سایت خبری پیام ما آنلاین | میز خبر

میز خبر





۱۸ دی ۱۳۹۵، ۰:۲۶

ارسال پیامک حذف یارانه
برای ۳ میلیون نفر دیگر
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ارسال پیامک به سه گروه برای حذف یارانه ۳ میلیون نفر دیگر از پردرآمدها خبر داد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی ربیعی از حذف یارانه 4 میلیون نفر تاکنون خبر داد و گفت: حدود 7 میلیون نفر در کشور درآمد خیلی بالا و رفتار غیرقابل‌کنترل اقتصادی دارند. وی با بیان اینکه برای سه گروه پیامک داده‌ایم افزود:گام بعدی دولت حذف یارانه 3 میلیون نفر دیگر است. وزیر رفاه درباره خط فقر هم با بیان اینکه نمی‌توانم خط دقیق فقر را بیان کنم گفت: 50 درصد بازنشستگان تأمین اجتماعی حداقل دستمزد 820 هزار تومان را می‌گیرند اما نمی‌توان این حداقل دستمزد را به‌عنوان خط فقر اعلام کرد.

امام‌جمعه اصفهان: خانم‎هایی که با وضع نامناسب بیرون می‎آیند، نه پدرشان غیرت دارند، نه برادرهایشان
انتخاب نوشت: آیت‎الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‎های این هفته نماز جمعه اصفهان گفت: امروز برخی‎ها با بدحجابی در خیابان‎ها حاضر می‎شوند و راه پهلوی را ادامه می‎دهند، بر اساس احادیث خانم‎هایی که با وضع نامناسب بیرون می‎آیند، نه پدرش و نه برادرهایش غیرت دارد و نتیجه این است که خانواده از هم می‎پاشد و خیری ازش نیست و در معاملات هم باید از او کوتاه آمد که اگر غیرت و دین داشت ناموس خود را در معرض دید نمی‎گذاشت.

امام‌جمعه مشهد: شوهای لباس را در ایران دشمنان خدا تشکیل می‌دهند
انتخاب نوشت: حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد علم‌الهدی گفت: دشمن می‌خواهد با توسعه بی‌حجابی این میدان را تخلیه کند، الگوها و نمادهایی که از دروازه غرب به‌عنوان مدل تازه‌وارد کشور می‌شود و شوهای لباسی که دشمنان خدا تشکیل می‌دهند و موارد فسق و فجوری که به دست وابستگان غربی انجام می‌شود برای تهی کردن کشور از نیروی انسانی است. باید اصول اسلامی و دینی در مسئله عفت و حجاب رعایت شود، اختلاط میان زن و مردی که حتی متأسفانه در خانواده‌های مذهبی نفوذ کرده باید جدی گرفته شود. اختلاط زنان و مردان خطرناک است و جلسات خانوادگی و مهمانی‌های این‌چنین خطرناک است و منشأ فساد در کانون یک خانواده متدین است. این آفت اختلاط باید از زندگی برداشته شود.

«مالیات سبز» در دستور کار دولت قرار گرفت
رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست در حساب کاربری توییتری خود نوشت:«سازمان حفاظت محیط‌زیست طی دو سال اخیر با وزارت اقتصاد و دارایی و کمیسیون اقتصاد دولت ساعت‌ها کار کارشناسی و توجیهی داشته تا مالیات سبز در دستور کار دولت قرار گرفت.» به گزارش روابط عمومی سازمان محیط‌زیست، معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست در حساب کاربری توییتری خود نوشت: «مالیات سبز یکی از مؤلفه‌های اقتصاد سبز است. همین‌طور بانکداری سبز، سبز شدن حساب‌های ملی و صندوق ملی محیط‌زیست و توجه به ارزیابی زیست‌محیطی در پروژه‌ها.» «هرکدام از ابعاد اقتصاد سبز در دولت یازدهم پیشرفت‌های خوبی داشته و این‌ها گام‌های استوار در جهت وعده رئیس‌جمهور برای تحقق دولت محیط‌زیست است.» به گفته وی مالیات سبز برای جبران ایجاد آلاینده‌ها است، رأی دولت به ابقای مالیات سبز در لایحه ارزش‌افزوده است.

روایت محمود صادقی از آخرین وضعیت پرونده‌اش در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان
ایسنا نوشت: نماینده مردم تهران در مجلس ضمن تشریح آخرین مراحل رسیدگی به پرونده‌اش در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان، گفت: در حال حاضر بررسی‌های بیشتر بر روی دفاعیات مکتوب بنده در حال انجام است. محمود صادقی با اشاره به روند بررسی پرونده‌اش در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان، گفت: بر اساس آنچه خواسته‌شده بود بنده دفاعیات مکتوب خود را ارائه دادم و اکنون نیز دو عضو حقوقدان این هیأت در حال بررسی بیشتر این دفاعیات مکتوب هستند. وی اظهار کرد: یکی از نکاتی که در دفاعیه خود مطرح کردم مصونیت پارلمانی نمایندگان با توجه به اصل 86 قانون اساسی است که مربوط به اظهارنظرهای نمایندگان است و تمام موارد هم به اظهارنظرهای بنده در ایفای وظیفه نمایندگی و نظارتی‌ام برمی‌گردد؛ اگر اصل 86 شامل این اظهارنظرها نشود شامل چه چیزی خواهد شد؟
انتقاد عارف از رسانه‌ای شدن
اختلافات بین مسئولان
ایسنا نوشت: رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از رسانه‌ای شدن اختلاف نظرهای برخی مسئولین انتقاد کرد.
محمدرصا عارف در مراسم افتتاح دفتر نمایندگان تهران در شهرستان پردیس اظهار کرد: وقتی می‌توان برخی مسائل و اختلاف نظرها را در داخل یک جلسه حل کرد چرا باید آنها را رسانه‌ای کنیم؟ مبنای ما این است که حتی الامکان این مسائل رسانه‌ای نشود.
وی گفت: ما طرح گفت‌وگوی ملی را در پارلمان دنبال می کنیم و در همین راستا کارگروهی برای تعامل با فراکسیون‌های دیگر تشکیل شده است. ما در خیلی مسائل مثل حقوق شهروندی با یکدیگر اختلاف نظر داریم، اما در بحث اشتغال و رونق اقتصادی اختلاف نظری نیست و می‌توانیم در راستای منافع ملی با یکدیگر تعامل کنیم. جهت‌گیری ما همین است که مبنا روی مشترکات باشد ان شاءالله اختلاف نظرها هم در حین این تعامل حل خواهد شد تا ان‌شاءالله به نتایج مطلوب برسیم.
عارف همچنین اظهار کرد: راهبرد مجلس دهم و جریانی که با ائتلاف امید خلق شد و به تشکیل فراکسیون امید منجر شد، پیگیری شعار امید، آرامش و رونق اقتصادی است. بر همین اساس یک برنامه ۱۲۶ بندی را ارائه کردیم و امیدوارم به تدریج وعده‌های داده شده در برنامه ششم که در مجلس در حال تدوین است، تحقق یابد.
نماینده مردم تهران در مجلس آرامش را شعار راهبردی گفتمان اصلاحات و ائتلاف امید عنوان و خاطرنشان کرد: آرامش مهم‌ترین مسئل امروز کشور ما است. ما برای تعهد آرمان‌های کشور نیاز به آرامش داریم و این مهم‌ترین راهبرد ما در مجلس است که ان شاءالله تا آخر دوره آن ‌را دنبال می‌کنیم. نمایندگان هم علی‌رغم اینکه در برخی مسائل نیاز به موضع گیری وجود دارد در چارچوب این شعار عمل می‌کنند و برخی مسائل را بدون استفاده از تریبون مجلس دنبال می‌کنیم؛ چرا که برای ما رسیدن به نتیجه مهم است و تلاش ما این است که مسائل را با حفظ آرامش دنبال کنیم.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *