پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | در چهارمحال و بختیاری بررسی می شود راه اندازی مدرسه و موزه ‹یونیما›

در چهارمحال و بختیاری بررسی می شود راه اندازی مدرسه و موزه ‹یونیما›





۱۳ دی ۱۳۹۵، ۲۰:۴۶

در چهارمحال و بختیاری بررسی می شود
راه اندازی مدرسه و موزه ‹یونیما›

راه اندازی مدرسه و موزه ‹یونیما› در چهارمحال و بختیاری بررسی می شود
استاندار چهارمحال و بختیاری از بررسی علمی برای احداث و راه اندازی مدرسه و موزه اتحادیه بین المللی نمایشگران عروسکی (یونیما) در این استان خبر داد.
به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی عصر یکشنبه در نشست با رئیس یونیمای ایران تاکید کرد: برای تسریع در احداث و راه اندازی این مدرسه و موزه، قوانین و دستورالعمل های مورد نظر حداکثر طی 2 هفته آینده بررسی و نتیجه نهایی اعلام می شود. وی افزود: در صورت رسیدن به نظر مثبت در این زمینه از محل اعتبارات فرهنگی چهارمحال و بختیاری هزینه های مورد نیاز پیش بینی، تامین و ابلاغ خواهد شد. سلیمانی دشتکی تصریح کرد: حوزه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری باید نسبت به ارائه راهکارهای مورد نیاز در این حوزه اقدام کنند. رئیس یونیمای ایران نیز گفت: با احداث و راه اندازی مدرسه و موزه اتحادیه بین المللی نمایشگران عروسکی (یونیما) در چهارمحال و بختیاری می توان زمینه اشتغال مستقیم 300 زن را تا پنج سال آینده فراهم کرد. حمیدرضا اردلان اظهار کرد: نخستین دفتر یونیمای جهان 6 سال قبل در روستای ده چشمه از توابع شهرستان فارسان چهارمحال و بختیاری راه اندازی شد. وی یادآور شد: اکنون 70 نفر از این استان عضو فعال این دفتر هستند. اردلان تاکید کرد: به همین منظور قصد داریم تا مدرسه و موزه اتحادیه بین المللی نمایشگران عروسکی (یونیما) را در روستای ده چشمه از توابع شهرستان فارسان چهارمحال و بختیاری احداث کنیم.
وی افزود: براساس پیش بینی های صورت گرفته و برنامه ریزی های انجام شده چند موزه یونیما در سطح جهان احداث و راه اندازی می شود.
رئیس یونیمای ایران تصریح کرد: قرار است در این موزه ها 800 نوع عروسک آیینی به نمایش درآید که نیمی از آن ایرانی و مابقی مربوط به سایر نقاط دنیاست. وی یادآور شد: ابقای فرهنگ های سنتی و آیینی، توسعه هنر عروسکی، استفاده از این هنر در راستای ارزش های انسانی مانند صلح و تفاهم متقابل بین مردم صرف نظر از نژاد و گرایش های مذهبی یا سیاسی و تفاوت های فرهنگی و با احترام به حقوق بنیادین بشر به گونه تعریف شده در اعلامیه جهانی حقوق بشر از اهداف راه اندازی این موزه ها محسوب می شود. اردلان اظهار کرد: اکنون فعالیت یونیمای ایران در 15 استان کشور فراگیر شده است. رئیس یونیمای چهارمحال و بختیاری هم گفت: عروسک ‹بازبازک› تولید مردم این استان ثبت جهانی شده است. فرشید بزرگ نیا تاکید کرد: احداث و راه اندازی مدرسه و موزه اتحادیه بین المللی نمایشگران عروسکی (یونیما) در چهارمحال و بختیاری نقش مهمی در معرفی میراث ناملموس این استان به دنیا دارد. یونیما (UNIMA) عنوان اختصاری اتحادیه جهانی نمایشگران عروسکی است و حدود هشت دهه پیش در اروپا تشکیل شد‌. نمایشگران عروسکی به مردم در بطن زندگی آنها به ویژه در هنگام سختی ها و تنگناها رجوع و نمایش عروسکی اجرا می کردند. به مرور زمان، دیگر هنرمندان با ملیت های مختلف به این نهضت هنری انسان دوستانه ملحق شدند. ایران از حدود کمی بیش از 2 دهه پیش به عضویت یونیما در آمد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *