سایت خبری پیام ما آنلاین | روحانی: دوران پسابرجام فرصت مناسبی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی است

روحانی: دوران پسابرجام فرصت مناسبی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی است





۲۶ دی ۱۳۹۵، ۲۱:۴۳

روحانی:
دوران پسابرجام فرصت مناسبی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی است
رییس جمهوری در دیدار وزیر خارجه آلبانی، با اشاره به اشتراکات عمیق فرهنگی میان دو کشور تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران از گسترش و تحکیم روابط با آلبانی استقبال می کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در دیدار«دیتمیر بوشاتی»، با قدردانی از ابراز تسلیت دولت و ملت آلبانی به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی، اظهارداشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان شخصیتی نام آشنا برای مردم منطقه و جهان، پیوسته به دنبال صلح و ثبات جهانی و توسعه و رفاه مردم در سراسر گیتی بود. رییس جمهوری به ظرفیت ها و توانمندی های گسترده دو کشور اشاره کرد و گفت: دوره پسابرجام فرصت مناسبی را برای توسعه و تعمیق همکاری های تهران – تیرانا در همه حوزه ها بویژه اقتصادی و تجاری فراهم کرده است که باید بخش های خصوصی دو کشور از این فرصت بخوبی استفاده کنند.
دکتر روحانی تقویت همکاری های فرهنگی و از جمله مراکز دانشگاهی و علمی دو کشور را ضروری خواند و تاکید کرد: تحکیم روابط ایران و آلبانی در همه حوزه ها، به نفع دو کشور است. رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت مبارزه همگانی با خشونت ، افراط گرایی و تروریسم اظهارداشت: تروریسم معضلی جهانی است و یکی از وظایف بزرگ ما ، مبارزه با خشونت و بویژه تروریسم است .
دکتر روحانی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان تقویت پایه های صلح و ثبات در منطقه بالکان بوده و پیوسته در این مسیر گام برداشته است، گفت: تهران آمادگی دارد در عرصه مبارزه با تروریسم، با کشورهای مختلف از جمله آلبانی همکاری کند.
دیتمیر بوشاتی، وزیر خارجه آلبانی نیز در این دیدار با ابراز تسلیت دولت و ملت کشورش به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: آلبانی مصمم است با توسعه و تعمیق همه جانبه روابط تهران – تیرانا، صفحه تازه ای را در تاریخ روابط دو کشور بگشاید . وزیر خارجه آلبانی با بیان اینکه برجام، افق های جدیدی را در همکاری ایران با جهان و از جمله آلبانی گشوده است، گفت: ما با تدوین نقشه راه، مصمم هستیم تا با ارتقاء سطح همکاری های سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی بستر مستحکمی را برای روابط آینده دو کشور ایجاد کنیم. وی همچنین با اشاره به ضرورت مبارزه با خشونت، افراط گری و تروریسم ، افزود: در این عرصه باید متحد عمل کرد و ما آماده تقویت رایزنی ها با ایران در مبارزه با تروریسم هستیم.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *