پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری: یک سوء تفاهم باعث بسته شدن جاده کوهپایه شد آتش بازی در سیدی

مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری: یک سوء تفاهم باعث بسته شدن جاده کوهپایه شد آتش بازی در سیدی





۱۸ دی ۱۳۹۵، ۰:۲۰

مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری: یک سوء تفاهم باعث بسته شدن جاده کوهپایه شد
آتش بازی در سیدی

صبح پنجشنبه مردم شهرک حاشیه نشین سعیدی با آتش زدن لاستیک جاده اقدام به بستن جاده کرمان-کوهپایه کردند که با حضور ماموران انتظامی و مسئولان مشکل برطرف و جاده باز شد.
مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری کرمان در این باره گفت: طی چند ماه اخیر، عده ای اقدام به ساخت چند آلونک کرده بودند. پس از طی فرایندهای قانونی، شهرداری این مورد را در کمیسیون ماده 100 مطرح و کمیسیون ماده 100 دستور تخریب را صادر کرد، بنابراین حکم تخریب این آلونک ها اجرا شد که مردم متصور شدند که کل خانه های غیر مجاز آن منطقه را قصد تخریب دارند و این سوءتفاهم باعث این تجمع شد.
« همایی راد» در خصوص تجمع اعتراض آمیز حاشیه نشین های شهرک سعیدی که با آتش زدن لاستیک، جاده کرمان – کوهپایه را مسدود کرده بودند، اعلام کرد: این مساله ظهر دیروز حل و جاده کرمان – کوهپایه باز شده است.
وی، این تجمع را یک سوءتفاهم دانست و افزود: در این مناطق مواردی در خصوص سرقت برق، گاز و آب مطرح است که پرونده آنها در مراجع قضایی در حال بررسی است.
همایی راد به خویشتنداری نیروی انتظامی اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه تجمع و مسدود کردن جاده غیرقانونی بوده است، اما نیروی انتظامی با خویشتنداری با این افراد برخورد نموده و هیچگونه مشکلی ایجاد نشده است و با گفتمان این موضوع را حل و فصل کرد.
وی در ادامه به سخنان نیروی انتظامی با تجمع کنندگان اشاره و ادامه داد: باید از ساخت و ساز غیر مجاز جلوگیری شود و دیگر دولت به هیچ وجه اجازه ساخت و ساز غیر مجاز را نخواهد داد، ضمن آنکه مردم نیز باید همکاری کنند تا دیگر ساخت و ساز جدیدی صورت نگیرد.
مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری کرمان با بیان این مطلب که در طرح ساماندهی مناطق حاشیه ای باید موضوع سایر ساختمان های که غیر قانونی احداث شده، مورد بررسی و حل وفصل شود، عنوان کرد: محل برگزاری جلسات طرح ساماندهی مناطق حاشیه ای در فرمانداری برگزار می‌شود. در این جلسات موضوع وضعیت فعلی ساخت و سازهای غیرمجاز بحث و بررسی می شود تا تصمیم گیری مناسبی اتخاذ شود.
وی از مصرف انرژی این افراد بصورت غیرقانونی، به سبب آنکه هزینه ای از این بابت پرداخت نمی‌کنند و مصرف انرژی آنها بسیار بالاست، سخن به میان آورد و تاکید کرد: باید در طرح ساماندهی مناطق حاشیه ای، تصمیم گیری کلی شود.
همایی اضافه کرد: آنچه که دولت مصرانه روی آن پافشاری می کند، این است که هیچگونه اجازه ساخت و ساز مجدد را نمی دهد و طبق قانون با هرگونه تصرف زمین و تغییر کاربری برخورد خواهد کرد.
وی در خصوص سرنوشت ساخت و سازهایی که در گذشته صورت گرفته است، گفت: ساخت و سازهایی که در سنوات گذشته صورت گرفته است، مستلزم این است که در کار گروه ساماندهی مناطق حاشیه ای مرود بررسی قرار گیرد، قابل ذکر است که قطعا تصمیم گیری که در آنجا صورت می گیرد، به نفع شهر و هم به نفع مردم است.
همچنین دادستان عمومی وانقلاب مرکز کرمان از برخورد قاطع و خارج از نوبت دستگاه قضائی کرمان با زمین خواری و حاشیه نشینی خبر داد و گفت: در این راستا صبح دیروز از ۳۰ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در شهرک سعیدی کرمان رفع تصرف شد.
دادخدا سالاری گفت با دستور صادره از سوی دادستانی، مامورین شهرداری کرمان در راستای رفع تصرف از اراضی کشاورزی وعدم تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ایجاد بناهای غیر مجاز صبح امروز موفق شدند که از سه هکتار از اراضی تغییر کاربری شده رفع تصرف کنند.
این مقام ارشد قضائی استان کرمان می‌گوید که در این رابطه شش دستگاه آلونک غیرمجاز تخریب شده است.
وی می‌گوید این طرح به صورت ضربتی و در جهت مقابله با حاشیه نشینی و برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز صورت گرفته است.
دادستان کرمان همچنین تاکید کرد در جهت مقابله با حاشیه نشینی و ساخت و سازهای غیرمجاز دادستانی به صورت شبانه روزی با همکاری شهرداری امور را رصد و بلافاصله دستورات قضائی مقتضی را در جهت مقابله با اقدامات مجرمانه و خلاف قانون صورت خواهد پذیرفت.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *