پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | دامداران: پگاه پول ما را نمی‌دهد، شرکت شیر پگاه: پرداخت می‌کنیم شیر تو شیر پگاه و دامداران

دامداران: پگاه پول ما را نمی‌دهد، شرکت شیر پگاه: پرداخت می‌کنیم شیر تو شیر پگاه و دامداران





۱۵ دی ۱۳۹۵، ۱۹:۳۵

دامداران: پگاه پول ما را نمی‌دهد، شرکت شیر پگاه: پرداخت می‌کنیم
شیر تو شیر
پگاه و دامداران

برخی دامداران استان نسبت به پرداخت نشدن مطالباتشان توسط شرکت شیر پگاه در حالی معترض هستند که این کارخانه می‌گوید روند پرداخت‌ها با مشکل مواجه نشده است.
شرکت شیر پگاه باز هم خبرساز شده است. البته این بار نه ماده لبنی موردداری پیدا شده و نه مسئولی از کیفیت محصولاتش تعریف کرده بلکه برخی دامداران به پرداخت نشدن مطالباتشان معترضند. دامدارانی که می‌گویند تنها راه درآمدشان از طریق فروش شیر گاوهایشان به کارخانه‌های لبنی از جمله پگاه است و پرداخت نامنظم پول شیر توسط پگاه آن‌ها را با مشکلات زیادی مواجه کرده است. یکی از دامداران بردسیری که نخواست نامی از او برده شود در این رابطه به «پیام ما» می‌گوید «پگاه چهار ماه است که پول شیری که از من خریده را نداده. اخیراً این شرکت موقع پول دادن به بهانه بی‌کیفیت بودن شیر، مبلغ کمتری می‌پردازد.» این دامدار مدعی است «محصولات پگاه به فروش می‌رود. اگر همین امروز به این کارخانه زنگ بزنید و ماست بخواهید، می‌گویند ندارند. پس مشخص است که محصولات فروش رفته‌اند اما پول شیر گاوهای ما را نمی‌دهند.» وی می‌افزاید: «با این وضعیت برخی گاو داران در بردسیر نهایتاً یک یا دو ماه دیگر از پا می‌افتند و دوام نمی‌آورند چراکه عمده محصول ما را شرکت پگاه می‌خرد.» او می‌گوید «اگر پگاه پول ندارد پس چرا از اصفهان و شیراز شیر وارد می‌کند؟ بهتر نیست اول پول دامداران کرمانی را بدهد و بعد به فکر واردات شیر بیفتد؟» این دامدار بابیان اینکه شیر محصول قابل نگهداری نیست، اظهار می‌کند: «اگر اعتراض کنیم شیر را نمی‌خرند و باید آن را دور بریزیم. به همین دلیل با مشکل مواجه هستیم.»
اعتراض کردیم
وضعمان بدتر شد
یکی از دامداران رفسنجانی که نخواست نامی از او برده شود به «پیام ما» می‌گوید: «متأسفانه شرکت شیر پگاه سلیقه‌ای عمل می‌کند. مثلاً به یک دامدار دو ماهه پول می‌دهند و به برخی چهار ماهه. قیمتی هم که برای شیر تعیین می‌کنند عادلانه نیست و به برخی دامداران پول کمتری می‌دهند.» به گفته او هرچه به پایان سال نزدیک‌تر می‌شویم، شرکت پگاه در پرداخت مطالبات دامداران بدعهدی بیشتری می‌کند. او می‌گوید: «تمام حساب‌های من مسدود شده. کسی که خوراک دام به من فروخته پولش را می‌خواهد و کاری ندارد که پگاه پول شیرها را داده یا نه. من در ماه اخیر مجبور شدم سه گاو شیری را به کشتارگاه بدهم تا کمی از مشکلات مالی ام را حل کنم. متأسفانه شرکت پگاه با هر دامدار یک‌جور رفتار می‌کند.» از او می‌پرسم که آیا از طریق فرمانداری و استانداری پیگیری کرده‌اید که می‌گوید: «بله. چندین نامه فرستادیم. وقتی این نامه‌ها به گوش مدیران شرکت پگاه رسید، وضعمان بدتر شد. اتحادیه دامداران باید وارد عمل شود. ما در کرمان بهترین شیر را تولید می‌کنیم به‌طوری‌که کارخانه کاله از کیلومترها دورتر برای خرید شیر به کرمان می‌آید. اما متأسفانه شرکت پگاه به‌درستی با ما تسویه نمی‌کند و با مشکل مواجه شدیم.»
بعید می‌دانم مشکلی باشد
خاک‌نشین، مدیر روابط عمومی شرکت شیر پگاه کرمان در این رابطه به «پیام ما» گفت: «بعید می‌دانم در پرداخت پول دامداران مشکلی باشد. تا آنجایی که من می‌دانم تاکنون چنین مشکلی نبوده و فکر نمی‌کنم به دامداران بدهکار باشیم.» او از اظهارنظر بیشتر در این رابطه خودداری کرد و از ما خواست با دیگر مسئولان شرکت پگاه صحبت کنیم.
پرداخت‌ها از 45 تا 75 روز
مدیر مالی شرکت شیر پگاه کرمان در واکنش به اعتراض دامداران به «پیام ما» گفت: «پول همه دامداران را پرداخت می‌کنیم و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.» محمد صفا افزود: «تاکنون اتفاق نیفتاده که چهار ماه پول یک دامدار را ندهیم. معمولاً بین 45 تا 75 روز پول شیری را که از دامداران می‌خریم، پرداخت می‌کنیم.» به گفته وی 70 درصد شیر کارخانه پگاه از دامداران داخل استان و 20 درصد از دامداری پگاه در شیراز خریداری می‌شود و تنها 10 درصد را از خارج از استان وارد می‌کند.
شیر پگاه به تعهداتش عمل کند
فرماندار بردسیر در خصوص اعتراض دامداران به شیر پگاه به «پیام ما» گفت: «اعتراضات زیادی از طرف دامداران بردسیری به فرمانداری شده است و ما از شرکت شیر پگاه می‌خواهیم به تعهداتش عمل کند.» مجید نجف پور افزود: «صبر دامداران هم حدی دارد. دامداری به ما مراجعه کرده که از طلب 300 میلیونی تنها 10 میلیون تومان به او داده‌اند.» وی بابیان اینکه حتماً این قضیه را با جدیت پیگیری می‌کند اظهار کرد: «بردسیر قطب دامداری استان است. در این شهرستان روزانه 47 تن شیر تولید می‌شود و اتفاق اخیر بیشترین ضرر را به گاو داران بردسیری می‌زند. ما خواستار این هستیم که شرکت پگاه هرچه سریع‌تر پول آن‌ها را پرداخت کند و پیگیر ماجرا هستیم.»

شیر پگاه در یک نگاه
شرکت شیر پگاه یکی از شرکت‌های تحت پوشش شرکت صنایع شیر ایران محسوب می‌شود و در بهمن‌ماه 1361 شروع به فعالیت کرد و امروز محصولات تولیدی خود را بانام تجاری پگاه کرمان، کارمانیا و پودینه به بازار عرضه می‌کند. پنیر یواف 100 و 400 گرمی، پنیر سین بیوتیک، پنیر لاکتیکی280 گرمی ساده و زیره ای، پنیر لاکتیکی و یواف حلبی، پنیر لاکتیکی سبزیجات، شیر پاستوریزه پری پک یک لیتری، شیر استریلیزه یک لیتری کم‌چرب، نیم چرب و پرچرب، شیرکاکائو، شیر قهوه، شیرموز، شیر عسل استریلیزه 200 سی‌سی اسلیم، خامه استریل 200 سی‌سی اسلیم، خامه با شهد خرما استریل 200 سی‌سی، سمنو خامه در وزن‌های 100 و 250 گرمی، خامه پسته 200 سی‌سی، انواع ماست لیوانی در وزن‌های 100،700 و 900 گرمی، ماست سطلی سرشیر دار، ماست سین بیوتیک، ماست اسپار، ماست دبه‌ای کم‌چرب و پرچرب، انواع دوغ پری پک، دوغ بطری 250 سی‌سی و 1.5 لیتری گازدار و بدون گاز، دوغ‌های کوزه‌ای سنتی و هفت گیاه در وزن‌های 2300 سی‌سی، 1 و 1.5 لیتری، کشک لیوانی 250 گرمی، کشک سبزیجات (اسپار) و انواع کره از محصولات تولیدشده در این کارخانه معروف کرمانی هستند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *