پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میز خبر

میز خبر





۱۵ دی ۱۳۹۵، ۱۹:۴۲

نادر قاضی پور لایحه برنامه ششم را در صحن علنی مجلس پاره کرد
مهر نوشت: نماینده مردم ارومیه لایحه برنامه ششم را در صحن علنی پاره کرده و به سمت هیأت رییسه پرتاب کرد. در جلسه نوبت سوم مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش مربوط به‌سلامت و بیمه نادر قاضی پور با عصبانیت در مقابل جایگاه هیأت رییسه حاضر شد و اقدام به پاره کردن لایحه برنامه ششم کرد و برگه‌ها را به سمت هیأت رئیسه پرتاب نمود. بر اساس این گزارش در جلسه نوبت سوم قاضی پور برای حذف بندی پیشنهاد داد که لاریجانی موضوع را خارج از بحث تشخیص داد پس‌ازآن نیز در بند دیگری درخواست قاضی پور برای حذف بندی از لایحه برنامه را به رأی نگذاشت. این بندها مربوط به سیاست‌های کلی سلامت و تأمین منابع مالی پایدار برای بخش سلامت بود. هیأت رییسه مجلس به این اقدام قاضی پور هیچ واکنشی نشان نداد.
واکنش سخنگوی وزارت کشور به خبر بمباران لوله‌های نفتی اهواز توسط یک گروه تروریستی
ایلنا نوشت: سخنگوی وزارت کشور حمله به لوله‌های نفتی در خوزستان را تکذیب کرد. سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور در واکنش به خبر برخی خبرگزاری‌های خارجی در خصوص بمباران دو لوله نفتی در استان خوزستان توسط یک گروه تروریستی تجزیه‌طلب این خبر را از اساس تکذیب کرد. «آسوشیتدپرس» مدعی شد یک جریان تجزیه‌طلب در منطقه اهواز در بیانیه‌ای در اواخر روز سه‌شنبه مدعی شده که لوله‌های نفتی در استان خوزستان را منفجر کرده است. این رسانه نوشت: رسانه‌های ایران و مقامات ایران در این مورد اظهارنظری نکرده‌اند. این خبرگزاری مدعی شده بود که این حمله به دلیل امضای قراردادهای جدید نفت و گاز از سوی ایران با کمپانی‌های خارجی در پی توافق هسته‌ای بوده است. آسوشیتدپرس مدعی شده در متن بیانیه این گروه تروریستی نسبت به انجام عملیات‌های گسترده‌تر در سال جاری هشدار داده‌شده است.
کرباسچی: شاید خطا کرده باشیم اما پشیمان نیستیم
خبرآنلاین نوشت: دبیر کل حزب کارگزاران می‌گوید: اصولگرایان به‌اندازه انگشتان یکدست افرادی دارند که می‌توانند کاندیدای ریاست جمهوری شوند. غلامحسین کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران درباره تفاوت مشی اعتراضی گذشته اصلاح‌طلبان با رویه اعتدال گرایانه کنونی آن‌ها گفت: «به نظر من اصلاح‌طلبان اگر از همان اول مشی دیگری داشتند مطمئناً به شرایط امروز نمی‌رسیدند. تا غلط ننویسیم درست نوشتن را یاد نمی‌گیریم. نمی‌شود به یک جریان سیاسی گفت که ای‌کاش از همان اول اعتراضی عمل نمی‌کردید. فعالیت سیاسی در کشور قبل و بعد از انقلاب با محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها مواجه بوده و هزینه‌دار بوده است. در جریانات سیاسی تندروی‌ها و کندروی‌ها همیشه وجود داشته است و تا رسیدن به مرز اعتدال خطاهایی هم صورت گرفته است.» وی ادامه داد: «ممکن است اشتباه کرده باشیم اما بحث پشیمانی مطرح نیست. تا زمین نخوریم که راه رفتن یاد نمی‌گیریم! شاید بتوان گفت به یک سری از رفتارهای گذشته‌مان نقد داریم اما پشیمان نیستیم.»
شرط مهم علی مطهری برای قبول دعوت عربستان برای حضور ایران در مراسم حج
نایب رییس مجلس شورای اسلامی نکاتی را درباره حضور ایران در مراسم حج در کانال تلگرامی‌اش منتشر کرد. * درباره حضور ایران در مراسم حج سال آینده اگر در این خصوص دعوتی از سوی عربستان صورت گرفت، باید آن را بپذیریم، چرا که این دعوت نشانه نرمش در سیاست عربستان است که به نظرم باید استقبال کنیم. *{ دراین‌باره که با توجه به فاجعه‌های گذشته در مراسم حج آیا نباید ایران پیش‌شرطی برای حضور در مناسک حج داشته باشد}: قطعاً شرایطی داریم و تا شرایط ما مورد قبول آن‌ها واقع نشده، نباید توافقی صورت گیرد. عربستان حتماً باید فجایعی را که در گذشته انجام داده است جبران کند. *باید دیه قربانیان فاجعه منا را پرداخت کنند و حتی می‌توانیم دیه حدود 400 شهید ایرانی در مراسم حج سال 1366 را هم پیگیری کنیم. اکنون فرصت خوبی است که حق خود را از عربستان سعودی بگیریم.
اظهارات باهنر درباره ۲۱ نامزد جبهه پیروان برای
انتخابات شوراها
تسنیم نوشت: رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری از معرفی ۲۱ نامزد این جبهه برای انتخابات شوراها به ائتلاف وحدت نیروهای انقلابی خبر داد. محمدرضا باهنر با اشاره به نحوه حضور جبهه پیروان خط امام و رهبری در انتخابات شوراها 96، اظهار کرد: این تشکل بخشی از جریان نیروهای انقلابی است و به‌زودی 21 نفر کاندیدای خود برای انتخابات شوراها را به سازو و کار وحدت این جریان معرفی می‌کند. وی افزود: جریان انقلابی برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال96 با سازوکار ائتلافی و وحدت پا به عرصه می‌گذارد. رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر مشغول بررسی اسامی کاندیداهای جبهه پیروان خط امام و رهبری برای انتخابات شورای شهر سال 96 هستیم. پیش‌تر کمال‌الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفته بود که 17 تشکل و حزب زیرمجموعه جبهه پیروان اسامی 31 نامزد انتخابات شوراها را به ستاد انتخابات جبهه معرفی کرده‌ که از این میان 21 نفر به‌عنوان گزینه‌های جبهه معرفی می‌شوند. اخیراً احزاب و تشکل‌های انقلابی کشور با تأسیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به ریاست حجت‌الاسلام رحیمیان اعلام موجودیت کردند. اعضای هیئت مؤسس این جبهه را یحیی آل اسحاق، مهدی چمران، حمیدرضا حاجی‌بابایی، رضا روستاآزاد، محمود خسروی وفا، مهدی محمدی، علیرضا مرندی، نادر طالب‌زاده و مرضیه وحید دستجردی تشکیل می‌دهند.
یک مرجع تقلید: با داستان گورخواب‌ها غوغا کردند در حالیکه مردم آمریکا کنار فاضلاب اسکان دارند
ایسنا نوشت: آیت‌الله مکارم شیرازی به موضوع فضای مجازی اشاره کرد و گفت: از مشکلات و معضلات جامعه آمریکا خبری درز پیدا نمی‌کند؛ اما وقتی چند نفر در کشور ما دچار این مشکل می‌شوند، آن را در فضای مجازی بیداد می‌کنند. آیت‌الله مکارم شیرازی) در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به موضوع فضای مجازی اشاره و اظهار کرد : امروز فضای مجازی با مشکلات جامعه ما ارتباط تنگاتنگی پیدا کرده و تبدیل به فضایی آلوده، کثیف و منجلاب شده و فساد در آن غوغا می‌کند. وی با تاکید بر اینکه جناب رئیس جمهور باید برای این مسئله اهمیت فوق العاده‌ای قائل شوند، ادامه داد: امروز تمام دولت‌های استکباری و استعماری دشمن ما هستند و حداکثر استفاده را از این فضا انجام می‌دهند. این مرجع تقلید ادامه داد: امروز تمام سموم اخلاقی، سیاسی، اعتقاد، اهانت به مقدسات و … را وارد این فضا کرده و از آن بهره‌برداری می‌کنند. آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: اخیرا دشمنان با داستان گورخواب‌ها در فضای مجازی غوغایی به پا کردند؛ در حالی که در خود آمریکا صدها هزار نفر کارتن خواب وجود داشته و حتی برخی در کنار فاضلاب‌ها اسکان دارند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *