پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | پاسخ روحانی

پاسخ روحانی





۱۵ دی ۱۳۹۵، ۱۹:۵۵

پاسخ روحانی
روزنامه شهروند در مطلبی با عنوان «پاسخ روحانی» نوشت: رئیس جمهوری همچنین در حساب توییتر خود نوشت دولت حاضر است با تشکیل سامانه‌ای تمام دخل و خرج و حساب‌هایش را روشن کند در مقابل انتظار است قوه قضائیه نیز همه حساب‌های خود را روشن نماید.
چنانکه پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست ‌جمهوری گزارش داد حسن روحانی در این جلسه با بیان این‌که لازمه مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی و سیاسی جامعه «شفافیت اطلاعات» است اظهارکرد: اگر مردم ببینند که آنچه به حقوق مردم مربوط می‌شود بدون ابهام و پرده‌پوشی به اطلاع آنها می‌رسد، با اعتماد و دلگرمی بیشتر، برای پیشرفت کشور و حمایت از نظام تلاش می‌کنند. اگر در موردی خیانت به بیت‌المال صورت گرفته است، باید به سوالات مردم پاسخ داده شود. در پرونده بابک زنجانی و همکارانش که حدود ۲,۷‌میلیارد دلار از بیت‌المال به یغما رفته و اکنون با سود متعلقه به بیش از ۳.۵‌میلیارد دلار رسیده است. حق مردم است که بدانند در مورد این حجم عظیم از اموال متعلق به مردم چه کسانی و چگونه تصمیم گرفته‌اند و این حجم عظیم پول چگونه در اختیار یک فرد قرار گرفته و این اموال الان کجاست؟ حسن روحانی افزود: از آغاز کار دولت، وزارت نفت شاکی و پیگیر وصول این مطالبات بوده و وزارت اطلاعات پرونده را دنبال کرده است.
موضع دولت همواره این بوده است که برای تکمیل پرونده رسیدگی، باید متهم در اختیار وزارت اطلاعات قرار می‌گرفت که با کسب همه اطلاعات، پیگیری لازم در همه ابعاد صورت می‌پذیرفت و زمینه برای اقدام سریع و قاطع قضائی فراهم می‌شد.رئیس شورایعالی امنیت ملی ادامه داد: افزایش اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی در کشور، نیازمند همکاری همه قوا و نهادها است. با فرافکنی و بی‌تدبیری، منافع مردم حراست نمی‌شود و هر دستگاه باید در حیطه اختیارات و وظایف خود عمل کند و به افکار عمومی پاسخ دهد. قوه قضائیه هم در این زمینه مسئولیت بسیار سنگینی را بر دوش دارد و باید پاسخگو باشد. لازم است با حفظ آرامش و با همکاری و هماهنگی بیشتر قوا، از موانع و مشکلات عبور کرد و به مسائل اصلی مردم پرداخت.
رئیس‌جمهوری ابراز امیدواری کرد که با کمک نمایندگان محترم مجلس، تصویب برنامه ششم با حفظ شاکله و بار مالی در حد لایحه دولت صورت پذیرد و با ایجاد فضای مساعد اقتصادی و سیاسی، رونق تولید و کسب و کار با سرعت و ثبات ادامه یابد. روحانی همچنین در دیدار با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درخصوص پرونده بابک زنجانی متهم نفتی گفت: موضع دولت همواره این بوده است که برای تکمیل پرونده رسیدگی، باید متهم در اختیار وزارت اطلاعات قرار می‌گرفت که با کسب همه اطلاعات، پیگیری لازم در همه ابعاد صورت می‌پذیرفت و زمینه برای اقدام سریع و قاطع قضائی فراهم می‌شد. به نظر می‌رسد اظهارات روز گذشته رئیس‌جمهوری در پس سخنان آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه مطرح شده باشد.
رئیس قوه قضائیه روز دوشنبه در جلسه شورایعالی قضائی درباره رسیدگی به پرونده بابک زنجانی گفته بود: بابک زنجانی گفته است که میلیاردها تومان به انتخابات رئیس‌جمهوری کمک کرده است؛ ما سخنان او را عین واقع نمی‌دانیم و ایشان حرف زیاد می‌زند و ادعا زیاد می‌کند والا اگر می‌خواستیم رسیدگی کنیم باید همه کسانی که مرتبط بودند، احضار می‌کردیم. رئیس قوه قضائیه همچنین گفته بود که در پرونده بابک زنجانی این قوه از دولت مطالبه دارد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

محیط‌زیست در تلاش برای کاهش پسماندسوزی اطراف تهران

محیط‌زیست در تلاش برای کاهش پسماندسوزی اطراف تهران

مخالفان «خشکاله‌سازی» چه کسانی هستند؟

نقدی بر گفته‌های مخالفان خشکاله‌سازی به‌عنوان روشی برای مدیریت پسماند تَر

مخالفان «خشکاله‌سازی» چه کسانی هستند؟

زباله‌گردی و زباله‌فروشی جرم است

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند:

زباله‌گردی و زباله‌فروشی جرم است

پسماندهای تولید کفش به آثار هنری تبدیل شدند

در خانه پدری «جلال آل‌احمد»

پسماندهای تولید کفش به آثار هنری تبدیل شدند

 عدم مدیریت اصولی پسماندها، یکی از مهم‌ترین مشکلات زیست محیطی کشور

 عدم مدیریت اصولی پسماندها، یکی از مهم‌ترین مشکلات زیست محیطی کشور

خطرات پنهان خشکالهٔ غیراستاندارد

دو کارشناس مدیریت پسماند بررسی کردند

خطرات پنهان خشکالهٔ غیراستاندارد

سلاجقه: تمام پسماندها باید طرح جامع داشته باشند

سلاجقه: تمام پسماندها باید طرح جامع داشته باشند

شیرابه در گلوی پارک ملی بوجاق

۱۳ سال بعد از تعیین محل دفن موقت زباله در کیاشهر، هنوز زباله‌ها به این منطقه برده می‌شوند

شیرابه در گلوی پارک ملی بوجاق

مدیریت هوشمند پسماند

استفاده از فناوری‌های پیشرفتهٔ اینترنت اشیا، عامل زایش بسترهای نوآورانه‌ای در عرصهٔ جمع‌آوری و بازیافت پسماند شده است

مدیریت هوشمند پسماند

ایستادگی کنشگران زن

سه فعال زن محیط زیست از تجربهٔ زیسته‌شان می‌گویند

ایستادگی کنشگران زن

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *