پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۶ دی ۱۳۹۵، ۰:۱۹

نوکیا با گوشی «میدرنج» نوکیا ۶ به بازار چین می‌رود
مدتهاست که نوشتن درباره نوکیا، بیشتر باعث افسوس می‌شود تا هیجان!
در اخرین روز CES ‌اعلام شد که به زودی گوشی نوکیا ۶ وارد بازار چین خواهد شد. البته در حال حاضر خود نوکیا، گوشی‌هایش را تولید نمی‌کند و صرفا نام تجاری خود را به یک شرکت فنلاندی دیگر به نام HMD Global داده است.
گوشی‌هایی که این چندساله با نام نوکیا عرضه می‌شدند، گوشی‌های پایه‌ غیرهوشمند بودند. انتظار می‌رود در ماه فوریه در جریان نمایشگاه جهانی موبایل در بارسلون، چند گوشی دیگر نوکیا هم معرفی شود.
اما این گوشی جدید که بازار چین با بیش از ۵۵۰ میلیون دارنده گوشی هوشمند را هدف گرفته، چه ویژگی‌هایی دارد؟
نوکیا ۶ که قیمتی حدود ۲۴۵ دلار دارد، این ویژگی‌ها را دارد:
صفحه نمایش ۵/۵ اینچی با وضوح ۱۰۸۰p
دوربین پشت ۱۶ مگاپیکسلی
۴ گیگ رم و حافظه داخلی ۶۴ گیگ
اسپیکرهای دوگانه با توانایی پخش دالبی
بدنه آلومینیومی
اندروید ۶
پردازنده اسنپ‌دراگون ۴۳۰
باید ببینیم که در ادامه راه آیا HMD Global با بازاریابی بهتر و افزایش تجربه و منابع مالی می‌تواند گوشی‌ پرچم‌دار قابل اعتنایی با نام نوکیای بزرگ، وارد بازار کند یا نه.

اگر آی‌فون ۷ یا ۷ پلاس دارید، اینستاگرام خود را به‌روز کنید تا شاهد نمایش طیف رنگ گسترده‌تری باشید
اگر یادتان باشد در ماه سپتامبر سال میلادی پیش، زمانی که آی‌فون ۷ رونمایی می‌شد، گفته شده بود که صفحه نمایش این گوشی، قادر به نمایش طیف رنگ گسترده‌تری است. اما عملا این توانایی سخت‌افزاری به کار ما نمی‌آمد.
سرانجام اینستاگرام در به‌روزرسانی جدید خود ترتیبی داده که امکان ارسال و نمایش عکس‌های با طیف رنگ گسترده‌تر فراهم بشود.
از روز جمعه این امکان مهیا شده است و با این ویژگی که فقط در آی‌فون ۷ و ۷ پلاس قابل مشاهده است، برخی از عکس‌ها با صورت جذاب‌تری به نمایش درمی‌آیند.
تغییر دیگر در به‌روزرسانی جدید، امکان به اشتراک گذاشتن عکس‌های زنده یا لایو از طریق اینستاگرام است. تا حالا این عکس‌ها فقط به صورت یک عکس ثابت به صورت معمولی نمایش داده می‌شدند. اما حالا عکس‌های زنده را می‌توانید به تهیه یک بومرنگ در اینستاگرام به نمایش بگذارید.
برای این کار وقتی در قسمت استوری اینستاگرام هستید، سوایپ به سمت بالا کنید، یکی از عکس‌های زنده را پیدا کنید و روی آن تاچ یا لمس سه‌بعدی کنید، با این کار عکس زنده به صورت خودکار به یک بومرنگ قابل اشتراک در اینستاگرام تبدیل می‌شود.
البته این ویژگی‌ها از ماه دسامبر برای تعدادی از کاربران فعال شده بودند، اما از روز جمعه با به‌روزرسانی جدید، برای همه کاربران فعال شده‌اند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *