پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | برای حضور در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی منتشر شد؛ پیام مشترک نماینده ولی‌فقیه، امام‌جمعه و استاندار کرمان

برای حضور در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی منتشر شد؛ پیام مشترک نماینده ولی‌فقیه، امام‌جمعه و استاندار کرمان





۲۳ دی ۱۳۹۵، ۱:۴۸

  برای حضور در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی منتشر شد؛ پیام مشترک نماینده ولی‌فقیه، امام‌جمعه و استاندار کرمان 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه و استاندار کرمان و مجمع نمایندگان استان کرمان طی پیامی مشترک از همه کرمانیان برای حضور در آئین بزرگداشت ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی دعوت کردند. به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، سید یحیی جعفری و علیرضا رزم حسینی و مجمع نمایندگان استان کرمان طی پیامی مشترک از همه کرمانیان گرانقدر و ولایت مدار برای حضور در آئین بزرگداشت ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی دعوت کردند. 

متن این پیام به شرح زیر است:  افول ستاره عمر یک مجاهد واقعی و یک انقلابی ولایت مدار داغی بس‌سنگین و ناگوار را بر دل ایرانیان و به ویژه کرمانیان نشاند و اشک ماتم را میهمان دیدگان پر مهر و قدرشناس آنها کرد. 

فقدان آیت الله هاشمی رفسنجانی بی شک دردی جانکاه برای همه انقلابیون و دلسوزان این نظام است که تا ابد می‌سوزد و می‌سوزاند چرا که تکرار چنین اسطوره بزرگی را به دشواری می‌توان یافت. 

اهالی دیار کریمان که این روزها سوگوار و ماتم دیده از داغ فرزند خلف سرزمین خود هستند، در روز شنبه 25 دی ماه سال‌جاری ساعت ۳ بعد از ظهر با حضور در آئین ترحیم و یادبود آیت الله هاشمی رفسنجانی در مصلای بزرگ امام علی (ع)، ضمن نکوداشت یاد آن مجاهد واقعی، مرهمی بر دل خانواده و فرزندان آن مرحوم خواهند بود. در این مجال از همه کرمانیان گرانقدر و ولایت مدار برای حضور در این آئین که با حضور خانواده آن مرحوم برگزار خواهد شد، دعوت می‌شود.

 

  وزیرراه و شهرسازی: در دو دولت گذشته دستاوردهای دولت سازندگی بر باد رفت

بازگشت به آن سیاست‌ها نیاز به تغییر ساختاری بسیار گسترده‌ای دارد. در آن دوران و در آن سال‌ها اصلی‌ترین سیاست، سیاست توانمند سازی مردم بود. دولت علی رغم اینکه مسئولیت‌های گسترده‌ای را عهده دار بود اما تا جایی که امکان آن وجود داشت، سعی می‌کرد مردم در اقتصاد فعال باشند. اما در دولت‌های نهم و دهم مشکلی که به وجود آمد این بود که مردم از جهت‌های اقتصادی به دولت متکی شدند و در واقع مردم اعانه بگیر دولت شدند. امروز تغییر این سیاست، اقدام بسیار بزرگی است که به نظر من باید صورت بگیرد و گریزی از آن نیست.

برگشت به سیاست‌های دوره سازندگی مستلزم یک جراحی اجتماعی بسیار گسترده‌ است. جراحی است که نیاز به پرداخت هزینه‌های سیاسی و اجتماعی بسیار زیادی دارد. به هر حال در دو دولت گذشته تقریبا ملت ایران حقوق بگیر دولت شدند. این سیاست، یک سیاست پر هزینه و وابسته کردن ملت به دولت بود. تغییر این کار نیاز به اصلاحات ساختاری بسیار بنیادین دارد که به طور حتم عوارض اجتماعی بسیار گسترده‌ای را هم دربرخواهد داشت.

متاسفانه در دو دولت گذشته تمام این دستاوردهای آقای هاشمی و دولت سازندگی بر باد رفت و عده‌ای بر طبل اختلافات کوبیدند. دشمنان ایران در کشورهای منطقه به ویژه اسرائیل کمین کرده بودند تا از این بی‌تدبیری حداکثر سوء استفاده را کنند و در این خلا نیروهایی مانند داعش و القاعده و سایر حرکت‌های تند مانند قارچ روییدند و این منطقه را به آتش کشیدند.

هنوز هم راهکار اصلی برای ما این است که فهم روشنی از تمدن ایران شهری و درک درستی از موقعیت ایران در منطقه داشته باشیم تا در منطقه ایجاد امنیت کنیم.

 

  «خلیفه» با جلیقه انتحاری می‌خوابد

«ابوبکر البغدادی» رهبر گروه تروریستی داعش از ترس این‌که مبادا زنده به دام ارتش عراق یا نیروهای ائتلاف ضدداعش بیافتد، شب‌ها با جلیقه‌ انتحاری می‌خوابد.

 جان دوریان، سخنگوی عملیات زمینی نیروهای ائتلافی علیه داعش در عراق در کنفرانسی خبری در اربیل گفته است: «تجربه معمول ما تاکنون این بوده که اعضای این گروه می‌کوشند که زنده دستگیر نشوند.»

او افزوده است:«منابع امنیتی و اطلاعاتی گوناگون و همچنین منابع آزاد دیگر که ما نمی‌توانیم آن‌ها را صددرصد تأیید کنیم، حاکی از آن هستند که ابوبکر البغدادی شب‌ها با جلیقه‌ انتحاری می‌خوابد. از این رو نمی‌توانم با اطمینان بگویم که آیا ما امکان آن را خواهیم داشت که زنده دستگیرش کنیم.»

ابوبکر البغدادی یکی از معروف‌ترین تروریست‌های تحت پیگرد در جهان محسوب می‌شود. در اوسط دسامبر سال گذشته میلادی بود که آمریکا پاداش برای دستگیری او را از ۱۰ میلیون به ۲۵ میلیون دلار افزایش داد.

«پیتر کوک» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) حدود دو هفته پیش  در گفت‌وگو با شبکه‌ خبری «سی‌ان‌ان» گفته بود: «ما معتقدیم که البغدادی زنده است و هم‌چنان داعش را رهبری می‌کند.»

او ضمن اشاره به اطلاعاتی جدید درباره تازه‌ترین «تحرکات» رهبر داعش گفته بود: «ما هرچه در توان داریم انجام می‌دهیم تا رد او را پیدا کنیم.» بنا بر اطلاعات وزارت دفاع آمریکا، البغدادی برای پیدا کردن مشاوران و افراد مورد اعتماد خود مشکلاتی دارد زیرا بسیاری از ‌آن‌ها دیگر از بین رفته‌اند.

در ژوئن سال ۲۰۱۴ اندکی پس از تسخیر شهر موصل عراق توسط داعش، البغدادی در آن‌جا در اقدامی نادر در ملاءعام ظاهر شد و در سرزمین‌هایی که این گروه در سوریه و عراق به تصرف خود درآورده بود، اعلام «خلافت اسلامی» کرد.

در مورد مخفیگاه کنونی البغدادی ابهام وجود دارد. اوایل نوامبر سال ۲۰۱۶ البغدادی در یک پیام صوتی نادر از نیروهای خود در موصل خواسته بود، به مقاومت ادامه دهند. (ایلنا)

  روایت سیدحسن خمینی از بی‌قراری همسرهاشمی

  احزاب و شخصیت‌ها – یادگار امام در پستی اینستاگرامی از علاقه به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نوشت.

به گزارش خبرآنلاین، سیدحسن خمینی در مطلبی در اینستاگرامش با عفت مرعشی همسر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ابراز همدردی کررده است.

متن این پیام به شرح زیر است،

امروز تن حضرت آیت الله هاشمى را در خاک گذاشتند و من که به اندازه عمرم از این مرد خاطره دارم، ناباورانه نگاه مى کردم.

سى و شش سال همسایه دیوار به دیوار بودیم و با فرزندان ایشان از کودکى هم بازى و هم درس و هم مدرسه. روزى همراه ایشان به سفرم رفتم. جنگ بود و هزار خطر. مادرم از پدرم پرسید براى حسن خطر ندارد؟ یادم نمى رود که جواب شنید اگر خطرى آشیخ اکبر را تهدید کند بگذار حسن را هم تهدید کند.

نمى دانم چرا ولى بسیار دوستش مى داشتم. نوشته اند الحبّ و البغض یتوارثان (حب و بغض به ارث مى رسند) شاید این نیز میراث ماست. در این سالها و سالهاى مبارزه همسر مکرمه اش که سالها از نزدیکترین دوستان و همدمان همسر امام بود، بسیار سختى کشید. کمتر به ایشان تسلیت گفته شده است. لازم دانستم به این بانوى بزرگوار که از نوادگان مرجع عظیم الشأن حضرت آیت الله العظمى سید محمد کاظم یزدى(ره) است ،مستقلاً تسلیت بگویم.

پریشب خطاب به بدن بى جان آقاى هاشمى مى گفت بى معرفت مگر قرار نبود مرا تنها نگذارى؟ حالا من بى تو چه کنم؟ تقدیر دیگرگونه رقم خورد.

 

  دکترلاریجانی در صحن علنی مجلس: تجمع افراد سالخورده باعث خجالت است

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر رفع مشکلات بازنشستگان صندوق فولاد گفت:باید تدبیری برای رفع مشکل بازنشستگان صنعت فولاد در بودجه سنواتی اتخاذ کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،»دکترعلی لاریجانی «در نشست علنی نوبت عصر دیروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه ششم توسعه که درباره انتقال صندوق بازنشستگان فولاد به صندوق بازنشستگی کشوری است،با تاکید برلزوم رفع مشکلات بازنشستگان فولاد گفت:باید با هماهنگی اقداماتی انجام شود تا مشکل بازنشستگان فولاد حل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد:باید مشکل پیرمردانی (بازنشستگان صنعت فولاد کشور) که  مقابل مجلس تجمع می کنند،حل شود. تجمع این افراد سالخورده باعث خجالت می شود.

دکتر لاریجانی افزود:صندوق بازنشستگی کشوری مشکلات خاص خود را دارد و این عقلانی نیست که این صندوق زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری می شود.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان تصریح کرد:باید تدبیری برای رفع مشکل بازنشستگان صنعت فولاد در بودجه سنواتی اتخاذ کرد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

باز می‌خواهند رقیب نامزد اصلی انتخاب آرای باطله باشد؟

حسن روحانی در مراسم هفتمین سالگرد درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی مطرح کرد:

باز می‌خواهند رقیب نامزد اصلی انتخاب آرای باطله باشد؟

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *