سایت خبری پیام ما آنلاین | میز خبر

میز خبر





۲۶ دی ۱۳۹۵، ۰:۱۵

روایت محسن هاشمی از چیزی که پدرش را زجر می‌داد
ایرنا نوشت: محسن هاشمی، فرزند ارشد آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: ایشان همواره خود را فردی فراجناحی می دانستند و ما نیز چنین برداشتی از شخصیت ایشان داشته ایم. فرزند ارشد یار دیرین امام و رهبری بیان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره تلاش می کردند که جناح ها را به هم نزدیک کنند و تاکید داشتند که باید نقاط مشترک بین جناح ها را پیدا کنیم، اینکه برخی اوقات مطبوعات و حتی رسانه ملی به مسائل کشور ورود جناحی پیدا می کردند ایشان را زجر می داد که این موارد باعث ضعف اتحاد می شود.
هیات رییسه خبرگان درباره جایگزین آیت الله هاشمی رفسنجانی تصمیم می‌گیرد
ایسنا نوشت: آیت‌الله احمد خاتمی، عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری از زمان برگزاری انتخابات برای تعیین عضو جدید این مجلس خبر داد.
آیت‌الله احمد خاتمی درباره روند تعیین عضو جدید مجلس خبرگان، اظهار کرد: باید جلسه‌ هیات رییسه تشکیل شود و در آن جلسه زمان برگزاری انتخابات برای تعیین این عضو جدید به شورای نگهبان پیشنهاد داده شود. این روند پس از درگذشت هر یک از اعضای مجلس خبرگان انجام می‌شود.
خاتمی با بیان اینکه احتمالا روز سه‌شنبه هفته جاری نشست خبری وی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: این نشست خبری با محوریت روند فعالیت مجلس خبرگان و کمیسیون‌های آن برگزار می‌شود.
تشکیل اولین جلسه کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات کشور
تسنیم نوشت: در اولین جلسه کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات کشور که با مسئولیت محمدابراهیم شوشتری مشاور وزیر و رئیس این کمیته تشکیل شد، اعضای این کمیته انتخاب شدند. در این جلسه رئیس مرکز حراست وزارت کشور، ضمن بر شمردن اهمیت دو انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا به موضوع امنیت و آرامش کشور و ضرورت حفظ آن به ویژه در ایام انتخابات اشاره کرد. همچنین موارد پیشنهادی اعضاء کمیته مورد بحث و بررسی و تصویب قرار گرفت و جهت پیگیری به مراجع ذیربط ابلاغ شد.
برگزاری جلسات شورای نگهبان و وزارت کشور در مورد انتخابات الکترونیکی
باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سیامک ره پیک ،عضو شورای نگهبان از جلسه‌ با وزارت کشور و بررسی انتخابات الکترونیکی خبر داد. ره پیک در حاشیه آئین ترحیم والد محسن اسماعیلی در جمع خبرنگاران درباره برگزاری الکترونیکی انتخابات گفت: این موضوع در حال بررسی است و با دوستان وزارت کشور هم جلسه داشته‌ایم. وی افزود: امروز هم جلسه ای در این باره برگزار شد که ظرف هفته های آینده نتیجه قطعی اعلام خواهد شد.
دعوت هیات دولت برای حضور مردم در مراسم هفتم آیت الله هاشمی
ایسنا نوشت: هیات دولت حضور مردم در مراسم تشییع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را باشکوه توصیف کرد و با تقدیر از این حضور از مردم برای شرکت در مراسم هفتم آن مرحوم نیز دعوت کرد.
در متن پیام هیات دولت آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
«هیات دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن تقدیر و تشکر از عموم ملت شریف و قدرشناس ایران که با حضور آگاهانه و با شکوه خود در مراسم تشییع و ترحیم حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی به یادگار گذاشتند؛ اعلام می کند که در مراسم بزرگداشت هفتمین روز ارتحال آن یار وفادار امام و رهبری که از سوی خانواده محترم هاشمی و از ساعت 15 تا 17 روز یکشنبه 26 دیماه در حرم امام خمینی (ره) برگزار می گردد، شرکت می کند و عموم علاقمندان را نیز به شرکت گسترده در این مراسم دعوت می نماید.»
نظر نمایندگان مجلس درباره حکم شلاق برای خبرنگار اصفهانی: نباید با خبرنگاران برخورد آهنین کنیم
ایلنا نوشت: نمایندگان مجلس با تاکید بر اینکه کار خبرنگاری بسیار حساس، ظریف و سخت است؛ تاکید کردند: حتی اگر اتهامی در این خصوص متوجه خبرنگار باشد چنانچه عملی ناخواسته صورت گرفته و عمدی در آن نبوده؛ باید از مجازات جایگزین استفاده می‌شد. ولی‌الله داداشی (نماینده آستارا و عضو فراکسیون مطبوعات، رسانه ملی و پایگاه‌های خبری مجلس) نیز با اشاره به اینکه خبرنگاران نباید در انتشار هیچ‌ خبری بزرگنمایی بیش از حد داشته باشند؛ افزود: جسارت و شهامت خبرنگار در انتشار صحیح باید به گونه‌ای باشد که اخبار درست و به‌موقع اخبار منتشر شوند. وی با تاکید بر اینکه نباید با خبرنگاران برخورد آهنی کنیم؛ تصریح کرد: در قوانین هم تاکید شده است که مجازات باید مطابق با جرم و همخوان با آن باشد بنابراین باتوجه به حساسیت کار خبر و خبرنگاری لازم است با تعامل بیشتری در این خصوص برخورد کنیم.
روحانی برای جایگزین هاشمی شدن صبرش را زیاد کند
خبر آنلاین نوشت: وزیر کار دولت آیت‌الله هاشمی می‌گوید: راه آقای هاشمی نه در بین جریانات سیاسی که در بین مردم هم ادامه‌دار است.او معتقد است حسن روحانی نمی تواند به صورت تام و تمام جایگزین آیت الله هاشمی شود و اگر می خواهد پرچم تفکر آیت الله را در دست بگیرد باید صبر بیشتری داشته باشد. صبری مانند صبر آیت الله برای تحمل جریان تخریب گر.
وزیر اطلاعات:آیت الله هاشمی معتقد بود هیچ کس از آیت‌الله خامنه‌ای شایسته‌تر برای رهبری نیست
ایسنا نوشت: وزیر اطلاعات گفت: در صحبت‌هایی که میان من و آیت‌الله هاشمی مطرح می‌شد ایشان همواره بر حمایت از ولایت تاکید می‌کردند. حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی در هفتمین همایش غزه نماد مقاومت به ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و ایشان را خورشید درخشانی عنوان کرد که غبارهای پرغلظت تهمت، افترا و دروغ از پرتوافکنی او اندکی کم نکرد.
وی با اشاره به شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، گفت: مردم خوب او را شناختند و به او دل سپرده‌اند و این دلبستگی را نیز در وداع با ایشان نشان دادند. مردم در مراسم وداع با ایشان به شعور خویش مهر تاییدی زدند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *