پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | فرماندار شهرستان کوهبنان: امیدوارم کوهبنان به عنوان معین اقتصاد مقاومتی معرفی شود

فرماندار شهرستان کوهبنان: امیدوارم کوهبنان به عنوان معین اقتصاد مقاومتی معرفی شود





۳ بهمن ۱۳۹۵، ۰:۴۹

فرماندار شهرستان کوهبنان:
امیدوارم کوهبنان به عنوان معین اقتصاد مقاومتی معرفی شود

جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان کوهبنان با حضور مهندس هاشمی معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی ، دکتر بابک آل طه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، علیمردان آل طه بنیان گذار مرکزکوهبنان، فرشاد رئیس مرکزکوهبنان وامام جمعه و فرماندار وسایر مسئولین شهرستان کوهبنان برگزار گردید. مهندس هاشمی معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی که برای شرکت در مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخصی مصلحت نظام ورئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی به بهرمان زادگاه ایشان سفر کرده بود در فرصت قبل از این مراسم، ضمن بازدید از مرکز کوهبنان، در فرمانداری این شهرستان حضور یافت وبه نمایندگی از دکتر میرزاده ریاست عالی دانشگاه، در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی کوهبنان شرکت کرد.
هاشمی در ابتدای جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان کوهبنان، ضمن تشکر از مسئولین شهرستان برای برگزاری این جلسه اظهار کرد: ابراز همدردی مردم ولایتمدار و عزیزکرمان و برگزاری مراسم های باشکوه گرامیداشت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی، مرهمی بر درد بزرگ ما شد و سبب گردید که یقین داشته باشیم در تحمل این مصیبت بزرگ تنها نیستیم و خدا را سپاسگزار باشیم که مردمی قدردان داریم که در تمامی شرایط با وحدت در کنار هم هستند.
معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: آیت الله هاشمی علاقه وافری به استان کرمان و زادگاهش داشتند و همواره به این دیارسفر می کردند. وی آیت الله هاشمی رفسنجانی را تاریخ ماندگار انقلاب دانست و گفت: تمام هم وغم ایشان اهداف انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بود و همواره در مسیر اهداف عالی نظام فعالیت می کردند و اندیشه ای جز این نداشتند و همان طور که در وصیت نامه ی خود ذکر کردند بعد از انقلاب هیچ دارایی به اموالشان اضافه نشده و هر چه داشته اند در مسیر اهداف انقلاب اسلامی و معاش خانواده هزینه کردند.
او با اشاره به تشیع با شکوه پیکر مطهر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در جای‌جای انقلاب و بازگشت اعتدال و عقلانیت در کشور نقش بی‌بدیل داشت و حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین نظام در مراسم تشیع پیکر ایشان نشان از وجود وحدت در جامعه بود. این مقام مسئول رمز پیروزی و موفقیت کشور را وحدت و اطاعت از ولایت دانست وگفت: امیداواریم که بتوانیم با الگو برداری از سیره و سنت آیت الله هاشمی در مسیر اهداف ایشان گام برداریم ورهرو راه و اهداف والایشان باشیم. هاشمی انتخاب دانشگاه آزاد اسلامی بعنوان معین اقتصاد مقاومتی در استان کرمان و شهرستان کوهبنان را باعث افتخار این خانواده بزرگ دانست وگفت: توسعه شهرستان کوهبنان در چهارچوب اقتصاد مقاومتی با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی با آگاهی کامل از توانایی ها و ظرفیت های منطقه کوهبنان میسر می گردد که این امر همت و تلاش کلیه مسئولین و همراهی مردم عزیز کوهبنان را می طلبد. در ادامه این جلسه محمد فرشاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکزکوهبنان ضمن تشکر از حضور مسئولین استانی و شهرستانی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان بیان داشت : دانشگاه آزاد اسلامی در چهارچوب تفاهم نامه ی اقتصاد مقاومتی فعالیت هایی چون کشت زعفران و زرشک را با همکاری فرمانداری و سایر مسئولین آغاز کرده است و قدم های خوبی در زمینه قالی بافی، گردشگری، بوم گردی، صنایع دستی و … برداشته شده است. وی افزود: امیدواریم که با عنایت و همت والای معاون عمرانی دانشگاه و با نیت خیری که ابوی بزرگوارشان حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در توسعه وسازندگی کشور داشتند، شاهد توسعه شهرستان کوهبنان باشیم وبا همت و تلاش مضاعف مسئولین بتوانیم به اهداف والای بزرگ مرد تاریخ ایران و رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی که همواره دل در گروه توسعه و آبادانی کشور داشتند، دست یابیم.
همچنین در این جلسه محمدرضا مهدلو فرماندار شهرستان کوهبنان ضمن تسلیت رحلت جانگداز آیت الله هاشمی رفسنجانی و تشکر از حضور فرزند ارشد ایشان در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان کوهبنان، بیان داشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی از ستون های شاخص انقلاب اسلامی بودند که رحلت ناگهانی ایشان نه تنها برای بیت مکرمشان، بلکه برای ملت ایران ضایعه ای دردناک و بزرگ است. وی افزود: شهرستان کوهبنان ظرفیت و پتانسیل های زیادی در تمامی زمینه ها دارد، که از آن جمله کشت زعفران مرغوب و گیاهان دارویی در زمینه کشاورزی، تولید ذغال سنگ،گردشگری معادن و با دارا بودن ابنیه، میراث تاریخی فراوان در زمینه های گردشگری و بوم گردی بسیار مستعد در جذب گردشگر وتوریست است. مهدلو ادامه داد: امید داریم با شناسایی علمی ظرفیت های شهرستان کوهبنان با همت و پشتیبانی دانشگاه آزاد اسلامی بعنوان معین اقتصاد مقاومتی در استان کرمان و شهرستان کوهبنان و تلاش مسئولین شهرستان ،گام های مفیدی در راستای توسعه اقتصاد مقاومتی شهرستان کوهبنان برداشته شود.
در ادامه محسن هاشمی باتفاق فرماندار کوهبنان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان، رئیس دبیرخانه هیات امنای استان ، رئیس مرکز کوهبنان و هیات همراه ازاین جلسه از دانشگاه آزاد اسلامی مرکزکوهبنان، زمین های کشت زعفران وزرشک، بنای تاریخی منزل خانقاه شیخ ابوسعید ابوالخیر، خانه شاه نعمت الله ولی و کارگاه قالی بافی عتبات عالیات شهرستان بازدید کردند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *