پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | امروز در سیرجان برگزار می شود چهارمین شهرآورد کرمانی ها در لیگ یک

امروز در سیرجان برگزار می شود چهارمین شهرآورد کرمانی ها در لیگ یک





۳۰ دی ۱۳۹۵، ۰:۲۷

امروز در سیرجان برگزار می شود
چهارمین شهرآورد کرمانی ها در لیگ یک

هفته بیستم رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال باشگاه های کشور امروز و در شهرهای مختلف کشور برگزار می شود. در یکی از مهمترین این دیدارها که حکم بازی 6 امتیازی را دارد، از ساعت ۱۴ امروز دو تیم گل گهر سیرجان و مس کرمان در استادیوم اختصاصی گل گهر، شهرآورد استان کرمان را برگزار می کنند.
تیم فوتبال گل گهر سیرجان در هفته نوزدهم مسابقات و در یک دیدار خارج از خانه مقابل تیم اکسین البرز که سکان هدایت آنرا یحیی گل محمدی بر عهده گرفته است با تساوی بدون گل متوقف شد تا فرصت صعود به صدر جدول را از دست بدهد، تیم فوتبال مس کرمان نیز در یک بازی خانگی به مصاف تیم ایرانجوان بوشهر رفت که در پایان موفق شد با یک گل این تیم سخت کوش جنوبی را از پیش روی بر دارد.
تیم گل گهر در حال حاضر با ۳۳ امتیاز در مکان سوم جدول رده بندی مسابقات قرار دارد، تیم مس نیز با ۲۹ امتیاز در رده هفتم جدول جای دارد.
گل گهری ها از مجموع 19 بازی گذشته خود نه پیروزی، شش تساوی و چهار شکست را بدست آورده اند، مسی ها نیز شش پیروزی، یازده تساوی و دو شکست را در کارنامه خود به ثبت رسانده اند.
با نگاهی اجمالی به آمار و ارقام و همچنین عملکرد دو تیم متوجه می شویم که این بازی برای هیچ یک از این تیم ها آسان نخواهد بود چرا که در یک سو تیم گل گهر قرار دارد که با ۳۱ گل زده بهترین خط حمله لیگ را در بین تیم های حاضر در اختیار دارد و در سوی دیگر تیم مس حضور دارد تیمی که با دریافت ۱۴ گل عنوان پنجمین خط دفاع برتر لیگ را به خود اختصاص داده است.
تقابل دو تیم کرمانی در فصول اخیر اکثرا با نتیجه مساوی به پایان رسیده است و بر خلاف اظهار نظرها و شعارهای پیش از بازی، درون زمین و در مصاف با یکدیگر کاملا محتاطانه عمل کرده اند، البته آبی پوشان سیرجانی در نیم فصل نخست رقابت های فصل گذشته موفق شدند در زمین حریف و تحت هدایت قاسم شهبا مربی بومی خود مسی ها را با یک گل شکست دهند. حال باید دید در دور برگشت مسابقات این فصل دو تیم به چه نتیجه ای دست پیدا می کنند و کدامیک موفق به کسب سه امتیاز می شوند.
سیرجانی ها در صورت پیروزی در این بازی خانگی و همچنین نتیجه نگرفتن سایر حریفان می توانند به صدر جدول صعود کنند، کرمانی ها نیز چنانچه موفق شوند در این دیدار بعنوان تیم پیروز میدان مسابقه را ترک کنند و همچنین در صورتی که سایر رقبا در کسب نتایج لازم ناموفق باشند می توانند چندین پله صعود را در جدول تجربه کنند و به وضعیت خود سر و سامان ببخشند.
نکته جالب توجه در این دیدار تقابل سجاد اژدر هافبک تیم فوتبال گل گهر با هم تیمی های سابقش در تیم مس کرمان است، این بازیکن نیم فصل نخست در تیم نارنجی پوش کرمانی حضور داشت و در فصل نقل و انتقالات زمستانی به تیم آبی پوش سیرجانی پیوست.
تیم فوتبال مس برای این بازی محروم ندارد و تنها مصدوم این تیم فرهاد سالاری است که به این بازی نیز نخواهد رسید.
قضاوت این دیدار بر عهده احمد محمدی است و مهدی شفیعی، احسان تیموری و علیرضا جلالی وی را در این امر یاری خواهند کرد.
در دیگر بازی این هفته مس رفسنجان در خانه پذیرای تیم بحران زده راه آهن است. دو تیم با فاصله 2 امتیازی در جدول رده بندی رده های 12 و 10 را به خود اختصاص داده اند.
مسی ها هفته گذشته متحمل شکست سنگینی در بابل شدند و با نتیجه 3-1 برابرخونه به خونه شکست خوردند و راه آهن هم در تقابل با ملوان بندر انزلی باخت تا امروز مصاف تیم های بازنده هفته قبل از جذابیت خوبی برخوردار باشد.
مسی ها از مجموع نوزده بازی گذشته شش پیروزی، پنج تساوی و هشت شکست را بدست آورده اند، راه آهنی ها نیز شش پیروزی، هفت تساوی و شش شکست را در کارنامه خود به ثبت رسانده اند.
مقایسه عملکرد دو تیم نشان می دهد که تیم میزبان در این بازی از شرایط بهتری نسبت به حریف خود برخوردار است، مسی ها در دیدارهای گذشته و در مصاف با حریفان ۲۲ گل به ثمر رسانده اند و تنها ۱۶ گل دریافت کرده اند در حالی که تیم مهمان با به ثمر رساندن ۲۱ گل و دریافت ۲۷ گل ضعیف ترین خط دفاعی لیگ را در بین تیم های حاضر در این مسابقات داراست.
تیم مس رفسنجان در صورت پیروزی در این دیدار خانگی و همچنین نتیجه نگرفتن تیم آلومینیوم اراک می تواند به رده دهم جدول صعود کند و جایگاه فعلی تیم راه آهن را تصاحب کند، تیم راه آهن نیز در صورتی که بتواند بعنوان تیم پیروز میدان مسابقه را ترک کند و همچنین عدم نتیجه گیری سایر رقبا می تواند صعودی دو پله ای را در جدول تجربه کند.
بازی رفت دو تیم در نیم فصل نخست رقابت‌ها با حساب دو بر صفر به سود تیم تهرانی خاتمه یافته بود حال در دور برگشت مسابقات و با توجه به شرایط نه چندان جالب تیم راه آهن قطعا مسی ها بدنبال جبران مافات خواهند بود تا انتقام بازی دور رفت را به نوعی از این تیم بگیرند و به اوضاع خود در جدول رده بندی سر و سامان ببخشند.
قضاوت این بازی را که از ساعت 14 در ورزشگاه شهدا رفسنجان برگزار می شود
کیوان علی محمدی به همراه میلاد قاسمی، مجتبی غریب و عباس صادقی به عهده دارند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *