پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | سخنگوی دولت: مشخص شود «زنجانی» در کدام انتخابات ریاست جمهوری هزینه کرده است

سخنگوی دولت: مشخص شود «زنجانی» در کدام انتخابات ریاست جمهوری هزینه کرده است





۱۴ دی ۱۳۹۵، ۲۰:۴۲

سخنگوی دولت:
مشخص شود «زنجانی» در کدام انتخابات ریاست جمهوری هزینه کرده است

سخنگوی دولت نسبت به برخی ادعاها درباره هزینه کردن بابک زنجانی در انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان داد. روز گذشته خبرنگاری از محمدباقر نوبخت سؤال کرد که برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند بابک زنجانی مبالغی از پولش را در انتخابات ریاست جمهوری هزینه کرده است البته نگفتند کدام رییس جمهوری بوده است، برای تنویر افکار عمومی و رفع شبهه اگر در این زمینه اطلاعاتی دارید بیان کنید؟ سخنگوی دولت پاسخ داد: «همان‌طور که اشاره کردید مشخص نشده این هزینه مربوط به کدام نامزد و دوره بوده است، در حال حاضر نیز پرونده در قوه قضاییه است و انتظار داریم همه آن‌ها بیان شود.»
آن‌طور که پایگاه اطلاع‌رسانی دولت نوشته، نوبخت تصریح کرد: «البته بخش مالی انتخابات آقای روحانی در دور گذشته بسیار شفاف و روشن است. قطعاً چنین مطلبی نادرست است و امیدواریم قوه قضاییه مشخص کند، کدام دوره ریاست جمهوری بوده است البته اگر این ادعا درست باشد.» وی در واکنش به اظهارات رییس قوه قضاییه در موضوع پرونده بابک زنجانی گفت: «دولت از ابتدا در این پرونده پیشگام بود و هر کمکی برای بازگرداندن منابع مردم به خزانه عمومی را قطعاً انجام خواهد داد.» نوبخت این مطلب را در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه رییس قوه قضاییه گفته است دولت هیچ نقشی در بازگرداندن و شناساندن اموال بابک زنجانی ندارد و دولت را به کم‌کاری متهم کرده است. موضع دولت در این زمینه چیست ؟ مطرح کرد. سخنگوی دولت گفت: «این موضع جدیدی نیست. ما از قوه قضاییه تشکر می‌کنیم که در خصوص این کیس بسیار مهم و پراهمیت پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد، قوه قضاییه این مسئله را پیگیری می‌کند که چگونه فردی بتواند نزدیک به سه میلیارد دلار که رقم و عدد آن در حال حاضر بیشتر از اموال و منابع عمومی استفاده کند.»
نوبخت افزود: «قطعاً دولت هر کمکی در این خصوص برای بازگرداندن این منابع مردم به خزانه عمومی لازم باشد، با قوه قضاییه مساعدت و همکاری خواهد داشت.» وی ادامه داد: «فکر می‌کنیم آن بخش‌هایی که برای وزارت اطلاعات یا دستگاه قضا مشکوف است، وزارت اطلاعات می‌تواند اطلاعات کافی و پشت پرده و صحنه در اختیار قوه قضاییه قرار دهد تا شناسایی کنیم چطور یک نفر می‌تواند چنین رقمی که رقم بسیار بزرگی است از بیت‌المال در اختیار بگیرد.» سخنگوی دولت گفت: «هر موقع قوه قضاییه نظر داشته باشد، دولت همکاری می‌کند ضمن اینکه دولت از ابتدا پیشگام در این اقدام بود. امیدواریم به‌جای مسائل غیر از آنچه می‌تواند این فساد بزرگ را روشن کند،‌ به هیچ‌چیز دیگر نپردازیم چراکه مردم منتظر اقدام قاطع قوه قضاییه برای بازگرداندن این منابع به خزانه عمومی هستند.»
سخنگوی دولت گفت: «در خصوص پرونده بابک زنجانی فکر می‌کنم ملت ایران به‌خوبی مطلع هستند که با قبول مسئولیت از سوی دولت یازدهم این شخص دستگیر شد و دولت مجدانه این موضوع را دنبال می‌کرد. مقامات قضایی هم به‌دفعات از همکاری دولت به‌ویژه وزارت نفت تشکر کردند.» نوبخت افزود: «هر تخلف و خلاف قانونی صورت بگیرد، کوچک و بزرگ مطرح نیست و باید دنبال شود.» وی ادامه داد: «این موضوع برای دولت مطرح است که چطور یک فرد که در حال حاضر پرونده تشکیل‌شده و چند نفر نیز در کنارش مطرح هستند اما نفر اصلی ایشان است، واقعاً یک فرد آن‌قدر توانایی داشت که بتواند ۲.۷ میلیارد دلار ارز کشور را در دست بگیرد و این فساد حاصل شود؟ حداقل برای مردم در این زمینه توضیح دهید.»
اعدام زنجانی مشکلی
را حل نمی‌کند
سخنگوی دولت اضافه کرد: «انتظار از قوه قضاییه انتظار به حقی است که به‌دقت و با تلاش بیشتر این پرونده را دنبال کند و همه سؤال‌هایی که در اذهان عمومی پیش‌آمده را پاسخ دهند و روشن کنند. اعدام یک فرد مشکل مردم را حل نمی‌کند.» نوبخت افزود: «باید این منابع ارزی ملت به خزانه ملت برگردد.
وزارت خارجه و وزارت اطلاعات چه‌کاری می‌بایست در این زمینه انجام می‌داده که نداده است؟ این‌ها باید حتماً روشن شود.» وی ادامه داد: «دولت برای برخورد با این فساد بزرگ بسیار مصر است و امیدواریم قوه قضاییه رسالت و مأموریت تاریخی خودش را در برابر دیدگان ملت که منتظرند، به نحو شایسته انجام دهند.»

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *