سایت خبری پیام ما آنلاین | سیف الهی مطرح کرد: قصد دخالت در امور شهرداری و شورای شهر را نداریم

سیف الهی مطرح کرد: قصد دخالت در امور شهرداری و شورای شهر را نداریم





۲ بهمن ۱۳۹۵، ۰:۵۱

سیف الهی مطرح کرد:
قصد دخالت
در امور شهرداری و شورای شهر را نداریم
معاون امور فنی و عمرانی استاندار کرمان به تشریح منابع تامین مالی پروژه های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در کرمان و علت انتخاب آن پرداخت. به گزارش خبرگزاری ایسنا ابوالقاسم سیف الهی شامگاه پنج شنبه در نشست فعالین سیاسی استان کرمان گفت: با توجه به اینکه همه اذعان داشتند که چرا مرکز استان کرمان آباد نمی شود، بنابراین برآن شدیم که توجه ویژه به مرکز استان آن هم در قالب پشتیبانی از شهرداری کرمان داشته باشیم. وی افزود: در برخی از شهرستان ها شبه ای به وجود آمده و آن این است که در مرکز استان پروژه هایی که شهرداری تعریف می نماید، هزینه آنها را دولت و استانداری پرداخت می نماید و چرا دولت به شهرداری های دیگر شهرستان ها کمک نمی کند و یا یک عده دیگر نیز معتقدند که دولت کمک نمی کند و پروژه ها بر زمین مانده اند. معاون امور عمرانی و فنی استانداری کرمان به شفاف سازی حضور قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در پروژه های عمران شهری کرمان پرداخت و ادامه داد: شهرداری کرمان در هیچ دوره ای بیش از 100 میلیون تومان در حساب های آن نبوده است و امروز امکاناتی که در کرمان بوجود آمده است ناشی از حمایت استاندار کرمان از شهرداری و شورای شهر و تبدیل امکانات بالقوه به بالفعل بوده است. وی با اشاره به سوال برخی از اشخاص مبنی بر اینکه آیا بسته مالی برای پروژه های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در شهر کرمان تعریف شده بود یا خیر؟ اضافه کرد: بسته مالی برای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و تقاطع های غیر همسطح در روز نخست تعریف شد، به طوری که با پشتیبانی استاندار کرمان 45 میلیارد تومان از محل زمین های شرکت زغالسنگ، 50 میلیارد تومان از محل بنیاد قدس با پشتیبانی هییت امنای بنیاد قدس و 28 میلیارد تومان از محل زمین های جهاد کشاورزی به عنوان تامین کننده هزینه های پروژه های عمرانی شهر کرمان در نظر گرفته شد که توسط شهرداری و شورای شهر تامین نگردیده است.
وی افزود: ضمن آنکه مقرر گردید سالانه 70 میلیارد تومان از محل مالیات برارزش افزوده که فقط صرف امور عمرانی شود، پرداخت شود که در این سه سال 210 میلیارد تومان شده است، که این کل جمع بندی بسته مالی که برای قرارگاه خاتم الانبیاء پیش بینی نموده ایم. معاون امور عمرانی و فنی استاندار کرمان با اشاره به میزان پرداخت های نقدی به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء تا کنون، ابراز کرد: آنچه که نقدا به قرارگاه خاتم پرداخت گردیده است 20 میلیارد تومان در زمانی که بنده بعنوان شهردار کرمان مشغول به کار بودم پرداخت شد، ضمن آنکه در سال 1394 سه میلیارد تومان و در سال جاری 10 میلیارد تومان شهرداری به قرار گاه خاتم پرداخت نموده است.
وی از واگذاری یک زمین به ارزش 30 میلیارد تومان از طریق مسکن و شهرسازی به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با پشتیبانی استاندار، خبرداد و تصریح کرد: سه هکتار زمین از هوانیروز به ارزش هر هکتار 3 میلیارد تومان، زمینی متعلق به محیط زیست، زمینی متعلق به کارخانه سنگ بری از طریق دولت تامین و در جهت اجرا قرار گرفته است.
سیف الهی از علت انتخاب قرارگاه خاتم الانبیاء به عنوان مجری پروژه های عمران شهری کرمان، سخن به میان آورد و اعلام کرد: اگر قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء وارد نمی شد این پروژه ها با این کیفیت و با این تکنولوژی اجرایی نمی شد زیرا باید بپذیریم که هیچ پیمانکاری نمی توانست این پروژه های سنگین را با چنین سرعت و کیفیتی انجام دهد و پیمانکاران بومی از این تکنولوژی برخوردار نبودند که نمونه بارز آن را در تقاطع غیرهمسطح سیدی شاهد هستیم. وی به پروژه ساخت بیمارستان 750 تختوابی شفا توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء اشاره و خاطر نشان کرد: قرارگاه خاتم با وزیر بهداشت و درمان توافقی انجام داده اند تا حدود 8 بیمارستان در کل کشور احداث نمایند که 30 درصد هزینه ساخت را دولت تامین و 70 درصد آن از محل زمین های علوم پزشکی استفاده نمایند. معاون استاندار کرمان در پایان تاکید کرد: به هیچ وجه استانداری قصد دخالت در امور شهرداری و شورای شهر کرمان را نداشته و نخواهیم نداشت.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *