سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۱۵ دی ۱۳۹۵، ۱۹:۴۷

صادرات یک میلیون خودرو تا سال 1404؟
ایدرو در افق ۱۴۰۴ صادرات یک میلیون خودرو و ۶ میلیارد دلار قطعه را در سند اهداف و سیاستهای صنعت خودرو پیش بینی کرده است .
دکتر معظمی معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اظهار کرد: وجود ظرفیت حدود ۲،۲ میلیون دستگاهی برای تولید خودرو و تجربه تولید ۱،۶ میلیون دستگاه خودرو در کشور و بازار مناسب برای این محصول، صنایع خودروسازی ایران را بر آن داشته تا تولید ۳ میلیون دستگاه خودرو را در افق ۱۴۰۴ شمسی و ۲۰۲۵ میلادی برای خود هدفگذاری نمایند .
رئیس ایدرو تأکید کرد: وجود شبکه گسترده قطعه سازی در ایران جذابیت تولید قطعات خودرو را با توجه به ارزانی نیروی کار و مواد اولیه بیش از پیش مورد توجه قرار می دهد . وی همچنین بیان کرد: ایدرو در افق یاد شده صادرات یک میلیون خودرو و ۶ میلیارد دلار قطعه را در سند اهداف و سیاستهای صنعت خودرو پیش بینی کرده است .
دکتر معظمی درپایان عنوان کرد: ساخت تمایل جدی شرکت های صاحب نام مانند رنو و پژو نشان از جذابیت و پتانسیل مناسب ایران در این حوزه دارد.

خودروهای مدل ۹۵‌ ارزان می‌شوند!
رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران از کاهش قیمت خودروهای مدل ۱۳۹۵ به دنبال عرضه خودروهای مدل ۱۳۹۶ خبر داد.
سعید موتمنی اظهار کرد: طبق یک عرف جهانی خودروسازان چند ماه قبل از پایان هر سال، محصولات خود را با مدل سال جدید عرضه می‌کنند.
وی با بیان اینکه در ایران نیز این اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: امسال نیز به تدریج با نزدیک شدن به پایان سال جاری (۱۳۹۵) برخی خودروسازان عرضه محصولاتشان با پلاک ۹۶ را آغاز کرده‌اند.
رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران ادامه داد: با ورود خودروهای مدل ۹۶ به بازار طبق عرف معمول، قیمت خودروهای مدل ۹۵ به تدریج کاهش خواهد یافت.
وی تصریح کرد: در این زمینه پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال جاری قیمت خودروهای پر تیراژ داخلی مدل ۹۵ موجود در بازار به طور میانگین یک میلیون تومان کاهش یابد.

2016 سال
خوب فرانسوی‌ها
فروش خودرو در بازار فرانسه طی ماه دسامبر با رشد 8/ 5 درصدی روبه‌رو شد و درنتیجه دومین سال رشد خوب فروش در سومین بازار بزرگ اروپا رقم خورد. به گزارش خبرگزاری رویترز، در ماه دسامبر 2016 فروش به 194 هزار و 388 دستگاه افزایش یافت. به این ترتیب فروش در کل سال 2016 نسبت به سال 2015 با رشد 1/ 5 درصدی رو به رو شد و به 2 میلیون دستگاه رسید. در سال 2016 رنو در بازار فرانسه از رقبای خود پیشی گرفت و رشد 8 درصدی فروش را ثبت کرد. اما پژو سیتروئن به دلیل کاهش فروش، سهم بازاری خود را از دست داد.
این دو خودروساز فرانسوی در ماه دسامبر عملکرد چندان خوبی را ثبت نکردند و فروش رنو در این ماه تنها 6/ 0 درصد رشد کرد و فروش پژو سیتروئن با کاهش 5/ 3 درصدی رو به رو شد. براساس اعلام مقامات فرانسوی، فروش ون‌های باری در ماه دسامبر 2/ 3 درصد و در کل سال 2016، 1/ 8 درصد رشد کرده است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *