پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | در نکوداشت روز شهربابک عنوان شد توسعه شهربابک با همراهی مس

در نکوداشت روز شهربابک عنوان شد توسعه شهربابک با همراهی مس





۱۸ دی ۱۳۹۵، ۲۲:۰۸

در نکوداشت روز شهربابک عنوان شد
توسعه شهربابک با همراهی مس

مراسم نکوداشت روز شهربابک، روز گذشته در این شهرستان با حضور مسئولان محلی و کشوری برگزار شد.
امروز 19 دی‌ماه است. روز شهربابک. دلیل انتخاب این روز؛ سالروز عملیات کربلای ۵ و شهادت 24 نفر از شهدای شهربابک در این عملیات است که نام ۳ تن از این شهیدان “حسین” بود و سر بر بدن نداشتند. دیروز هم به همین مناسبت مراسمی در این شهرستان برگزار شد که مجموعه مس شهربابک نقش پررنگی در آن داشت. در این همایش پتانسیل‌های شهربابک در بخش‌های مختلف معرفی و نمایشگاه دستاوردهای شهربابک در محل تربیت‌بدنی این شهر افتتاح شد.

حمایت از تولید ملی اصلی‌ترین
سیاست دولت
رضا رحمانی، قائم‌مقام وزیر صنایع، معادن و فلزات در این همایش اصلی‌ترین سیاست دولت یازدهم را حمایت از تولید ملی عنوان کرد. وی گفت: «خرید کالاهای ایرانی از راهکارهای حمایت از تولید ملی است.» او ایجاد 700 هزار شغل را از دستاوردهای دولت دانست و اظهار کرد: «وقتی شهربابک بااین‌همه ظرفیت مانند شهرهایی است که هیچ موقعیت کاری ندارد، حتماً مشکلی وجود دارد.» عزیز اکبریان، رییس کمیسیون صنایع مجلس گفت: «در کربلای پنج اراده‌مان را ثابت کردیم و حاصل آن قطعنامه ۵۹۸ بود که پیروزی برای ایران محسوب شد.» وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی با کمترین هزینه از وجود خود مردم استفاده کنیم، افزود: «ما جزیره‌ای فکر نمی‌کنیم اما باید به پتانسیل‌های بومی منطقه نگاه ویژه کرد تا بازدهی اضافه و هزینه‌ها کم شود.»

تشکل ستاد اقتصاد مقاومتی شهربابک
با حمایت مس
احمد مرادعلیزاده، مدیرعامل شرکت صنایع ملی مس ایران با بیان اینکه ما جزو ده شرکت اول بورس هستیم، گفت: «توسعه‌های مس متعادل و متوازن شده است.» وی افزود: «امسال از معادن مس 280 تن مس محتوا تولید خواهد شد. طرح‌های توسعه‌ای مس با سرمایه‌گذاری 13 هزار میلیارد تومان با هدف تولید 400 هزار تن مس محتوا با یک افق 30 ساله در حال اجراست.» او ایجاد عدالت در وضع نیروی انسانی را از اهداف صنایع مس عنوان کرد و گفت: صنعت به همراه خود تبعات مثبت و منفی دارد. ولی ما به حل مشکلات بی‌توجه نیستیم. از سال 93 به بعد پرسنل مس زحمات زیادی برای بهبود وضعیت آلایندگی خاتون‌آباد کشیده‌اند. در سال 94 دولت را متقاعد کردیم با استمهال بدهی‌های مس، طرح احداث کارخانه اسید خاتون‌آباد را انجام دهیم.» مراد علیزاده با بیان اینکه ستاد اقتصاد مقاومتی شهربابک با هدف بهبود وضعیت اقتصادی و انجام مطالعات پایه در حوزه گردشگری، بازار فیروزه، اصلاح نژاد دام، ایجاد صندوق‌های اعتباری برای کارآفرینان، احیای صنایع‌دستی به‌ویژه فرش شهربابک با حمایت مس تشکیل‌شده، عنوان کرد: « 90 درصد اقتصاد شهربابک وابسته به مس است. شرکت مس معین منطقه 6 در حوزه اقتصاد مقاومتی است و با همدلی و مشارکت مردم شهربابک و رفسنجان و انار قصد بهبود شرایط را دارد.» مدیرعامل شرکت صنایع ملی مس ایران، توسعه عدالت آموزشی را از برنامه‌های این شرکت دانست و اظهار کرد: «امروز باید با الگو گیری از تجربه دفاع مقدس، از توانمندی‌های مردم برای تغییر وضعیت موجود استفاده شود.»

۱۹ دی به‌عنوان روز شهربابک
ماندگار می‌شود
علی اسدی، نماینده مردم شهربابک در مجلس با بیان اینکه ۳۷۶ شهید، ۷۵۵ جانباز، ۵۳ آزاده و سه هزار رزمنده در شهربابک داریم، گفت: « عملیات کربلای ۵ که نمونه بارز عملیات‌هاست امروز اتفاق افتاده و در سالروز آن‌که 24 شهید این عملیات مربوط به شهربابک است نکوداشت شهربابک را برگزار می‌کنیم. ۱۹ دی به‌عنوان روز شهربابک ماندگار می‌شود. ما ادامه‌دهنده راه شهدا هستیم و اگر خطری برای اسلام و قران پیش آید با تمام وجود مقابله می‌کنیم.» وی افزود: «تاریخچه شهربابک مربوط به دوره ساسانی است و دروازه استان فارس به کرمان و سیستان و خراسان بوده و به‌واسطه حضور روحانیان زرتشتی ازجمله مهر گرد و شمشیر گرد به شهربابک شهرت یافته است. شهربابک در گذشته بهترین موقعیت را در زیرساخت‌های آب و برق و کشاورز و دامداری داشت اما متأسفانه اکنون به دلایلی این موقعیت‌ها به مشکل برخورده است.» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه وجود معادن در شهربابک مایه خیروبرکت و اشتغال‌زایی شده‌، اظهار کرد: «اگر مجتمع مس شهربابک از سرچشمه جدا شوند و درآمدهای آن مختص شهربابک شود جهش خوبی در شهرستان شاهد خواهیم بود. این کار انگیزه‌ها را بیشتر می‌کند و آرامش خاطر و آسایش فکر را برای کارکنان به میان می‌آورد.» اسدی اضافه کرد: «من به‌شخصه کلیه عواقب و مشکلات این کار را در طول چهار سال دوره خدمتم به عهده می‌گیرم و می‌پذیرم.» وی با اشاره به نیاز شهربابک به ایجاد ساختارها، خواستار رونق بخش گردشگری شهربابک شد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *