پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۵ دی ۱۳۹۵، ۱:۳۹

بیش از 1000 فقره انشعاب غیر مجاز آب در استان کرمان تبدیل به مجاز شد
طی 9 ماه نخست سال جاری ،یک هزار و 76 فقره انشعاب غیر مجاز آب در استان کرمان تبدیل به مجاز شد. معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: طی نه ماه نخست سال جاری یک هزارو 688 فقره انشعاب غیرمجاز آب در سطح استان شناسایی شد که پس از طی مراحل قانونی تعداد یک هزارو 76 فقره آن به انشعاب مجاز تبدیل شد. سنجری با اشاره به کمبود منابع آب از مردم درخواست کرد از مصرف غیر مجاز آن خودداری و با مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به شرکت آبفا اطلاع دهند. معاونت امور مشترکین شرکت آبفای استان کرمان در ادامه اعلام کرد : این شرکت با آن دسته از افرادی که به شکل خوداظهاری به قانونی کردن انشعاب های غیر مجاز اقدام کنند همکاری خواهد کرد. وی با اشاره به اینکه استفاده غیرمجاز از شبکه آب شهری براساس ماده 660 قانون مجازات اسلامی جرم بوده و مشمول جریمه است، تصریح‌کرد: در واقع کسانی که از طریق انشعابات غیرمجاز به شبکه وصل می‌شوند، علاوه بر نپرداختن هزینه خدمات خود و با تجاوز به حقوق دیگر مشترکان، شبکه را در معرض خطر آلودگی قرار می‌دهند؛ به همین خاطر موضوع شناسایی انشعابات غیرمجاز با حساسیت ویژه دنبال می‌شود.
سنجری با اشاره به تاکید مدیرعامل آبفا کشور درخصوص جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز و مصرف بهینه آب، از ائمه جمعه و ائمه جماعات و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی خواست در راهنمایی و ارشادات خود این مهم را مد نظر قرار دهند و تمام دستگاه‌های اجرایی همکاری‌های لازم را در جهت جمع‌آوری این نوع انشعابات با شرکت آبفا داشته باشند.

با حضور قائم مقام وزیر صنعت و معدن؛
موافقت نامه سرمایه گذاری اجرای پروژه فاضلاب شهر سیرجان با بخش خصوصی منعقد شد
موافقت نامه سرمایه گذاری طرح ایجاد عملیات فاضلاب شهر سیرجان با حضور دکتر رحمانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، دکتر اکبریان رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی، مکی آبادی فرماندار سیرجان، نمایندگان مردم سیرجان، بردسیر و شهربابک و جمعی از مدیران استان کرمان و شهرستان سیرجان فی مابین شرکت آب و فاضلاب استان کرمان به عنوان سرمایه پذیر و شرکت معدنی و صنعتی گل گهر و گروه مشارکت به عنوان سرمایه گذار در همایش رونق تولید در منطقه ویژه اقتصادی در محل گل‎گهر سیرجان منعقد شد. طرح فاضلاب شهر سیرجان با حجم عملیات 630 کیلومتر لوله‎گذاری و احداث 53 هزار متر مکعب تصفیه‎خانه اجرا می شود و طی یک ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز می شود. مجتمع صنعتی و معدنی در راستای مسئولیت‎های اجتماعی در این بخش مهم سرمایه‎گذاری کرد تا بتواند، بخشی از آب مورد نیاز خود را تأمین کند و طی مدت یک ماه آینده عملیات اجرایی فاضلاب آغاز می‎شود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *