پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | آبفا

آبفا





۲۳ دی ۱۳۹۵، ۱:۵۹

دلیل عمده هدررفت آب شبکه فرسوده آبرسانی است

مدیر امور آبفای جیرفت گفت: دلیل عمده هدررفت آب شبکه فرسوده آبرسانی است. اکبر مشایخی مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان جیرفت در شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان دلیل عمده پرت آب را، شبکه فرسوده عنوان کرد و گفت: سال گذشته توانستیم 30 کیلومتر از شبکه فرسوده را نوسازی کنیم و امسال هم 20 کیلومتر را در دستور کار داریم که همه این نوسازی ها در خط اصلی است. وی افزود: در سال جاری 310 فقره انشعاب غیرمجاز شناسایی شد که 121 مورد آن تبدیل به مجاز شد. امینی روش فرماندار جیرفت نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت بحرانی آب در این شهرستان گفت: آمار و ارقام در دو سال گذشته نشان دهنده این است که بحران آب همچنان باقی است. سطح سفره های زیرزمینی پایین آمده و کیفیت آب در حال کاهش یافتن است.

 

مدیرعامل آبفار کرمان: آبرسانی به روستاهای کرمان نیازمند کمک خیرین است 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان با بیان اینکه پروژه های آبرسانی در 513 روستای این استان در حال اجراست گفت: با وجود پنج هزار و 170 روستا در کرمان، انتظار داریم که خیران بومی برای آبرسانی به برخی روستاها وارد عمل شوند. علی رشیدی ضمن عرض تسلیت و گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری افزود: اقشار مختلف جامعه در استان کرمان با همت استاندار به صورت یک صدا و هم فکر با کم آبی و بحران آب مقابله می کنند. وی افزود: انتظار می رود خیران کرمان نیز در مسیر مقابله با بحران کم آبی و آبرسانی به روستاهای این استان با مردم و مسئولان همراه شوند. وی با بیان اینکه خدمت رسانی به مردم اولویت اصلی شرکت آبفار استان کرمان است خاطرنشان کرد: امروز هیچ منبعی مهمتر و با ارزش تر از آب برای کشور و استان کرمان وجود ندارد. وی گفت: همکاری خیرین استان کرمان با حوزه آب روستایی در نشست های مختلف مطرح و از این قشر برای آبرسانی به روستاها درخواست کمک شد.

 

 18میلیون و  140هزار مرسوله پستی در استان جابه جا شد

مدیرکل پست استان کرمان از جابه جایی 18میلیون و 140هزار مرسوله پستی در 9 ماه نخست امسال در این استان خبر داد. به گزارش روابط عمومی پست استان کرمان،علیرضا اکبری اظهار کرد: از این میزان مرسوله پستی 8 میلیون و 140 هزار فقره مرسولات صادره از استان بوده است. وی با بیان اینکه در همین مدت 9 میلیون و 450هزار مرسوله نیز وارد استان شده است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون سرانه مرسوله پستی در استان کرمان 3 مرسوله به ازای هر نفر است که درمقایسه باسال92این عدد زیریک بوده است. اکبری افزود: 659 واحد پستی در استان فعال است که از این تعداد 68 درصد واحدها روستایی و مابقی شهری است. مدیرکل پست کرمان ادامه داد: 135هزار مورد خرید و فروش اینترنتی در سال جاری توسط شرکت ملی پست در استان توزیع شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 35 درصد رشد دارد. به گفته وی، هم اینک 15 فروشگاه اینترنتی از طریق اداره کل پست استان در بازار الکترونیک فعال است.

 

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *