پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۳ بهمن ۱۳۹۵، ۰:۴۸

کشف و ضبط بیش از 3/5 اِستر چوب درخت داغداغان از متجاوزین به عرصه های ملی
رئیس پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان جیرفت گفت: بیش از 3/5 اِستر چوب درخت داغداغان از متجاوزین به عرصه های ملی کشف و ضبط شد.
علی رابری رئیس پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان جیرفت در گفتگو با خبرنگار پیام طبیعت جنوب کرمان از کشف و ضبط بیش از 3/5 اِستر (به وزن تقریبی 2/5 تن) چوب درخت جنگلی داغداغان از متجاوزین به عرصه های ملی در منطقه دلفارد شهرستان جیرفت خبر داد.
رابری در ادامه افزود: متصرفین با دیدن خودروهای گشتی یگان حفاظت از منابع طبیعی به سرعت از منطقه متواری شدند ولی بررسی های لازم جهت شناسایی و برخورد قاطع قضایی با متخلفین ادامه دارد.

اصلاح الگوی روش کشت و تولید نهال مرکبات در جنوب استان کرمان
رئیس بخش ثبت و گواهی بذر و نهال مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب استان کرمان ضمن اعلام خبر اصلاح الگوی روش کشت و تولید نهال مرکبات در جنوب استان کرمان افزود: نهالستان های جنوب استان کرمان در گذشته به روش سنتی تولید نهال انجام می دادند و در این روش تعداد نهال کمتر در واحد سطح احتمال آلودگی نهال، مصرف آب بالا و هم چنین هزینه نگهداری بالا را از معایب روش سنتی دانست.
علی خوشنام اظهار کرد: در روش جدید نهال زیر پوشش و درون شاسی کشت و تولید می شود و امکان آلودگی بسیار ضعیف می باشد و از طرفی تعداد نهال بیشتر در واحد سطح تولید و همچنین مصرف آب کمتر و تولید نهال مطابق با استانداردها می باشد. وی گفت: در حال حاضر سه نهالستان تولید نهال مرکبات با راهنمایی کارشناسان مربوطه و همکاران سازمان جهاد کشاورزی و تصمیمات کمیته فنی نهال جنوب استان کرمان در حال انجام عملیات ایجاد سازه برای این روش کشت می باشند که انشاء الله تا اواخر سال جاری به اتمام خواهد رسید و از سال آینده درون این سازه های جدید تولید نهال سالم و با کیفیت انجام خواهد شد و با توجه به پوشش دار بودن فضای این سازه ها احتمال آلودگی این نهالستان ها به حداقل خواهد رسید.
وی اظهار کرد: در راستای همین تصمیمات مقرر گردید نهال کاران تا زمان تولید پیوندک سالم در باغ مادری در شرایط فعلی محل تهیه پیوندک خود را نیز مشخص نمایند و پس از بررسی مدیریت محترم حفظ نباتات و تائید سلامت درختان مورد نظر تولید پیوندک اقدام به تهیه پیوندک سالم از این درختان نمایند.
خوشنام خاطر نشان کرد: امید آن است که طی سال های آینده با مجموعه این اقدامات و تولید نهال سالم و سایر اقدامات مدیریت محترم باغبانی و حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان شاهد ریشه کنی بسیاری از بیماری ها از منطقه و جایگزینی درختان آلوده با نهال سالم و با کیفیت باشیم.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر