پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میز خبر

میز خبر





۱۸ دی ۱۳۹۵، ۲۲:۰۵

بابک زنجانی به وزرای دولت قبل وابسته بود
ایلنا نوشت: رییس کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی گفت: ما در تحقیق و تفحص‌هایی که داشتیم چیزی دال بر کمک بابک زنجانی به دولت پیدا نکردیم. امیرعباس سلطانی، رئیس کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس نهم، درباره شبهه عدم همکاری دولت یازدهم با قوه قضائیه در ارتباط با پرونده یاد شده، اظهار داشت: بنده تاجایی که پیگیر این پرونده بوده‌ام اتهامات وارده به دولت روحانی، درست نیست. وی افزود: بابک زنجانی به دلیل وابستگی بسیار زیاد به دولت و وزرای قبلی با این دولت سر سازگاری نداشت و در جلسات دادگاه نیز شدیدا به وزیر نفت فعلی حمله می‌کرد لذا اگر ارتباطی بین این‌ها وجود داشت به طور قطع اینگونه برخورد‌ها وجود نداشت. سلطانی تاکید کرد: ما در تحقیق و تفحص‌هایی که داشتیم چیزی دال بر کمک بابک زنجانی به دولت پیدا نکردیم. وی با بیان اینکه وزارت نفت به طور مفصل قضیه را پیگیری می‌کند، یادآور شد: در حال حاضر پیگیری اموال خارج از کشور که باید از سه سال گذشته دنبال می‌شد، دیر شده؛ اما هنوز فرصت باقی است. این نماینده سابق مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به تحقیقاتی که داشته‌ایم اتهامات وارده به دولت را صحیح نمی‌دانم.
دادستان کل کشور: اختلاف بین دولت و قوه قضاییه، خانوادگی است
ایسنا نوشت: دادستان کل کشور گفت: مسائلی که اکنون مطرح می‌شود از جنس اختلاف خانوادگی است؛ بالاخره دو برادر و دو عضو یک خانواده اختلافی پیدا کردند که حل می‌شود. حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در حاشیه مراسم رونمایی از کارت ضابطین عام دادگستری در جمع خبرنگاران در خصوص اختلاف بین مسئولان دولت و قوه قضاییه گفت: این اختلاف خانوادگی است و متاسفانه دشمن آتش‌بیار معرکه شده است. وی افزود: مسائلی که مطرح می‌شود از جنس اختلاف خانوادگی است؛ بالاخره دو برادر و دو عضو یک خانواده اختلافی پیدا کردند که حل می‌شود و امیدواریم مسئولان مانع شوند که دشمن از این مساله سوءاستفاده کند. دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: مساله مهمی نیست که روی آن مانور بدهیم.
ولایتی: در انتخابات ۹۶ کاندیدا نمی‌شوم
تسنیم نوشت: علی‌اکبر ولایتی گفت‌ که تصمیمی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ ندارد. علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که آیا شما برای انتخابات ریاست‌جمهوری 96 کاندیدا خواهید شد یا خیر؟ گفت: بنده قصد شرکت در رقابت‌های انتخاباتی سال 96 را ندارم. وی افزود: انشاءالله نیروهای انقلاب همه با هم متحد شوند تا بتوانند به یک کاندیدای خدوم رای بدهند که انشاءالله کشور را در راستای اهداف جمهوری اسلامی و آرمان‌های امام راحل و در جهت سیاست‌های ترسیم شده در قانون اساسی و رهنمودهای مقام معظم رهبری به پیش ببرد.
انتقاد یک چهره اصولگرا از روش پوپولیستی سعید جلیلی برای جذب رای
ایلنا نوشت: استاد حوزه علمیه قم گفت‌: همه زمانی را که دولت در دست احمدی‌نژاد بود، خاطر دارند و دیگر نمی‌خواهند چنین تفکری کشور را اداره کند پس به کسانی مانند جلیلی رأی نخواهند داد. آیت‌الله محسن غرویان درباره رفتارهای سعید جلیلی و مناظره‌های غیرمستقیم او با قالیباف و روحانی گفت: طبیعی است که برخی هنگام انتخابات کسانی که قصد شرکت دارند، یاد مردم می‌افتند و از فقر موجود و وضع معیشت مردم انتقاد می‌کنند تا بخواهند با رفتارهای پوپولیستی رای جمع کنند. او ادامه داد: این افراطیون اگر نگران کشور هستند، به جای نقد دولت سیاست‌گذاری‌های کلان خود را در اقتصاد مطرح کنند، کارتن‌خواب‌ها و گورخواب‌ها یک مساله جزئی از کل مسائل موجود در کشور است. این مدرس حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: نگاه این آقایان به اقتصاد جهانی و بین‌المللی بود که باعث شد تحریم‌های سنگین را بر کشور اعمال کنند، انزوایی که ما در جهان به‌دست آوردیم به دلیل وجود همین تفکر بود. او در ادامه افزود: چرا عده‌ای سعی می‌کنند مقابل برجام بایستند، این سند بر اساس تعامل ما با جهان به ثبت رسید که همین امر باعث شد سایه جنگ و تحریم‌ها از سر ما برداشته شود. غرویان یادآور شد: با یک نگاه گذار کافی است بررسی کنید در زمان همفکران جلیلی معیشت مردم در چه وضعیتی قرار داشت. او در پاسخ به این سؤال که آیا جلیلی قصد دارد با این‌گونه رفتار‌ها خود را به اصولگرایان تحمیل کند تا از او به عنوان کاندیدای اصلی حمایت کنند، گفت: اصولگرایان هم خودشان تمایلی به جلیلی ندارند از طرفی هم مردم تفکرات افرادی مانند وی را دیگر تحمل نمی‌کنند. همه زمانی را که دولت در دست احمدی‌نژاد بود، خوب به خاطر دارند و قطعا دیگر نمی‌خواهند چنین تفکری کشور را اداره کند پس به کسانی مانند جلیلی رأی نخواهند داد.
جبهه پایداری قطعا برای انتخابات
ریاست جمهوری ۹۶ گزینه دارد
باشگاه خبرنگاران نوشت: عضو جبهه پایداری گفت: گزینه‌ نهایی اصولگرایان برای انتخابات فردی است که راهکارهای مناسب و قابل اجرایی برای خروج کشور از بن‌بست‌ها داشته باشد. فاطمه آلیا، عضو جبهه پایداری پیرامون برنامه اصولگرایان برای انتخابات 96 اظهار داشت: از آنجایی که چند ماه بیشتر به انتخابات ریاست جمهوری 96 باقی نمانده است، تلاش احزاب و تشکل‌های انقلابی و ولایتمدار این است که بر وضعیت کشور تأثیر بگذارند و با معرفی گزینه‌های اصلح برای انتخابات 96 مشکلات موجود را رفع کنند. وی تصریح کرد: قطعا گزینه‌ نهایی اصولگرایان برای انتخابات آتی، فردی است که راهکارهای مناسب و قابل اجرایی برای خروج کشور از بن‌بست‌هایی چون بیکاری و گرانی داشته باشد. آلیا با تاکید بر اینکه از حالا نمی‌توان انتخابات 96 و شرایطی که در آن به وجود می‌آید را پیش‌بینی‌کرد، گفت: فضای انتخابات به طور کل غیرقابل پیش‌بینی‌ است، تا جایی که آقای روحانی نیز می‌گوید معلوم نیست که در انتخابات 96 نامزد شود. وی با تأکید بر اینکه جبهه پایداری نیز قطعا برای انتخابات 96 گزینه دارد، خاطر نشان کرد: گزینه ما برای انتخابات سال آینده فردی اصلح است چرا که حرکت جبهه پایداری گفتمانی و براساس مبانی انقلاب اسلامی و مواردی است که مورد توجه قاطبه مردم است.
رای مجلس به حذف یارانه پردرآمدها
ایسنا نوشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حذف خانواده‌های پردرآمد از شمول افراد یارانه‌بگیر منابع آزاد شده را به توانمندسازی و پرداخت مستمری مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی اختصاص دادند. با تصویب مجلس شورای اسلامی دولت موظف شد در طول اجرای قانون برنامه هر سال حداقل مستمری مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی را علاوه بر یارانه موجود متناسب با محرومیت ۲۰ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار از محل هدفمندی سازی یارانه‌ها و حذف یارانه خانواده‌های پردرآمد در ردیف بودجه خاص سنواتی تأمین و از طریق سازمان‌های مذکور پرداخت کند. این مصوبه مجلس با ۱۸۳ رأی موافق از ۲۲۲ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید. بر اساس این ماده دولت در عین افزایش توانمندسازی دهک‌های یارانه‌بگیر موظف به حذف یارانه خانواده‌های پردرآمد شد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *