهره‌برداری از 21 طرح صنعتی و معدنی در جنوب کرمان در دهه فجر





۳ بهمن ۱۳۹۵، ۲۳:۲۰

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان خبر داد:
بهره‌برداری از 21 طرح صنعتی و معدنی در جنوب کرمان در دهه فجر
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان گفت: به مناسبت فرارسیدن ایام دهه فجر 21 طرح صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری بالغ بر 716 میلیارد ریال در ایام دهه مبارک فجر در جنوب کرمان با حضور مسئولین کشوری و استانی افتتاح می شود.
دکتر محمود اسکندری نسب ابراز داشت: برای راه‌اندازی طرح‌های مذکور بالغ بر 716 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفت است. وی با اشاره به اشتغال‌زائی این میزان پروژه اقتصادی و تولیدی جدید در جنوب کرمان، تصریح کرد: با افتتاح پروژه‌های اقتصادی دهه فجر امسال، بیش از 379 فرصت شغلی جدید پایدار در این منطقه ایجاد خواهد شد. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان تصریح کرد: از میان طرح‌های افتتاحی 15 طرح صنعتی می باشد که عمدتاً در زمینه تولید قطعات پلاستیکی، آب مقطر و آب اسید، انواع میوه آجیلی فرآوری شده، رب گوجه فرنگی، بسته بندی انواع میوه و سبزی، تولید نایلون و نایلکس، درب و پنجره UPVC، کیک و انواع شیرینی، تولید انواع قیر و سردخانه فعالیت دارند، فعالیت دارند. دکتر اسکندری نسب افزود: 5 طرح دیگر در حوزه معدن و صنایع معدنی فعال هستند که یک کارخانه فرآوری سیلیس، یک معدن مس و سه معدن کرومیت را شامل می شوند.
وی خاطرنشان کرد: در میان واحدهای مذکور اولین کارخانه فرآوری سیلیس جنوب کرمان نیز وجود دارد. از مصارف سیلیس می توان به استفاده در صنایع ساخت شیشه و چینی، سرامیک، ریخته گری، پشم شیشه، به عنوان نیمه هادی در صنعت الکترونیک و … اشاره کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان ادامه داد: در تاریخ صنعت جنوب کرمان تا کنون 700 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی و معدنی پرداخت شده که تسهیلات رونق تولید پرداخت شده در 3 ماهه اخیر، بیش از 45 درصد کل تسهیلات پرداختی تاریخ منطقه را تشکیل می دهد و این به معنی ایجاد تحرک قوی و توسعه این بخش می باشد. دکتر محمود اسکندری نسب خاطرنشان کرد: در جنوب کرمان از مجموع 5 پروانه بهره برداری و مجوز برداشت معدن سیلیس، 4 فقره (80 درصد) طی دولت تدبیر و امید و از مجموع 3 پروانه اکتشاف، 2 پروانه (67 درصد) طی دولت تدبیر و امید صادر شده است. وی اضافه کرد: 68 طرح هم به مبلغ 1767 میلیارد ریال در حال بررسی توسط بانک ها جهت دریافت تسهیلات در آینده ای نزدیک هستند. همچنین تاکنون تقریبا تمامی صنایع منطقه یا تسهیلات گرفته اند یا در حال طی مراحل جهت دریافت تسهیلات می باشند. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در پایان افزود: با تزریق این مبلغ تسهیلات که به عنوان محرکه صنعت و یک اصل اقتصادی در تمامی جوامع پیشرفته است، با همت بانک های استان و جنوب، ان شا الله به زودی شاهد ایجاد تحولی عظیم در توسعه صنعتی، ایجاد اشتغال و پویایی اقتصادی منطقه خواهیم بود.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *