سایت خبری پیام ما آنلاین | محسن هاشمی، فرزند ارشد رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام: اگر نبود همدردی مردم، مسلماً خانواده هاشمی روزهای سختی را می‌گذراند

محسن هاشمی، فرزند ارشد رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام: اگر نبود همدردی مردم، مسلماً خانواده هاشمی روزهای سختی را می‌گذراند





۲۶ دی ۱۳۹۵، ۰:۱۳

محسن هاشمی، فرزند ارشد رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام:
اگر نبود همدردی مردم، مسلماً خانواده هاشمی روزهای سختی را می‌گذراند

در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی مراسم های ترحیم و بزرگداشت وی در جای جای کشور برگزار می شود. اما مراسم های ترحیم در استان کرمان از لونی دیگر است. زیرا هاشمی رفسنجانی از اهالی همین استان بود. کاروان عزای هاشمی رفسنجانی پس از رفسنجان به مصلای امام علی(ع) کرمان رسید. خانواده هاشمی، جمعی از مسوولان استانی به همراه هزاران نفر از مردم در مراسم حاضر شدند. مراسم با تلاوت آیات قرآن کریم و مداحی آغاز شد و یا سخنرانی کوتاه محسن هاشمی، فرزند ارشد آیت الله هاشمی رفسنجانی ادامه یافت.
محسن هاشمی: همدردی شما مصیبت فقدان آیت الله هاشمی را برای ما آسان کرد
محسن هاشمی گفت:«من از همدردی شما تشکر و قدردانی می کنم. اگر نبود همدردی شما مسلماً خانواده هاشمی روزهای سختی را می گذراند.» وی با قدردانی از مردم استان کرمان و شهرستان رفسنجان افزود:«آقای هاشمی اهل بهرمان رفسنجان است. وی از بهرمان به قم مهاجرت کرد. در مسیر زندگی هشتاد و دو ساله خود، شصت و پنج سال مبارزه کرد. ایشان هر وقت که مورد تعقیب و گریز حکومت شاه قرار می گرفت، برای کسب آرامش به روستای خودش پناه می برد. آقای هاشمی کتاب «امیرکبیر» را در کرمان و در کنار کرمانی ها و رفسنجانی ها نوشت و کتاب «فلسطین» را ترجمه می کرد.» فرزند ارشد هاشمی رفسنجانی با اشاره به علاقه مندی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام به رشد و توسعه استان کرمان ادامه داد:«یک هفته قبل از ارتحال آقای هاشمی، ایشان جلسه ای با استاندار کرمان داشتند و در آن راجع به توسعه استان کرمان صحبت کردند و نگران وضعیت آب استان کرمان بودند.»
وزیر دادگستری: شخصیت‌های سیاسی در زمان حیات شناخته نمی‌شوند
وزیر دادگستری دیگر سخنران این مراسم بود. وی هاشمی را مردی دوران ساز، غم خوار ملت، مبارز، مقاوم در برابر استبداد و استکبار برشمرد و گفت:«عزت از آن خدا و رسول خدا و مومنان است. ابراز همدردی و تجلیل شما در داغ و غم این عزیز از دست رفته نشان از عزت الهی دارد. این عزت، نتیجه استواری در راه حق است. هاشمی شخصی جسور، باهوش، اندیشمند، مبارز و کریم بود.»
پور محمدی «حجاب معاصرت» را پرده ای بر سر راه شناخت صحیح شخصیت های سیاسی عنوان کرد و ادامه داد:«حجاب معاصرت نمی گذارد که زوایای مختلف شخصیت های سیاسی دیده شود. اما وقتی که عصر زندگی آن ها می گذرد، گرد و خاک ها فرو می نشیند و شخصیت فرد آشکار می شود. هاشمی رفسنجانی؛ یک شخص نبود. او یک شخصیت بود. او در مسیر پیروزی انقلاب، یک فرمانده، یک رهبر جریان ساز و یک مدیر میدانی مقاوم و بزرگ بود.»
وی با یادآوری فعالیت های فرهنگی و مذهبی آیت الله هاشمی در دوران جوانی وی را یک تفکر نامید و افزود:«هاشمی یک تفکر است. تفکر او جمهوری اسلامی را بنیان نهاد. هاشمی تنها یک تفکر نبود. او فراتر از یک تفکر بود. هاشمی تمدن ساز بود. خیلی ها متفکر هستند. فیلسوف هستند. فقیه هستند. اما آن چه امام(ره) را امام و هاشمی را هاشمی کرد نه تنها صاحب فکر بودن بلکه منتج کردن تفکر به عمل است. آقای هاشمی تفکر را به جریان تبدیل کرد.»
وزیر دادگستری با یاد آوری جمله مشهور بنیانگذار جمهوری اسلامی درباره هاشمی رفسنجانی گفت:«امام فرمودند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است. امام می خواهد با این بیان بفهماند که نهضت، همیشگی است.»
وی ضمن اشاره به تشییع جنازه باشکوه آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت:«مردم با عشق و علاقه به هاشمی آمدند. مردم؛ وفادار و قدرشناس و حق شناس هستند. اگر خدا دست این کشور را در خطرات گرفته است، به خاطر لطف و ایمان مردم بوده است.»
پور محمدی در ادامه با تجلیل از شخصیت منحصر به فرد هاشمی رفسنجانی ادامه داد:«شهید قدوسی می گفت که ما هر کاری را که نمی توانستیم به گوش امام برسانیم، از آقای هاشمی می خواستیم که به امام بگوید. آیت الله هاشمی رفسنجانی در فراز و فرودهای انقلاب حضور پر رنگی داشت.»
وی هاشمی رفسنجانی را «میدان دار صف انقلابیون» توصیف کرد و افزود:«هاشمی نه تنها یک رهبر نهضت و میدان دار صف انقلابیون است بلکه پس از پیروزی انقلاب در صحنه های مدیریتی کشور در صحنه های خطر آفرین و پیچیده نقشی بزرگ و محوری را بر عهده می گیرد. مثلاً زمانی که آقای هاشمی در نجف خدمت امام بودند، از امام خواهش می کند که اجازه بدهید من به ایران برگردم. می دانم که من را دستگیر و شکنجه می کنند.
امام نگران می شوند و مخالفت می کنند. اما آقای هاشمی اصرار می کنند و می گویند باید بین انقلابیون باشم تا احساس کنند پشتیبان دارند. امام با این استدلال راضی می شوند که آیت الله هاشمی به ایران برگردد. امام اجازه می دهند و برای هاشمی دعا می کنند.»
حاشیه:
حضور مهندس بانک استاندار اسبق کرمان در کنار خانواده هاشمی
حضور غلامعباس نوذری کاندیدای اصلاح طلب دوره دهم مجلس از حوزه انتخابیه کرمان

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *