پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۸ دی ۱۳۹۵، ۲۲:۱۳

سنسور مولکولی موبایل که توت‌ فرنگی شیرین‌تر را تشخیص می‌دهد
یک استارتاپ، حسگری برای موبایل‌ها ساخته است که می‌تواند امضاء مولکولی اشیاء مختلف را تشخیص دهد.
SCiC یک طیف‌سنج مادون قرمز با برد نزدیک و ابعادی مینیاتوری است که می‌تواند امضاء مولکولی اشیاء را تشخیص دهد. این پروژه در کیک‌استارتر دو سال پیش کار خود را شروع کرد و حالا گروه سازنده‌ی آن موفق شده‌ است این پروژه را در قالب حسگری کوچک تولید کند تا بتوان آن را در موبایل‌ها به کار گرفت.
این حسگر با تاباندن پرتو مادون قرمز به هر جسم می‌تواند امضاء مولکولی مختص آن جسم را به دست آورد. البته نمی‌توانید این سنسور را به سمت اجسام اطراف خود بگیرید و توقع داشته باشید که به شما بگوید با چه جسمی روبرو هستید؛ اما در عوض توسعه‌دهندگان این سنسور می‌توانند آن را به شکلی توسعه دهند تا در مصارف خاص مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال این سنسور می‌تواند میزان شکر موجود در هر میوه را اندازه‌گیری کند. مثلا می‌توانید چند توت‌ فرنگی به آن نشان دهید تا به شما بگوید کدام‌یک شیرین‌تر است. این حسگر می‌تواند میزان چربی بدن شما را نیز تخمین بزند. البته در این حالت چندان دقیق عمل نمی‌کند و تلرانس بیش از ۵ درصد دارد. اولین تلفنی که از این حسگر بهره خواهد برد، ابتدا وارد بازار چین می‌شود و در صورت موفقیت، احتمالا در بازارهای دیگر جهان نیز توزیع خواهد شد. هنوز قیمت این محصول اعلام نشده اما به نمایشگر ۶ اینچی و پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای مجهز شده است.

فسیل قصد دارد ۳۰۰ پوشیدنی هوشمند در سال ۲۰۱۷ عرضه کند
به گفته مسئولان کمپانی فسیل در کنفرانس خبری که امروز در CES 2017 برگزار شد؛ فسیل قصد دارد در سال ۲۰۱۷ بیش از ۳۰۰۰ گجت پوشیدنی به بازار عرضه کند.
کاملا مشخص است که فسیل به دنبال یافتن سهم بیشتری از بازار گجت‌های پوشیدنی بوده و در سال ۲۰۱۶ نیز قدم‌های زیادی برای رسیدن به این هدف برداشته است. این کمپانی سال گذشته میلادی توانست ۱۴۰۰ پوشیدنی هوشمند که البته از برندهای مختلف تشکیل می‌شوند، روانه بازار کند. از جمله برندهای تحت اختیار فسیل می‌توان به میس‌فیت، دیزل، Emporio Armani ،Skagen ،Michael Kors و Armani Exchange اشاره کرد که در نمایشگاه CES 2017 نیز شاهد معرفی محصولاتی از این برندها بودیم.
در کنفرانس خبری کمپانی فسیل که امروز در CES 2017 برگزار شد، مسئولان این کمپانی گفتند فسیل قصد دارد در سال ۲۰۱۷ بیش از ۳۰۰ دستگاه پوشیدنی عرضه کند که شامل ردیاب‌های تندرستی، ساعت هوشمند و محصولات دیگر می‌شوند. همچنین به این موضوع اشاره شد که کمپانی قصد دارد به طراحی محصولات اهمیت بسیاری بدهد تا علاقه‌مندان به جواهرآلات و مد نسبت به خرید پوشیدنی‌های هوشمند کمپانی فسیل تمایل نشان دهند. یکی از مسئولان کمپانی فسیل در کنفرانس خبری به این موضوع اشاره کرد که کاربران علاقه دارند از محصولی استفاده کنند که نه‌تنها مدرن و به‌روز باشد بلکه از طراحی شیک و زیبا نیز بهره ببرد. البته این گفته کاملا منطقی و صحیح است، زیرا طراحی همیشه از مواردی است که حتی منتقدان نیز به آن اهمیت می‌دهند. فسیل با محصولاتی که هم‌اکنون عرضه کرده است به ما نشان داده که می‌تواند دستگاه‌های پوشیدنی زیبا و قدرتمند تولید و عرضه کند؛ بنابراین می‌توان انتظار داشت که با عرضه محصولات بیشتر، این کمپانی در سال ۲۰۱۷ شاهد رشد سهم فسیل در بازار گجت‌های پوشیدنی باشیم.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر