سایت خبری پیام ما آنلاین | آمادگی اصلاح طلبان در صورت رد صلاحیت روحانی

آمادگی اصلاح طلبان در صورت رد صلاحیت روحانی





۱۵ دی ۱۳۹۵، ۱۹:۵۷

آمادگی اصلاح طلبان
در صورت رد صلاحیت روحانی

برخی روزنامه های اصلاح طلب روز گذشته نسبت به احتمال رد صلاحیت روحانی واکنش نشان دادند. روزنامه آفتاب یزد در گزارشی با عنوان «آماده‌باش اصلاح‌طلبان» با اشاره به اینکه همزمان با زمزمه‌های احتمال ردصلاحیت رییس‌جمهور در محافل سیاسی و رسانه‌ای جریان اصولگرا اصلاح‌طلبان به شکل جدی‌تری به موضوع آلترناتیو برای ‌روحانی می‌نگرند، نوشت: « اگر تا چند ماه پیشتر به یک طنز غیرقابل باور شبیه بود، اما امروز موضوع آنقدر جدی شده و دل اصلاح‌طلبان را لرزانده که آنها خودشان را برای هر چیز ناممکنی آماده کنند. هرچیزغیرممکنی حتی ردصلاحیت حسن روحانی، رئیس‌جمهور فعلی ایران! تا یکی، دو سال پیش، از هر اصلاح‌طلبی که راجع به این موضوع یعنی احتمال ردصلاحیت روحانی در سال 96، می‌پرسیدید با کلی دلیل، چنین موضوعی را مضحک می‌دانست و می‌گفت چه طور ممکن است گروهی به هر قیمتی در آرزوی حذف حسن روحانی باشند. اما حرف‌های این چند روزه اصلاح‌طلبان نشان می‌دهد که خبرهایی به گوششان رسیده؛ آنچنانکه به حالت آماده‌باش درآمدند و دیگر حساب همه چیز را می‌کنند حتی ردصلاحیت حسن روحانی. و از همین روی برای نخستین بار و به‌طور رسمی به جای تعارفات و بیان اینکه «ما اصلاح‌طلبان کسی را جز، حسن روحانی نداریم» صحبت از توافق برای معرفی کاندیدای اصلاح‌طلب (آلترناتیو) در انتخابات می‌کنند. آلترناتیوی که نه برای رقابت با حسن روحانی، بلکه برای حمایت از او، در صورت ردصلاحیت روحانی معرفی می‌شود! اصلاح‌طلبان اکنون عزمشان را جزم کرده‌اند و یک یار ذخیره روی نیمکتشان دارند تا اگر روحانی را از زمین‌بازی سیاست اخراج کردند، به جای شوکه شدن، او را به جایش بنشانند.»
ردصلاحیت روحانی و ماجرای موجودات زنده در مریخ
در همین زمینه عبدالله رمضان‌زاده در یادداشتی در این روزنامه با عنوان «ردصلاحیت روحانی و ماجرای موجودات زنده در مریخ» نوشت: « به عقیده من سخن گفتن از موضوع «ردصلاحیت آقای روحانی» توسط افراد اصولگرانما، حاکی از آن است که در مجموعه این جریان سیاسی فردی پیدا نشده است که توانایی رقابت با آقای روحانی را داشته باشد و چون رقیبی وجود ندارد، دست به دامن این گونه شایعات سخیف شده‌اند. مگر می‌شود رئیس‌جمهور قانونی یک کشور را ردصلاحیت کرد، در شرایطی که خود آن فرد به هنگام بررسی صلاحیت کاندیداها هنوز ریاست دستگاه اجرایی کشور را برعهده دارد. اگر بخواهند به این رویای پوشالی جامه عمل بپوشانند تنها راهش این است که روحانی از ریاست جمهوری کنار برود. این کار با هیچ منطقی همخوان نیست و گویندگان و حتی تفکرکنندگان درباره این موضوع قطعا از دانش سیاست بی‌بهره هستند. من معتقدم که قوه تدبیر و عاقله کشور به هیچ عنوان پذیرای این گونه تفکرات نیست. بیان موضوعاتی چون ردصلاحیت آقای روحانی حاکی از آن است که این افراد دست‌هایشان ازعرضه فردی در رقابت‌های انتخاباتی 96 خالی است و راهی برای جذب رای آقای روحانی ندارند ودست به دامان اینگونه مسائل شده‌اند.بنابر این کار فقط انجام یک جنگ روانی از سوی نیروهای مخالف آقای روحانی است. من احتمال ردصلاحیت رئیس دولت تدبیر و امید را در حد یافتن انسان زنده در کره مریخ می‌دانم و به آقای دکتر روحانی توصیه می‌کنم هیچ واکنشی نسبت به این جدال‌های روانی نشان ندهند و راهش را ادامه بدهد، اما شخصیت آقای دکتر روحانی هم گواه آن است که او به این گونه رفتارها توجهی نشان نمی‌دهد.»
در همین زمینه غلامرضا ظریفیان در یادداشتی در روزنامه آرمان، احتمال رد صلاحیت روحانی را جدی انگاشته است و در مطلبی با تیتر « عادی‌سازی موضوع رد صلاحیت رئیس‌جمهور! » می نویسد: « مخالفان از مدت‌ها قبل که اقدامات حسن روحانی و افزایش میزان محبوبیت رئیس جمهور را در جامعه می‌دیدند این نمایش ساختگی را به راه انداختند که روحانی در انتخابات ۹۶ رد صلاحیت می شود تا آنجاکه حتی معاون رئیس جمهور محمد باقر نوبخت دیروز نسبت به این مطلب واکنش نشان داد واظهار کرد:«رد صلاحیت روحانی حرف کاملا بی ربطی است.» از این رو ماجرای مخالفت و واکنش‌هایی نظیر آنچه هر روز علیه رئیس جمهور و اعضای کابینه او رخ می دهد امر تازه و عجیبی نیست. بیش از هر چیز به نظرمی‌رسد که این روش مخالفان بیشتر به نحوی فرار به جلو بوده و در حین حال در حال مهیا کردن بستری در جامعه هستند که به مردم بقبولانند امکان رد صلاحیت روحانی وجود دارد. »
وزیر کشور با رئیس جمهور اختلاف دارد؟
روزنامه اعتماد در پاسخ به این پرسش در گفت و گویی با رحمانی فضلی با تیتر «با روحانی اختلافی ندارم» به نقل از وی می نویسد: «اولا رابطه من با رئیس‌جمهور هرگز خراب نبوده است و همیشه هم رو به بهبود بوده است و الان هم رابطه مان با هم خیلی خوب است. ثانیا در آن برنامه تلویزیونی از من پرسیدند رابطه شما مثل قبل با رییس‌جمهور زیاد است و من گفتم که در آن زمان هر دوی ما فشار کاری کمتری داشتیم و بیشتر همدیگر را می‌دیدیم اما الان به خاطر تراکم کارها و فشار کاری رابطه و دیدارمان بیشتر کاری است و هر وقت آقای رییس‌جمهور یا من کاری داشته باشیم یکدیگر را ملاقات می‌کنیم. اما این موضوع را طوری مطرح کردند که گویی اختلافی میان ما است. اصلا چنین چیزی صحت ندارد و اختلافی میان ما نیست و من ارادتمند ایشان هستم.» جمله‌اش که به پایان رسید داخل آسانسور رفت و وقتی پرسیدم مهم‌ترین توصیه شان برای انتخابات آینده به شما چه بوده در حالی که درهای آسانسور بسته می‌شد با فریاد گفت: «رعایت قانون.»

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *