پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | نامه کمپین #بلیت_را_ارزان_کنید به دست وزیر راه می‌رسد

نامه کمپین #بلیت_را_ارزان_کنید به دست وزیر راه می‌رسد





۱۴ دی ۱۳۹۵، ۲۰:۴۱

نامه کمپین #بلیت_را_ارزان_کنید به دست وزیر راه می‌رسد

پایگاه خبری «کرمان نو» نوشت: در پی اعتراض‌ کرمانی‌ها به گرانی بلیت‌های ماهان ایر کمپین #بلیت_را_ارزان_کنید شکل گرفت و حالا نامه‌ای با حدود ۳۰۰۰ امضاء به دفتر وزیر راه و شهرسازی ارسال می‌شود.
چندی پیش روزنامه «پیام ما» با انتشار دو گزارش مبنی بر گران بودن بلیت‌های شرکت هواپیمایی ماهان به مقایسه قیمت‌ها در کرمان با سایر استان‌های همسایه پرداخت. انتشار این گزارش‌ها منجر شد تا مردم کرمان به اعتراض بپردازند و با راه‌اندازی کمپین #بلیت-را-ارزان کنید صدای خود را به گوش مسئولان ماهان و همچنین نمایندگان مردمی استان برسانند. تنها سه روز از شروع کمپین گذشته بود که شمار امضاها به ۲۰۰۰ رسید، در این میان مردم نامه‌ای به مدیر‌عامل هواپیمایی ماهان نوشتند و طی آن هواپیمایی ماهان را جزو خانواده کرمان دانستند که با توجه به انحصاری بودن ماهان در کرمان و نبود حق انتخاب ایرلاین‌های بیشتر برای مردم، انتظار می‌رود بلیت‌ها ارزان‌تر شوند. همچنین هدف خود را از این کمپین، کاهش قیمت بلیت‌ها و یکسان دیده ‌شدن کرمانی‌ها در مقایسه با مردم دیگر استان‌ها دانستند. با بیشتر شدن آمار معترضین نگاه مسئولان به این موضوع ویژه‌تر شد که موجب تشکیل جلسه‌ای در مجمع نمایندگان استان گردید و نمایندگان خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.
یحیی کمالی پور، نماینده مردم جیرفت و سخنگوی مجمع نمایندگان استان در این خصوص به پیام ما گفت: «نمایندگان باید صدای مردم را بشنوند. هرکجا که مردم خواسته‌ای داشته باشند، حمایت می‌کنیم. در همین راستا از طریق مجمع نمایندگان این موضوع را پیگیری می‌کنیم». وی اضافه کرد: «هفته آینده با برگزاری جلسه‌ای، این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و اگر نیاز شود، حتماً با مسئولان شرکت «ماهان» هم جلسه می‌گذاریم». در ادامه، او به جلب رضایت مردم اشاره کرد و از شرکت ماهان خواست تا به امر توجه کنند. زاهدی، نماینده مردم کرمان در مجلس ضمن تأکید بر بررسی دقیق موضوع در جهت جلوگیری از تضییع حق شهروندان کرمانی به «پیام ما» گفت: «حتماً این موضوع را از طریق وزیر راه تا حصول نتیجه پیگیری خواهم کرد».
نماینده مردم شهربابک به «پیام ما» گفت: «در رابطه با موضوعی که اخیراً در رابطه باقیمت بلیت‌های هواپیمایی ماهان پیش‌آمده، پنج‌شنبه گذشته در هواپیما با برخی نمایندگان استان صحبت کردیم و قرار شد در جلسه مجمع نمایندگان بررسی شود.» علی اسدی افزود: «قبل از راه‌اندازی این کمپین هم من دو بار اعتراض خود را نسبت به قیمت بلیت‌های ماهان بیان کرده بودم. ازنظر من گرانی بلیت قابل‌قبول نیست.» حسین امیری خامکانی، رییس مجمع نمایندگان استان در این رابطه خطاب به علیرضا رزم حسینی، استاندار کرمان گفت: «پروازهای کرمان از انحصار درآید.» این نماینده بابیان اینکه نباید انحصار وجود داشته باشد، گفت: «پیشنهاد کردیم شرکت دولتی «ایران ایر» هم در کرمان پرواز روزانه داشته باشد».
مدیر ایران ایر در کرمان در پاسخ به این درخواست به پیام ما گفت: «برای شکستن انحصار باید همه مسئولان استان بخواهند». محمد پارسا نژاد افزود: «اگر مسئولان و مدیران استان کرمان بخواهند، پرواز روزانه شرکت ایران ایر از کرمان برقرار می‌شود».
حالا پس از گذشت چند هفته، کرمانی‌ها این بار با فرستادن نامه به وزیر راه اعتراض خود را به گوش وی می‌رسانند و همچنان خواهان رسیدگی به این موضوع هستند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *