سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۳۰ دی ۱۳۹۵، ۰:۳۵

داووس
میزگرد اقتصادی جهان
نشست اقتصادی داووس روز سه شنبه در سرمای منفی15 درجه داووس سوئیس با حضور 1700 نفر از کارآفرینان، مدیران، مقامات سیاسی، صاحب نظران و رسانه ها آغاز به کار کرد.
به نقل از یورونیوز: لی هاول، مدیر مجمع جهانی اقتصاد داووس گفت:«تعهد تنها یک کلمه نیست بلکه عمل است. اینجا گرد هم آمده ام تا ظرفیت ها و چالش های پیش روی را شناسایی کنیم. این تنها مربوط به دولت ها، شرکت ها، دانشگاهی ها و یا کارآفرینان نمی شود بلکه شامل همه می شود. باید به صورت جمعی درباره چالش ها تفکر کنیم. «شی جین پینگ» رییس جمهوری خلق چین که برای نخستین بار در نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد حضور یافته، صبح چهارشنبه 17 ژانویه برابر با 28 دی ماه، در آیین گشایش این نشست طی سخنانی تاکید کرد:«باید ضمن پایبندی بر جهانی شدن اقتصاد و جهت‌گیری روند آن، الگوی همکاری با سیاست باز و منافع مشترک و همچنین الگوی مدیریت جهانی حاکی از عدالت و منطق و الگوی توسعه متعادل را ایجاد کرد.» وی همچنین عنوان کرد:«طرف‌ها باید ایده جامعه با سرنوشت مشترک بشری ایجاد کرده و برای انجام وظایف مشترک، همکاری برای مقابله با چالش‌ها و یاری مشترک به رشد جهانی تلاش کنند.» به نظر می رسد ترامپ بزرگترین غایب اجلاس امسال است و تصمیمات داووس تحت تاثیر شرایط ایالات متحده قرار داشته باشد. از جمهوری اسلامی ایران هم محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در این اجلاس حضور دارد. این اجلاس به مدت 4 روز ادامه دارد.

عسگر اولادی در گفت‌وگو با ایلنا:
رییس‌ مجمع تشخیص باید مانند هاشمی فراجناحی عمل کند
یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: فردی که می‌خواهد رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شود باید مانند هاشمی فراجناحی عمل کند و اعتقادات خود را در زمینه مدیریتی دخیل نکند؛ آیت الله هاشمی مدیریت بی نظیری داشت و رئیس جدید مجمع باید مدیریتی داشته باشد که همه او را قبول داشته باشند و تسلط به مسائل و قوانین را به خوبی بداند و به مجلس آشنایی کامل داشته باشد.
اسدالله عسگر اولادی در گفت ‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا،درباره تعیین رئیس‌مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:بحث جانشینی رئیس مجمع تشخیص مصلحت در اختیارمقام معظم رهبری است و ما حق اظهار نظر نداریم، حضرت آقا دراینباره تصمیم می‌گیرند. او درباره اینکه چه کسانی برای این پست مطرح هستند،گفت: حجت الاسلام ناطق نوری ،‌علی اکبر ولایتی و هاشمی شاهرودی مطرح هستند،‌البته آقای روحانی را هم مطرح کردند اما اکنون او رئیس جمهور است و نمی تواند دو کار انجام دهد لذا رئیس مجمع باید اختلافات بین شورای نگهبان و مجلس را حل و فصل کند اگر رئیس جمهور بخواهد این کار را انجام دهد چندان شدنی نیست اما با این وجود هرچه رهبری صلاح بدانند و تصمیم بگیرند قاطع است. عسگر اولادی درباره اینکه آیا اسم حداد عادل برای ریاست مجمع مطرح شده است ؟گفت: نشنیده‌ام که آقای حداد مطرح باشد. عضو حزب موتلفه افزود: درباره زمان انتخاب رئیس مجمع از سوی رهبری هیچ اطلاعی ندارم. عضو اتاق بازرگانی بیان کرد: سنت وجود دارد که نائب رییس و یا دبیر جلسات را در غیاب رئییس مجمع تشخیص اداره کننده قاعدتا باید تا زمانی که رهبری رئیس را تعیین کند نائب رییس یا دبیر کل مدیریت را برعهده گیرند تا جلسات برگزار شود. او در ادامه گفت:اعتقاد کامل دارم که فردی که می‌خواهد رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شود باید مانند هاشمی فراجناحی عمل کند و اعتقادات خود را در زمینه مدیریتی دخیل نکند؛ آیت الله هاشمی مدیریت بی نظیری داشت و رئیس جدید مجمع باید مدیریتی داشته باشد که همه او را قبول داشته باشند و تسلط به مسائل و قوانین را به خوبی بداند و به مجلس آشنایی کامل داشته باشد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *