پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میزخبر

میزخبر





۲۵ دی ۱۳۹۵، ۱:۴۵

ازسرگیری جلسات تلفیق بودجه 96 در هفته اول بهمن ماه
ایسنا نوشت: رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 96 گفت که جلسات این کمیسیون با یک هفته وقفه مجددا برگزار خواهد شد. غلامرضا تاجگردون اظهار کرد: با توجه به اینکه مجلس غیر از فردا (شنبه) در دو هفته آینده جلسه علنی ندارد، کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 96 نیز با وقفه یک هفته‌ای از شنبه (2 بهمن) مجددا تشکیل جلسه خواهد داد. بر اساس اعلام رییس مجلس، با پایان بررسی لایحه برنامه ششم در روز شنبه، مجلس در دو هفته آینده جلسه علنی نخواهد داشت.
واکنش عفت مرعشی به شعارهای مردم در مرقد امام (ره)
ایرنا نوشت: مردمی که در اولین جمعه پس از خاکسپاری رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام برای ادای احترام و خواندن فاتحه به مرقد مطهر آمده بودند با دیدن رییس جمهوری و حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی شعار دادند روحانی تسلیت تسلیت، سید حسن تسلیت، تسلیت. پس از اینکه خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی قبور امام راحل و آیت الله هاشمی رفسنجانی را زیارت کردند، همسر ایشان خانم عفت مرعشی به سمت مردمی که ابراز احساسات می کردند و شعار می دادند خانواده هاشمی تسلیت ، تسلیت رفت و از آنها قدردانی کرد.
نگاه دری‌نجف‌آبادی به سیاست‌ورزی‌ فراجناحی آیت‌الله هاشمی
خبر آنلاین نوشت: حجت الاسلام قربانعلی دری نجف آبادی قدرت جمع بندی، شرح صدر، تعامل، استماع نظرات و دیدگاه های گوناگون و برقراری توازن بین جناح های مختلف را از ویژگی های برجسته و قابل تقدیر هاشمی رفسنجانی می داند و می گوید: هاشمی برای تقویت این رویکرد در جامعه زحمات زیادی کشید تا ما به یک بلوغ عقلانی در حوزه سیاسی برسیم.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: اینکه اگر ظرفیت برای تحمل نظرات و دیدگاه های سیاسی، اجتماعی، فقهی، اقتصادی و فرهنگی همدیگر را داشته باشیم به نتیجه خوبی می رسیم، درس خوبی از زندگی هاشمی برای ما به یادگار ماند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی: معرفی رییس مجمع در مدت باقیمانده در صلاحدید رهبری است
ایلنا نوشت: آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با ابراز تاسف از رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی، درباره مدیریت رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تلاش آیت‌الله در مجمع همواره این بود تا جایگاه مجمع را با تجربه، تدبیر و دانش خود بسیار خوب حفظ کند. به طوری که مجمع، جایگاهی فراجناحی داشته باشد و وارد بازی‌های جناحی و اختلافات نشود. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که در غیاب آیت الله هاشمی ریاست مجمع به عهده کدام یک از اعضا خواهد بود، تصریح کرد: در ادوار گذشته آیت الله هاشمی رفسنجانی با حکم رهبر انقلاب ریاست جلسه را بر عهده داشتند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: با توجه به اینکه دوره اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در اسفندماه امسال پایان می‌یابد این مساله در صلاحدید مقام معظم رهبری است که برای این چند جلسه باقیمانده فردی را برای ریاست معرفی یا اینکه مدیریت جلسه را برعهده اعضا بگذارند چرا که وظایف هر یک از آقایان طبق قانون مشخص است.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه طبق آیین نامه داخلی مجمع تشخیص مصلحت در سال ۶۸ ریاست مجمع بر عهده رییس‌جمهور بود، آیا اکنون نیز رییس جمهور عهده‌دار ریاست جلسه می‌شود گفت: تا جایی که به یاد دارم آیین نامه تغییر کرده است.
پاسخ مشاور رییس‌جمهور به منتقدان خرید ایرباس
ایلنا نوشت: مشاورفرهنگی رییس‌جمهور در پیامی توئیتری به منتقدان خرید ایرباس پاسخ داد. حسام‌الدین آشنا در حساب توییتری خود نوشت: خریدار حرفه‌ای بودن یعنی اینکه وقتی پول دکل را دو برابر می‌دهید مراقب باشید آن را هم تحویل بگیرید. نکته مهم این تخفیف تبدیل شدن ایران به یک خریدار حرفه‌ای و شکستن فضای امنیتی حول ایران است.
مصباحی مقدم خبر داد: مجمع تشخیص مصلحت نظام فردا تشکیل جلسه نمی‌دهد
خبرآنلاین نوشت: یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که فردا جلسه‌ای در این نهاد تشکیل نمی‌شود. غلامرضا مصباحی مقدم درباره جلسه فردای مجمع اظهار کرد: فردا نوبت جلسه مجمع نیست. بلکه هفته پیش نوبت جلسه مجمع بود که برگزار نشد. از این جهت جلسه بعدی مجمع تشخیص هفته آینده خواهد بود. وی توضیح داد: هفته پیش جلسه کمیسیون نظارت را مرحوم آقای هاشمی به جای جلسه اصلی مجمع برگزار کردند. گفتنی است جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام عموما هر دو هفته یک بار در روزهای شنبه برگزار می شود.
پرچم ۵۶ کشور دنیا در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی نیمه‌افراشته شد
ایرنا نوشت:در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین، انقلاب، امام و رهبری و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، 56 کشور دنیا پرچم خود را به حالت نیمه افراشته درآوردند و 29 رئیس جمهوری یا پادشاه نیز پیام تسلیت فرستادند.
۲۷ دی؛ زمان ارائه گزارش چهارم نحوه اجرای برجام به مجلس
تسنیم نوشت: رئیس کمیته هسته‌ای مجلس از ارائه گزارش یک ساله نحوه اجرای برجام از سوی کمیسیون امنیت‌ملی به صحن علنی مجلس خبر داد. حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور درباره ارائه چهارمین گزارش برجامی وزارت امور خارجه به مجلس، اظهار کرد: وزارت خارجه در موعد مقرر یعنی 27 دی چهارمین گزارش برجام را به کمیسیون امنیت‌ملی ارائه می‌دهد. او در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه یک سال از اجرای برجام می‌گذرد، وزارت خارجه نمی‌خواهد یک گزارش یک ساله از نحوه اجرای برجام به مجلس ارائه بدهد؟ گفت: طبق قانون کمیسیون امنیت‌ملی موظف است گزارش‌های خود را هر شش ماه یک‌ بار ارائه دهد. رئیس کمیته هسته‌ای مجلس ادامه داد: در گزارش شش ماهه دوم از اجرایی شدن برجام، قطعاً مشترکات گزارش قبلی(شش ماهه اول) نیز گنجانده می‌شود که در نتیجه جمع‌بندی گزارشات یک ساله کمیسیون امنیت‌ملی از نحوه اجرای برجام است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *