پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | انتشار لیست جعلی اصلاح‌طلبان برای شورای شهر توسط کانال تلگرامی احمدی‌نژادی کرباسچی: لیست منتشرشده کذب محض است

انتشار لیست جعلی اصلاح‌طلبان برای شورای شهر توسط کانال تلگرامی احمدی‌نژادی کرباسچی: لیست منتشرشده کذب محض است





۱۸ دی ۱۳۹۵، ۲۲:۰۵

انتشار لیست جعلی اصلاح‌طلبان برای شورای شهر توسط کانال تلگرامی احمدی‌نژادی
کرباسچی: لیست منتشرشده کذب محض است

پیام ما- انتشار لیست اصلاح‌طلبان برای شورای شهر توسط یک کانال تلگرامی حامی محمود احمدی‌نژاد با واکنش روبرو شد. کانال تلگرامی «جبهه مستضعفین» پنج‌شنبه گذشته با انتشار متنی با عنوان «فهرست قطعی ۲۱ نفره کاندیداهای اصلاح‌طلبان برای انتخابات پنجمین دوره شورای شهر تهران در اردیبهشت ۹۶»، کلید انتشار لیست جعلی را زد. در لیست منتشرشده توسط این کانال نام افرادی همچون علی کریمی، باران کوثری، سید محمدرضا خاتمی و غلامحسین کرباسچی به چشم می‌خورد. فاطمه هاشمی رفسنجانی، زهرا اشراقی، سید حسین مرعشی، مرتضی الویری، یاسر هاشمی رفسنجانی، حسین فریدون، محسن مهر علیزاده، فاطمه کروبی، نرگس‌السادات موسوی خامنه، سید هادی خامنه‌ای، سید علی‌اکبر محتشمی پور، محمد قوچانی، احمد خرم، ژیلا بدیهیان(همت)، فاطمه چهل امیرانی(باکری)، محمدعلی آهنگران و غلامعلی رجایی دیگر افرادی بودند که در این لیست نام آن‌ها آمده بود. این کانال همچنین مدعی شده بود «در صورت پیروزی این فهرست، ریاست شورای شهر تهران بر عهده «غلامحسین کرباسچی» بوده و «محسن هاشمی رفسنجانی» نیز به‌عنوان شهردار تهران معرفی خواهد شد.» روز گذشته اما دو چهره اصلاح‌طلب به این لیست جعلی واکنش نشان دادند.
دروغ اساسی
غلامحسین کرباسچی که در این لیست از او به‌عنوان رییس احتمالی شورای شهر تهران نام‌برده شده بود در این رابطه به ایلنا گفت: «من هم مانند بقیه این لیست را دیده‌ام؛ این لیست کذب محض است و معلوم نیست منبع آن کجاست. اصلاح‌طلبان و شورای عالی سیاست‌گذاری هم چنین لیستی را منتشر نکرده‌اند.» وی افزود: «بارها اعلام کرده‌ام که قصد شرکت در هیچ انتخاباتی را ندارم، مشخص نیست این لیست‌ها با چه هدفی منتشر می‌شود.» عضو حزب کارگزاران ادامه داد: «لیستی که ارائه‌شده از نظر ما خلاف است، برای خود مجموعه اصلاح‌طلبان هم جای سؤال دارد که چرا باید این اتفاق بیفتد، در لیست افرادی مطرح‌شده‌اند که با نگاهی مشخص می‌توان فهمید قصد ورود به انتخابات را ندارند. قاعدتاً این رفتارها در ماه منتهی به انتخابات صورت می‌گیرد و هدف آن‌ها ایجاد جنگ روانی است.»
واکنش رییس کارگروه برنامه‌ریزی شورای عالی سیاست‌گذاری
حسین کمالی رییس کارگروه برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: «شورای عالی سیاست‌گذاری به پیشنهاد شورای هماهنگی و با ترتیب بخش اصلی اصلاح‌طلبان جامعه تشکیل شد، دارای سه کارگروه برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری، استان‌ها و تعامل و رایزنی است. شورا وظایف و برنامه‌هایی که در دست انجام دارد را به این سه کارگروه سپرده است.» وی ادامه داد: «کارگروهی که باید مشخص کند کدام نامزد صلاحیت دارد در لیست قرار بگیرد، کارگروه برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری است که من مسئولیت آن را بر عهده‌دارم.» کمالی در ادامه خاطرنشان کرد: «تا این لحظه شاخص‌هایی که بر اساس آن کاندید‌اها مشخص می‌شوند، قطعی نشده، این شاخصه‌ها بعد از اعلام و ارجاع به شورای عالی سیاست‌گذاری و سپس تصویب آن در شورا، به استان‌ها اعلام خواهد شد که بعد از آن برنامه اصلاح‌طلبان برای گزینش افراد را آغاز می‌کنیم.» او تأکید کرد: «این نوع لیست‌هایی که منتشر می‌شود در واقع یک نوع القاء مطلب و نظرات اشخاصی است که میل دارند نظراتشان به‌عنوان نظرات جمع تلقی شود. شورای عالی سیاست‌گذاری تا این لحظه هیچ‌گونه تصمیمی نگرفته است و هر لیستی که منتشر شود، واقعی نیست و بر اساس علایق شخصی افراد نوشته‌شده است.» وی در پاسخ به این سؤال که آیا شورای عالی سیاست‌گذاری با شخصی برای کاندیداتوری صحبت کرده است یا خیر گفت: «شاخص‌ها تعیین نشده که بخواهیم بر اساس آن با اشخاص گفت‌و‌گو داشته باشیم. شورای عالی سیاست‌گذاری تا این لحظه با شخصی صحبت نکرده است.»

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *