پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میز خبر

میز خبر





۳ بهمن ۱۳۹۵، ۰:۵۰

مواضع متناقض محسن رضایی درباره حادثه پلاسکو
ایسنا نوشت:دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی توئیتری از تلاش مدیران شهری در حادثه ساختمان پلاسکو تقدیر کرد. محسن رضایی در حساب توئیتری خود نوشت: تلاش شبانه‌روزی مدیران شهری را می‌ستاییم و با دریغ و درد، پروانه‌های سوخته در خط آتش را وداع می‌گوییم. مقصر حادثه پلاسکو را پیدا کنیم، بدون ملاحظه و نگاه سیاسی. رضایی ساعتی پیش از این پست توییتری در پست اینستاگرام خود از اکتفای مسئولان شهرداری به دادن تذکر انتقاد کرده و نوشته بود: تذکر به خصوص آنجا که جان و مال مردم در خطر است نه تنها باید ضمانت اجرا داشته باشد که باید با سختگیری و الزام همراه باشد.
پیشنهاد جالب نماینده مجلس درباره آینده ساختمان پلاسکو بعد از حادثه آتش سوزی
میزان نوشت: حسن بیکی مشاور رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح و نائب رئیس فعلی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: با توجه به فداکاری آتش نشانان، محل ساختمان مخروبه پلاسکو بعد از این حوادث و حل بحران به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران واگذار شود تا مسئولین بدانند حتی یک لحظه هم نباید تهران را فراموش کرد.
روحانی: حادثه پلاسکو برای همه مسئولان درس
و هشدار بود
خبرآنلاین نوشت: رییس جمهور تاکید کرد باید سریعتر نسبت به وضعیت کارگران بیکار شده و کسانی که اموالشان را در حادثه پلاسکو از دست داده‌اند اقدام شود تا از آلام و آثار مخرب این حادثه کاسته شود. وی تصریح کرد: این حادثه برای همه مسئولان درس و هشداری است که در زمینه امن سازی زندگی مردم که جزو حقوق شهروندی است هشیار باشند. شهر امن، فروشگاه امن، محل رفت و آمد امن و زندگی امن و …جز حقوق شهروندی مردم است. امیدوارم این حادثه بسیار تلخ درسی برای آینده باشد.
لاریجانی در محل حادثه پلاسکو: شهرداری‌ها مکلف به ساماندهی مراکزتجاری‌اند
خبرآنلاین نوشت: رییس مجلس شورای اسلامی در محل حادثه ساختمان پلاسکو حاضر شد. علی لاریجانی در حالی از نزدیک در جریان اقدامات انجام شده در مورد آواربرداری و نجات جان افراد گرفتار در زیر آوار قرار گرفت که شهردار تهران گزارشی از اقدامات صورت گرفته به او ارائه داد و وزیر کشور و استاندار تهران نیز رئیس مجلس را همراهی می‌کردند. لاریجانی در سخنان کوتاهی با اشاره به پیش‌بینی‌های قانونی در برنامه توسعه برای نظامات امنیتی در چنین مناطقی، گفت: طبق این قانون تمام مراکز تجاری باید مطابق ضوابط و استانداردها سیستم‌های امنیتی داشته باشند و شهرداری‌ها مکلف به ساماندهی هستند.
جای خالی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در جلسه
روز گذشته مجمع تشخیص
خبرآلاین نوشت: اولین جلسه کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام بر حُسن اجرای سیاست‌های کلی، پس از رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، روز گذشته در حالی که جایگاه خالی او با سبد گُل و قاب عکس مزیّن شده بود، به ریاست محسن رضایی تشکیل شد.
دادستان کل‌کشور: شهرداری نباید به تذکرات
به پلاسکو اکتفا می‌کردد
خبرآنلاین نوشت: حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری گفت: تذکرات لازم درباره ناایمن بودن ساختمان پلاسکو داده شده بود اما نباید صرفا به تذکر اکتفا می‌شد. دادستان کل کشورافزود: شعبه ویژه به منظور پیگیری مسائل حقوقی حادثه آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو ایجاد می شود. به طور قطع بعد از پایان عملیات امدادرسانی و آواربرداری، مسائل حقوقی نسبت به اجساد مطهر و نسبت به اموال و سرمایه‌هایی که در اینجا وجود دارد، مطرح خواهد بود. دادستان کل کشور افزود: تلاش داریم با همکاری دادستانی تهران، یک شعبه خاص در محل مستقر و تمام مسائل حقوقی به صورت متمرکز پیگیری شود. حجت‌الاسلام منتظری تصریح کرد: طبق بند 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها، این وظیفه به عهده شهرداری‌هاست و باید به این دست از ساختمان‌ها اخطار و مهلتی تعیین شود و اگر در مهلت معین، اقدام به ایمن سازی نکردند، شهرداری باید ورود کند.
هشدار عارف درباره بهره‌برداری سیاسی از حادثه پلاسکو
ایسنا نوشت: رئیس فراکسیون امید مجلس در پیامی ضمن همدردی با خانواده‌های جانباختگان حادثه ساختمان پلاسکو، بر ضرورت برخورد قانونی با سهل‌انگاری احتمالی مسئولان و نهادهای مسئول در این حادثه تاکید کرد. متن پیام محمدرضا عارف به شرح زیر است: حادثه دردناک و غم انگیز ساختمان پلاسکو که باعث داغدار شدن ملت بزرگوار ایران شده است بار دیگر شجاعت ستودنی و فداکاری نیروهای خدوم و زحمتکش آتش‌نشانی را به اثبات رسانید. این ضایعه دردناک که باعث شهادت جمعی از پرسنل ایثارگر آتش‌نشانی شده است نشان داد که باید نسبت به ضرورت ایمن سازی ساختمانها و بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده کلان شهرها ، بویژه تهران و به روز بودن تجیهزات اطفا حریق توجه جدی داشت. در این مقطع حساس تمامی تلاش‌ها از سوی نیروهای امدادی و خدماتی، مسئولان محترم و فعالان سخت کوش رسانه‌ای باید حفظ آرامش فضای جامعه، تسریع در پیدا کردن افرادی که در زیر آوار مانده‌اند، درمان آسیب دیدگان، التیام بخشی به خانواده‎های داغدار و جبران خسارت کسبه محترم شاغل در ساختمان پلاسکو باشد و باید از هرگونه بهره برداری‌های سیاسی جدا خودداری کرد. مطمئنا پس از پایان آوار برداری باید با بررسی‌های کارشناسانه نسبت به برخورد قانونی با کوتاهی و سهل‌انگاری احتمالی مسئولان و نهادهایی که در این حادثه مسئولیت داشتند اقدام لازم صورت بگیرد تا در آینده شاهد اینگونه حوادث تلخ و انده بار نباشیم.
مسعود پزشکیان: مجلس و نهادهای نظارتی در وقوع حادثه پلاسکو مقصرند
ایسنا نوشت: نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس و نهادهای نظارتی در وقوع حادثه ساختمان پلاسکو مقصر هستند، گفت که مجلس پیگیری‌های لازم را برای بررسی ابعاد حادثه فرو ریختن ساختمان پلاسکو انجام خواهد داد. پزشکیان ادامه داد: ما ابتدا باید اوضاع حادثه را بررسی کنیم و بعد بر اساس اطلاعات واصله اقدامات لازم را انجام خواهیم داد. متاسفانه ما هرگاه حادثه‌ای اتفاق می‌افتد به فکر این می‌افتیم که باید کاری انجام دهیم در حالیکه نباید اجازه دهیم چنین اتفاقاتی بیفتد. مجلس و نهادهای دیگر که وظیفه نظارتی دارند تا حدودی مقصرند زیرا باید از وقوع چنین حوادثی پیشگیری کنند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر