پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۶ دی ۱۳۹۵، ۲۱:۴۹

مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در گل گهر برگزار شد
روز گذشته همزمان با هفتمین روز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی و برگزاری مراسم ترحیم در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره ) مراسم بزرگداشتی نیز از سوی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در محل پردیس امید واقع در سایت این شرکت برگزار شد. در این مراسم باشکوه که جمع کثیری از معاونین ، مدیران و کارکنان شرکت گل گهر و شرکت های فعال در این منطقه حضور داشتند ، حجت الاسلام صباحی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان کرمان و امام جمعه موقت کرمان طی سخنانی با برشمردن زوایای مختلف زندگی آیت الله هاشمی رفسنجانی در طول دوران مبارزه و بعد از انقلاب اسلامی به بیان خاطرات و فضائل این یار دیرین امام و رهبری پرداخت.
در ادامه این مراسم علاوه بر مدیحه سرایی مداحان اهل بیت، پیام تسلیت شرکت معدنی و صنعتی گل گهر قرائت شد و مستندی از زندگینامه آن مرحوم پخش گردید.

بیش از 3800 انشعاب غیرمجاز آب در روستاهای کرمان شناسایی شده است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان گفت: بیش از سه هزار و 800 انشعاب غیرمجاز طی یک سال و نیم گذشته در روستاهای این استان شناسایی و قطع شده است. علی رشیدی افزود: با توجه به بحران آب و خشکسالی های اخیر باید از منابع آبی به طور ویژه نگهداری کرد. وی قیمت پایین آب را یکی از دلایل مهم مصرف بی رویه این نعمت عنوان و اظهار کرد: امروز قیمت هر لیتر آب در روستاها 2 ریال است و همین ارزانی نرخ آب موجب شده در بسیاری از روستاها تعداد زیادی انشعاب غیرمجاز داشته باشیم.
وی بیان کرد: در راستای جلوگیری از ایجاد انشعاب های مجاز پیمایش خانه به خانه در روستاهای کرمان آغاز شده و شناسایی نوع مصرف مورد بررسی قرار گرفته است. رشیدی با بیان اینکه خشکسالی ها و کم آبی امروز ریشه تاریخی دارد افزود: آب کالایی ارزشمند است که به شیوه نادرست از آن استفاده می شود. وی ضمن تقدیر از استاندار کرمان برای اجرای طرح همیاران آب عنوان کرد: در راستای تحقق اهداف طرح اقتصاد مقاومتی باید به سمت مدیریت مصرف حرکت کنیم.
وی اضافه کرد: طرح همیاران آب در راستای کاهش هدر رفت آب موثر بوده به گونه ای که از ابتدای آغاز این طرح بیش از 10 میلیون متر مکعب در مصرف آب روستایی صرفه جویی شده است.وی ادامه داد: یک هزار و 30 میلیارد ریال اعتبار در راستای پروژه های آبرسانی در روستاهای کرمان تخصیص داده شده و امروز 13 پیمانکار بزرگ در 513 روستای این استان در حال کار هستند.
رشیدی ادامه داد: با این اعتبار حدود 80 مخزن ذخیره آب در استان کرمان احداث و 60 حلقه چاه حفر خواهد شد. وی اظهار کرد: بیش از 30 هزار کنتور خراب از ابتدای امسال تاکنون در روستاهای استان کرمان تعویض و 300 کیلومتر از شبکه های فرسوده لوله گذاری شده است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان اظهار کرد: مشترکین روستایی کرمان سالانه بیش از 60 میلیون متر مکعب آب آشامیدنی مصرف می کنند و تولید آب استان در این حوزه 80 تا 90 میلیون متر مکعب است. رشیدی با اشاره به بدهی 120 میلیارد ریالی مشترکین روستایی به شرکت آبفار گفت: پرداخت این تسهیلات کمک بسیار خوبی برای آبرسانی به برخی روستاها خواهد بود. استان کرمان با پنج هزار و 170 روستا 10 درصد جمعیت روستایی کشور را در خود جای داده است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *