سایت خبری پیام ما آنلاین | مؤمنی، عضو شورای شهر خطاب به استاندار: شورا را تعطیل کنید و بشوید حاکم شهر سخنگوی شورا: سیف الهی می‌دانست فشار زیاد می‌شود، میدان را ترک کرد

مؤمنی، عضو شورای شهر خطاب به استاندار: شورا را تعطیل کنید و بشوید حاکم شهر سخنگوی شورا: سیف الهی می‌دانست فشار زیاد می‌شود، میدان را ترک کرد





۲۸ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۳۸

مؤمنی، عضو شورای شهر خطاب به استاندار:
شورا را تعطیل کنید
و بشوید حاکم شهر

سخنگوی شورا: سیف الهی می‌دانست
فشار زیاد می‌شود، میدان را ترک کرد

نشست عمومی شورای شهر کرمان در حالی برگزار شد که اعضا نسبت به برخی اقدامات استاندار در قبال شهر بدون اطلاع شورا اعتراض داشتند. سخنگوی شورای شهر کرمان در ابتدای جلسه با اشاره به اینکه خدمات حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب بر کسی پوشیده نیست، گفت: حضور مردم در تشییع‌جنازه این مرد بزرگ حاکی از قدردانی مردم بود. حجت‌الاسلام محمد ربانی با اشاره به اینکه شورای شهر کرمان در جلسه گذشته به‌محض شنیدن خبر ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به احترام ایشان جلسه شورا را تعطیل کرد، گفت: رییس شورای شهر کرمان نیز پنج‌شنبه هفته گذشته در مصاحبه‌ای گفتند که برای یادبود آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یکی از خیابان‌ها یا میدان‌های بزرگ شهر را که در خور شان ایشان می‌باشد به نام ایشان نام‌گذاری خواهیم کرد. همچنین در این مصاحبه گفته‌اند که در اولین فرصت و طی هفته آینده تصمیم‌گیری در این خصوص انجام خواهد شد. وی تصریح کرد: این مصاحبه نشان‌دهنده این موضوع است که شورا این تصمیم را داشته است که نام‌گذاری انجام شود و همه می‌دانیم که نام‌گذاری خیابان‌ها باید در کمیسیون فرهنگی شورای شهر مصوب شود. اما بعضی از مسئولین در شهر بدون اینکه شورای شهر مصوبه‌ای در این خصوص داشته باشد ورود کردند و اقدام به نام‌گذاری مسیر 25 کیلومتری که فقط 5 کیلومتر آن در محدوده شهر قرار دارد کردند. وی اظهار کرد: این کار بسیار خوب است و ما تحسین می‌کنیم اما دوستان عجولانه اقدام کردند و باید اجازه می‌دادند این کار در مجرای قانونی خودش و با مصوبه شورای شهر انجام می‌شد. حجت‌الاسلام ربانی تصریح کرد: این اقدامی که صورت گرفته تداخل در امور را به وجود آورده است و افرادی که مسئولیتی ندارند در امور دخالت می‌کنند و بی‌نظمی‌هایی را ایجاد می‌کنند.
مشرفی، رییس شورای شهر کرمان نیز در این خصوص گفت: اگر ما زودتر از این موضوع با خبر شده بودم حتماً جلسه‌ی فوق‌العاده‌ای در شورا تشکیل می‌شد و متأسفانه خبر این نام‌گذاری صبح شنبه ساعت 9 به من رسید.
تفاوت قیمت برای تأیید نقشه‌های ساختمانی در کرمان و دیگر شهرها
حجت‌الاسلام ربانی زاده در ادامه در خصوص نظارت بر عملکرد نظام‌مهندسی گفت: سازمان نظام‌مهندسی برای تأیید نقشه‌های ساختمانی متری 32 هزار تومان می‌گیرد و این مبلغ موجب نارضایتی مردم و کاهش درآمد شهرداری شده است. وی تصریح کرد: خواستاریم که برای خدمت به مردم و شهرداری شورا تصمیمی اتخاذ کند و اگر باید در همه شهرها یکسان باشد بررسی شود. من در شهرهای اطراف بررسی کرده‌ام و بعضی شهرها 8 هزار تومان و در بعضی از شهرها هیچ مبلغی دریافت نمی‌شود.
دست‌هایی در کار است
تا پروژه‌ها در این شورا
تمام نشوند
در ادامه جلسه وی خطاب به بابایی، شهردار و رییس شورای شهر کرمان گفت: در خصوص زمان اتمام 3 پروژه پل سیدی، چهارراه ولیعصر و میدان آزادی تاریخ‌هایی را به مردم اعلام کردید که عملی نشده است، با این وضعیتی که من می‌بینم به نظر من دست‌هایی در کار است که تا پایان عمر این شورا هیچ‌کدام به بهره‌برداری نرسند تا اعضای شورا و شهردار که زحمت فراوانی کشیده‌اند شاهد اتمام این پروژه‌ها نباشند. وی تصریح کرد: وعده‌هایی که به مردم داده‌ایم به کجا می‌رسد و آیا مردم شاهد خواهند بود که دهه فجر پروژه ولیعصر و میدان آزادی به بهره‌برداری برسد؟
وی در ادامه خطاب به بابایی گفت: استاندار اعلام کرده‌اند که از طرف دولت 30 میلیارد برای ساخت پروژه میدان آزادی کمک شده است. این مبلغ ریالی است یا تومانی؟ و آیا واقعاً واریز شده. اگر شده به ما هم بگویید که اعضای شورا دیگر نگران نباشند.
رییس شورای شهر کرمان در خصوص پروژه پل سیدی گفت: سعی داریم در دوران این شورا مسئله پل سیدی را حل کنیم. علی‌اکبر مشرفی در خصوص پروژه میدان آزادی نیز گفت: من تصور نمی‌کنم تا 22 بهمن‌ماه میدان آزادی به بهره‌برداری برسد و امیدوار هستیم که اطراف میدان بازگشایی شود و کارهای اجرایی به زیرگذر انتقال پیدا کند. مؤیدی نیز در خصوص پل سیدی به رییس شورای شهر کرمان گفت: اولویت ما باید انجام پروژه سیدی باشد نه میدان آزادی. پل سیدی را که کشتارگاهی شده است را به اتمام برسانیم. همه‌ی ما مسئولیم.
پروژه آزادی تا پایان شورا بهره‌برداری نمی‌شود
شهردار کرمان نیز در پاسخ گفت: پیمانکار گفته است اگر تزریق مالی صورت گیرد کار ادامه پیدا می‌کند و تعطیل نخواهد شد. ما در تلاشیم که تزریق مالی انجام شود. در خصوص پروژه‌های خاتم نیز پیگیری‌هایی انجام‌شده است و صحبت‌هایی شده بود که تا 22 بهمن‌ماه کل پروژه تمام شود اما حجم بالای آب‌های زیرسطحی سرعت روند پروژه را کاهش داده است. وی افزود: پروژه میدان آزادی تقریباً تا پایان این دوره شورا تمام خواهد شد. مشرفی در پاسخ گفت: با توجه به روند انجام کار تا پایان این دوره شورا، این پروژه به اتمام نخواهد رسید.
سعید گیلانی نیز گفت: آیا هیچ‌کدام از پروژه‌هایی که شروع کردیم در این دوره به اتمام خواهد رسید؟ بابایی در پاسخ گفت: پروژه چهارراه ولیعصر بر اساس قرارداد باید تا 14 دی‌ماه تمام می‌شد و هر چه از این تاریخ بگذرد قرارگاه خاتم باید خسارت پرداخت کند.
ملاحظات را در خصوص پل امیرکبیر کنار بگذارید
سخنگوی شورا نیز در ادامه خطاب به رییس شورا و شهردار در خصوص پروژه چهارراه امیرکبیر گفت: هنوز قرارداد این پروژه بسته نشده است و کار هم که خیلی پیشرفت نکرده است، تقاضا داریم ملاحظات را کنار بگذارید و با شجاعت تمام اگر فکر می‌کنید در تأمین منابع مالی این پروژه به مشکل روبرو خواهید شد همین الان جلوی پیشرفت کار را بگیرید. رییس شورا در پاسخ گفت: در خصوص این پروژه هیچ بار مالی کوتاه‌مدتی بر دوش شهرداری نیست. فقط الان مسیر رفت‌وآمد مقداری بسته‌شده است.
دفاع مؤیدی از استاندار
در ادامه‌ی جلسه نیز بحث به نحوه‌ی عملکرد شورای چهارم رسید و فتح‌الله مؤیدی، عضو شورای شهر کرمان در واکنش به صحبت‌های یکی اعضای شورا در خصوص عملکرد شورای چهارم گفت: من 4 دوره است که در شورا هستم. همه استاندارها خدمت کرده‌اند اما هیچ استانداری در این مدت به‌اندازه آقای رزم حسینی به شورا کمک نکرده است. اگر آقای رزم حسینی نبود قرارگاه خاتم هم در کرمان نبود، زمین‌هایی که تفکیک شد با کمک ایشان بود. چرا ادعای بی‌خود می‌کنید. در دوره قبل ما پل‌هایی را با دست‌خالی زدیم. من نمی‌گویم این شورا کاری نکرده است.
مشرفی نیز در ادامه گفت: امسال میزان حجم ریالی پروژه‌های در جریان در شهرداری نزدیک به یک هزار میلیارد تومان می‌رسد. که اگر سه دوره قبلی شورا را هم جمع کنید به این عدد نمی‌رسد.
مؤیدی در پاسخ گفت: ریز این هزینه‌ها را به شورا بیاورید. مشرفی گفت: ابتدای جلسه آینده آقای شهردار گزارش یک سال گذشته را ارائه دهد. وی تاکید کرد: شورا، استانداری و شهرداری قطعاً زمانی موفق خواهند بود که در راستای هم گام بردارند. در نظر داریم گزارش عملکردی از شورای چهارم را به‌صورت مجله ارائه دهیم. این شورا زحمات زیادی کشیده و ریسک‌های زیادی کرده است. شورا از شهردار حمایت کرده است و استانداری نیز از شورا و شهرداری حمایت کرده است و ما امروز شهری متحول را داریم.
سیف الهی می‌دانست
فشار زیاد می‌شود، میدان را ترک کرد
حجت‌الاسلام ربانی در ادامه گفت: ما هیچ‌کدام منکر خدمات آقای رزم حسینی نیستیم و مشوق بوده‌اند. تشکر و قدردانی می‌کنیم اما نباید به گونه ای صحبت شود که مردم فکر کنند تأمین کننده منابع مالی پروژه‌ها فقط شخص استاندار است. استاندار کمک می‌کند اما فشار و تعهد اصلی بر دوش شهرداری است و این شورا واقعاً ریسک بالایی به خرج داده است. سخنگوی شورا تصریح کرد: آقای مهندس سیف الهی در شرایط خوبی میدان را ترک کرد و رفت. چون می دانست چه فشارها و مشکلاتی ایجاد خواهد شد. درست است که حمایت و پشتیبانی می‌کنند، اما ضمن تشکر از استاندار باید بگویم سختی کار بر دوش شهرداری است و شورا هم زیر سؤال است و مشکلاتی برای شورا به وجود آمده و اگر بخواهیم انکار کنیم به نظر من بی‌انصافی است.
شهرک بازیافت
ایجاد می‌شود
مهنوش مؤمنی دیگر عضو شورا در ادامه جلسه گفت: در کمیته پسماند یکی از مصوبات این بوده است که تعداد 15 دستگاه از کانکس‌های تفکیک از مبدأ راه‌اندازی شده و مشغول به کار هستند و مقرر شد تا پایان سال به 50 دستگاه افزایش پیدا کنند. بحث تفکیک از مبدأ نیز به تعدادی از خانواده‌ها آموزش داده‌شده است. وی افزود: یک تیم دانشگاهی کارگاه‌های پسماند شهر کرمان را شناسایی کرده‌اند و تاکنون، بیش از 270 کارگاه پسماند شناسایی‌شده است. مؤمنی ضمن اشاره به اینکه آمار بالای آتش‌نشانی حاکی از آتش‌سوزی این کارگاه‌هاست، تصریح کرد: به همین دلیل با کلیات طرح راه‌اندازی شهرک بازیافت موافقت و مقرر شد این شهرک در محدوده‌ی بلدالامین راه‌اندازی شود و تمام کارگاه‌ها در این محل سامان‌دهی شوند.
شورا زحمت می‌کشد، در کارنامه استانداری ثبت می‌شود
مؤمنی در قسمت دیگر از صحبت‌هایش گفت: ما در کنار استاندار بوده‌ایم ولی برداشت من این است که ایشان در کنار ما نبوده‌اند، روز گذشته بلواری را بنام آیت‌الله رفسنجانی افتتاح کردند و گفتند شورا فردا مصوب می‌کند. وی افزود: حضور همه ما در فضای مجازی خیلی کم است. آیا درست است که ما طرح شش دروازه میدان مشتاق را مصوب کنیم و شهرداری کار می‌کند برای پروژه‌ای بالای 13 میلیارد تومان و بعد در لیست اقدامات استانداری آورده می‌شود. ما اسم‌ورسم‌ها برایمان مهم نیست و امیدواریم که واقعاً کاری انجام شود. وی افزود: این روش درستی نیست برای کسانی که می‌خواهند شورا را تضعیف کنند. پیشنهاد من این است که ایشان شورا را تعطیل کنند و به‌عنوان قائم‌مقام و حاکم شهر، شورا را اداره کنند، مانند کشورهای دیگر. وی با اشاره به اینکه برای همه‌چیز در استان شورا وجود دارد از جمله شورای قضایی، اداری، سیاسی و …، گفت: فقط مسائل شهری نیاز به حضور ما ندارد و ما حتی در افتتاح خیابان استقلال مانند مردم عادی دیگر هم حضور نداشتیم. وی تصریح کرد: وقتی هم که حرف می‌زنیم می‌گویند ای وای بر عضو شورایی که در برابر استاندار جبهه‌گیری می‌کند. مومنی افزود: موضوع جبهه‌گیری نیست، ما مظلوم واقع‌شده‌ایم و واقعاً مردم نمی‌دانند که ما چه‌کارهایی کرده‌ایم؟ وقتی طرحی افتتاح می‌شود اول می‌گویند استانداری کرمان بعد شهرداری کرمان. من منکر این موضوع نیستم و حالا که اسمشان بالا برده می‌شود و حاکم شهر هستند خواهش می‌کنیم در تأمین منابع مالی پروژه‌ها نیز به ما کمک کنند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *