پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | رئیس پلیس کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه: کشف 76 تن موادمخدر نگران کننده است

رئیس پلیس کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه: کشف 76 تن موادمخدر نگران کننده است





۲۸ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۵۳

رئیس پلیس کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه:
کشف 76 تن موادمخدر نگران کننده است

سردار رضا بنی اسدی فر، رئیس پلیس استان کرمان ظهر دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در مقر فرماندهی نیروی انتطامی کرمان برگزار شد، گفت: می‌توانیم با استفاده از ظرفیت این مجموعه در راستای خدمت‌رسانی به مردم و حفظ آرامش نسبی یکدیگر استفاده کنیم و متوسل به این هستیم تا شرایط را ارتقا دهیم و اگر موانعی وجود دارد، برطرف شود. مردم باید بدانند در جامعه‌ای که زندگی می‌کنند چه اتفاقاتی می‌گذرد و رسانه‌ها با رعایت ملاحظات جامعه در جهت تقویت مبانی اخلاقی جامعه و تقویت وضعیت فرهنگی جامعه برنامه‌ریزی داشته باشند و پلیس را در این ماموریت همراهی کنند.
وی در ادامه به ارائه عملکرد پلیس در 9 ماهه ابتدایی سال 95 پرداخت و گفت: کشفیات کالای قاچاق با افزایش 50 درصدی در مقلیسه با سال گذشته به 56 میلیارد تومان رسیده که در این میان تجهیزات پزشکی با 171 درصد و وسایل آرایشی و بهداشتی با 70 درصد بیشترین آمار کشفیات را دارا می باشند ضمن اینکه کشف یک هزار و 114 دستگاه گوشی تلفن همراه قاچاق، از جمله اقدامات دیگر همکاران ما در بخش کشفیات می باشد.
رئیس پلیس کرمان به وضعیت تصادفات استان در 9 ماهه ابتدای سال اشاره کرد و افزود: در این مدت متاسفانه 709 نفر فوتی در اثر حوادث رانندگی داشتیم که در مقایسه با مدت مشابه سال 94 که 805 مورد بوده، با کاهش 12 درصدی روبرو بودیم اما درصد مجروحان با افزایش 8 درصدی را داشتیم. وی ادامه داد: از مجموع سرقت های اتفاق افتاده در استان 40 درصد مربوط به سرقت های مهم بوده که کشف این سرقت ها با افزایش 7 درصدی به 73 درصد رسیده است. در کل سرقت های واقع شده نسبت به مدت مشابه پارسال تغییری نداشته ولی کشف سرقت ها 15 درصد افزایش داشته است.
بنی‌اسدی با بیان اینکه 75 درصد افزایش کشف سرقت‌های مسلحانه نسبت به مدت مشابه سال قبل را شاهد بوده‌ایم، ادامه داد: جمعا کشف سرقت‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد افزایش داشته است.
فرمانده انتظامی کرمان ابراز کرد: کل کشفیات مواد مخدر از ابتدای سال تا روز گذشته به عدد نگران کننده 76 تن رسیده از مجموع این مقدار 86 درصد تریاک، 11 درصد حشیش، 2 درصد هروئین و 1 درصد مرفین بوده و در کل 11 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش کشف داشته ایم.
وی افزود: از ابتدای امسال تا پایان آذر 61 درصد دستگیری مربوط به اتباع خارجی و 41 درصد مربوط به اتباع ایران بوده ضمن اینکه دستگیری اتباع غیرمجاز نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد افزایش داشته است. رئیس پلیس کرمان گفت: امسال 467 مورد وقوع جرم در فضای مجازی داشتیم که 464 مورد از آن کشف شده که 6/99 این جرائم کشف و پرونده آنها مختومه شده است. از این تعدا جرم، برداشت غیرقانونی و غیرمجاز از حساب‌های بانکی با 117 مورد، 25 درصد جرائم، کلاهبرداری اینترنی با 16 درصد، مزاحمت اینترنتی با 12 درصد و 58 مورد، نشر اکاذیب و حیثیت افراد با بیش از 9 درصد و 43 مورد وقوع، اولویت‌های اول تا چهارم کشف جرائم اینترنتی را به خود اختصاص داده اند.
87 مورد قتل را در استان
شاهد بودیم
سردار بنی‌اسدی در ادامه با بررسی موضوع قتل های اخیر و بخصوص فاجعه فهرج از دیدگاههای مختلف پرداخت و گفت: وقوع بسیاری از جرم ها به واسطه مسائل امنیتی نیست بلکه پدیده ا ی اجتماعی و فرهنگی است که بخاطر مشکلات زیادی مانند اقتصادی، فرهنگی، شخصی، اجتماعی و حتی خانوادگی و مذهبی رخ می دهد، دیدگاه ما این است که باید خیلی از دستگاه‌هایی که وظیفه قانونی دارند و برای آنها برنامه منظم شده است، داشته‌ها و ظرفیتی که در اختیار دارند را متمرکز در حوزه پیشگیری کنند که شاهد اتفاقات در جامعه نباشیم.این موضوع را دستگاه‌هایی که وظیفه قانونی دارند، تحلیل و ریشه‌یابی کنند و یک نسخه پیش گیرانه‌ای را ارائه دهند.
وی اضافه کرد: ما و همکاران مان در نیروی انتظامی به این موضوع پرداختیم و با استفاده از کارشناسان برون سازمانی این موضوع را بررسی کردیم که چه اتفاقی موجب شد تا این مبحث شکل بگیرد.
وی ادامه داد: بیش از 16 هزار نزاع فردی و 277 مورد نزاع دسته جمعی امسال در استان کرمان رخ داده است و خشونت به عنوان یک مسئله جدی در حال افزایش است و تبعات اجتماعی امنیتی و خانوادگی دارد.
وی افزود: قتل، همسرآزاری، فرار از منازل و کاهش احساس امنیت و از هم گسیختگی خانواده‌ها را در این رابطه شاهد هستیم و نگرش افراد و عدم شناخت افراد در حوزه فرهنگی و اجتماعی علل اصلی خشونت است.
فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه در سال جاری، 87 مورد قتل را شاهد بوده‌ایم، افزود: چندین علت را در اتفاق فهرج می توان واکاوی کرد، عللی مانند ویژگی های فردی، خانوادگی و کلان جامعه.
فاجعه فهرج، پدیده ای اجتماعی
و فرهنگی است
وی ادامه داد: در توضیح ویژگی های فردی می توان به فاقد توانایی، احساس بی عدالتی، سطح تحصیلات و سازگاری پایین، دارای شخصیت ضد اجتماعی و اختلال سلوک اشاره کرد. در بحث تاثیر خانوادگی، داشتن خانواده ای آشفته، نداشتن سرپرست(پدر)، عدم همبستگی خانواده، تحقیر در خانواده، فاقد حمایت های خانواده و عدم توانمندی خانواده در فرزند پروری نقش به سزایی در این اتفاق هولناک داشته است. همچنین عدم حمایت اجتماعی، ارتباط با گروههای مجرم، بیکاری، فقر، احساس محرومیتی و بی عدالتی، تعصبا قومی و قبیله ای، اوج فرهنگ فرد گرایی و کم توجهی و یا بی توجهی مسئولین به آسیب های اجتماعی، یکی دیگر از این عوامل است.
بنی‌اسدی با بیان اینکه 75 درصد قتل‌های کرمان استان امنیتی نیست و بسیاری از آنان ریشه در مسائل خانوادگی دارد، افزود: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند است تا ارگان و نهادها که مسئول بخشی از حوزه‌های مرتبط با خود هستند اقداماتی در بخش‌های اجتماعی و … انجام دهند چرا که قتل پدیده ای است که بیشترین تاثیر منفی را در امنیت می گذارد و باعث کاهش آرامش و آسایش در جامعه می گردد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

آب کپرهای «زرآباد» را برد

امدادرسانی به مناطق سیل‌زده ادامه دارد، اما مردم می‌گویند کافی نیست

آب کپرهای «زرآباد» را برد

معدن‌کاوی در کمین«دره‌برفی»

در منطقه‌ای که فعالان محیط زیست خوزستان پیشنهاد تأسیس ژئوپارک داده‌اند، مجوز برداشت معدن صادر شد

معدن‌کاوی در کمین«دره‌برفی»

گرد مرگ بر «باغ عدن»

ناقوس مرگ تالاب‌هایی که میزبان نخستین تمدن‌ها بودند، به‌صدا درآمده است

گرد مرگ بر «باغ عدن»

سکوت مرگبار طبیعت

دانشمندان هشدار می‌دهند

سکوت مرگبار طبیعت

جنجال روز تعطیل

فعالان اقتصادی و شهروندان در یک کارزار به تعطیلی پنجشنبه‌ها به‌جای شنبه‌ها اعتراض کردند

جنجال روز تعطیل

برنامه‌ریزی بنگاه‌های اقتصادی قربانی نااطمینانی‌ها

اتاق بازرگانی شاخص مدیران خرید (شامخ) اسفند ۱۴۰۲ را اعلام کرد

برنامه‌ریزی بنگاه‌های اقتصادی قربانی نااطمینانی‌ها

آفت به گندمزار زد

هشدار شیوع «زنگ زرد» گندم برای استان‌های پربارش صادر شد

آفت به گندمزار زد

روز  اشتباه

فعالان اقتصادی با تعیین پنجشنبه‌ها به جای شنبه‌ها به‌عنوان دومین روز تعطیل هفته مخالفند

روز اشتباه

خبردرمانی دریاچهٔ ارومیه به‌ سبک دولت

خبردرمانی دریاچهٔ ارومیه به‌ سبک دولت

ابتلای زعفران به بیماری پسته و فرش

کشورهای دیگر زعفران ایران را به‌نام خود بسته‌بندی می‌کنند و می‌فروشند

ابتلای زعفران به بیماری پسته و فرش

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *