پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | ناطق‌نوری: به شخصیت‌هایمان توهین می‌کنیم رفتند بر سرمان می‌زنیم

ناطق‌نوری: به شخصیت‌هایمان توهین می‌کنیم رفتند بر سرمان می‌زنیم





۲۶ دی ۱۳۹۵، ۲۱:۵۴

ناطق‌نوری:
به شخصیت‌هایمان توهین می‌کنیم
رفتند بر سرمان می‌زنیم

ناطق‌نوری سخنران مراسم هفتم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، آیاتی از قرآن را که بنا به گفته وی آیت‌الله مصداق آنها بود را قرائت کرد.
به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری روز گذشته در ابتدای مراسم هفتم مرحوم آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در حرم مطهر امام خمینی (ره)، شعری را خواند و گفت: خوشا آنان که با عزت زگیتی بساط خویش برچیدند و رفتند، زکالاهای این آشفته بازار، محبت را پسندیدند و رفتند، خوشا آنان که در این صحنه خاک چو خورشیدی درخشیدند و رفتند. خوشا آنان که پا در وادی دوست نهادند و نلغزیدند و رفتند.
رئیس مسئول بازرسی دفتر مقام معظم رهبری اظهار کرد: امام فرمود هاشمی زنده است تا نهضت زنده است. هاشمی زنده است با روش، منش و صحبتش آموزه هایی به ما می دهد و هم با فوتش. وی ادامه داد: دیشب فکر می کردم از سال 42 با این مرد بزرگ تاریخ معاصر معاشر بودم. قریب 53 سال است که با او بودم در فراز و نشیب ها، مبارزات قم، دوران زندان، قبل و بعد از پیروزی انقلاب. اگر صفاتی را می گویم به پذیریم و بدانیم اینها مشاهدات و یقینیات من است. هاشمی روش‌اش و منش‌اش این درس ها را به ما داد. او در همه این دوره ها که خدمتش بودم جامعه روحانیت، قم، تهران و دیگر جاها می توانم شهادت دهم که کار برای غیر خدا انجام نمی داد.
ناطق نوری همچنین یادآورشد:درس دیگر آیت الله هاشمی رفسنجانی درس مقاومت و صبوری است، من گاهی می ماندم که علی رغم تهمت ها ناملایمات و در حالی که کوهی از مشکلات وجود داشت صبح میامد و در جلسه مجمع تشخیص آرام و با لبخند حضور پیدا می‌کرد و این را دوستانی که در مجمع بودند نیز تصدیق می‌کنند. وی با بیان ابن که درس دیگر هاشمی صبر و مقاومت است، گفت: هاشمی صبر را ذله کرده بود. من گاهی اوقات از این همه صبر و مقاومت این مرد می ماندم.
ناطق نوری اظهار داشت: قبل از انقلاب من برای ملاقات زندانیان رفتم. از یکی از زندانیان پرسیدم حال هاشمی چطور است. او گفت هاشمی را آنقدر شکنجه کرده اند که حالا در بیمارستان است. وی در ادامه به ماجرای رد صلاحت آیت الله هاشمی رفسنجانی در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 92 اشاره کرد و گفت: زمانی‌که صلاحیت ایشان را برای انتخابات ریاست جمهوری به هر دلیلی رد کردند که البته به مخیله ما هم خطور نمی کرد که این اتفاق بیفتد، در حال آماده شدن برای رفتن به سفر بودم که با شنیدن این خبر، سفرم را لغو کردم و بازگشتم ، دیدم این بی معرفتی است که به سفر بروم. به دیدار ایشان به خانه اش رفتم و دیدم که او با خنده به استقبال من آمد. به من گفت وقتی برای ثبت نام به وزارت کشور رفتم و استقبال و اشک شوق مردم را دیدم احساس کردم بار سنگینی بر دوش من است، اما وقتی خبر رد صلاحیتم اعلام شد، آرام ترین شب زندگی ام بود؛ چرا که باری از دوش من برداشته شد و وظیفه ام را هم انجام دادم. من از آیت الله هاشمی پرسیدم حالا می خواهی چه کنی و ایشان پاسخ داد مردم را به پای صندوق رای دعوت می کنم زیرا انقلاب و نظام است که اهمیت دارد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه مردان بزرگ تصمیمات بزرگ می‌گیرند و نمی‌ترسند و خودشان را فدا می‌کنند، گفت: آن زمان نفت بشکه‌ای ۱۲ دلار بود، مرحوم هاشمی لایحه به مجلس آورد گفتم کم می‌آوریم، شما نوشتید بشکه‌ای ۱۶ دلار، نمی‌خرند، کلی بحث کردیم چندین جلسه گذاشتیم و به یک جمع‌بندی رسیدیم. بدون حرف و بحث نباید دعواها را به رادیو و تلویزیون بکشانیم. هرچه پتروشیمی، سدها و هر آنچه آبادی در کشور است متعلق به زمان هاشمی است، با نفت بشکه‌ای ۸ دلار کشور را اداره کرد، عده‌ای گفتند کشور را فروخت اما این چنین نبود، هاشمی روشن و آزاد بود و روی اصول انقلاب با کسی معامله نمی‌کرد و عده‌ای نافهم این را نفهمیدند. ناطق نوری افزود: هر شخصیت بزرگی در تاریخ در کنارش جفایی بوده است. شما سرگذشت امیر کبیر، آیت الله کاشانی و مصدق را می دانید. این خیلی بد است که شخصیت هایمان تا هستند به آن ها توهین کنیم و تا رفتند بر سرمان بزنیم.
وی به مظلومیت آیت الله شهید دکتر بهشتی اشاره کرد و گفت: شما می دانید که چه جفا ها به او شد و بعد از این که به شهادت رسید، مشخص شد که چه کسی را از دست داده ایم.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *