پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۳ دی ۱۳۹۵، ۲۰:۳۵

دلیل پیشرفت‌های آمریکا به‌کارگیری اقتصاد مقاومتی است
رهبر انقلاب اسلامی دلیل پیشرفت‌های علمی و صنعتی امریکا در یک‌صد و پنجاه سال گذشته را، به‌کارگیری اقتصاد مقاومتی دانستند و خاطرنشان کردند: «البته آمریکایی‌ها این اندیشه را در جهت مادی‌گری و پول بکار گرفتند اما همین تجربه پذیرفته‌شده جهانی را می‌توان با جهت‌گیری متعالی‌تری بکار گرفت.» به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، ایشان دلیل شکاف‌ها، کمبودها و سستی‌های کنونی بنیان تمدن غرب را باوجود پیشرفت‌های فراوان مادی آن، نبود معنویت و آرمان‌های الهی دانستند و گفتند: «انحراف‌های گوناگون فکری، عملی و اخلاقی، متلاشی شدن بنیان خانواده، خشونت روزافزون، فساد اخلاقی و خودکشی‌ها در جوامع غربی به‌ویژه آمریکا، ناشی از همین موضوع است، برخی از متفکرین و اندیشمندان آمریکایی صراحتاً به این شکاف‌ها و آسیب‌ها و نبود اخلاق، اذعان می‌کنند.» رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به خشونت‌های روزافزون در جامعه امریکا و کشتار به‌وسیله سلاح، افزودند: «آدمکشی و رواج اسلحه در آمریکا به یک مشکل جدی تبدیل‌شده است که علاج آن، توقف استفاده از سلاح در میان مردم است اما به دلیل سلطه مافیای کمپانی‌های اسلحه‌سازی در آمریکا، هیأت حاکمه این کشور جرأت غیرقانونی کردن استفاده از سلاح را ندارد.»

دفتر رییس جمهور:
«روحانی» سال 88 مسئول شورای امنیت ملی نبوده که کسی را حصر کند
پایگاه اطلاع‌رسانی دولت نوشت: دفتر رییس جمهوری به ادعاهای منتشره به نقل از یک نماینده مجلس که در آن اقدامات و اظهاراتی به رییس جمهوری منتسب شده است، واکنش نشان داد. در اطلاعیه روابط عمومی دفتر رییس جمهوری، ادعاهای منتشرشده در برخی از رسانه‌ها به نقل از سید جواد ابطحی نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی عاری از حقیقت اعلام و بشدت تکذیب شده است. طی روزهای گذشته برخی سایت‌های خبری بدون هیچ‌گونه بررسی و تحقیق به نقل از سید جواد ابطحی نماینده خمینی‌شهر نوشتند که «در سال 88 به دستور روحانی به‌عنوان مسئول شورای عالی امنیت ملی سران فتنه در حصر خانگی قرار گرفتند و امروز تمام امکانات رفاهی و تفریحی برای سران فتنه مهیاست، سران فتنه می‌خورند و می‌خوابند. شرایطی که برای سران فتنه فراهم است برای من به‌عنوان نماینده مجلس مهیا نیست.» دفتر رییس جمهوری تأکید کرد: شایسته است نماینده محترم ابتدا بررسی بفرمایید که در سال 88 مسئول شورای عالی امنیت و دبیر آنچه کسی بوده است؟! دکتر روحانی در آن سال چنین مسئولیتی نداشته‌اند.

حسین شریعتمداری اشتباهش را پذیرفت
ایسنا نوشت: مدیرمسئول کیهان در مناظره با مصطفی کواکبیان گفته بود که اوج قیمت دلار در دوره احمدی‌نژاد ۳۱۰۰ تومان بود که نادرست بود. حسین شریعتمداری اشتباه خود در مورد قیمت دلار در دوره احمدی‌نژاد را پذیرفت. کیهان با انتشار گزارشی در مورد مناظره شریعتمداری و کواکبیان نوشت: «در میانه این گفت‌و‌گوی داغ مدیرمسئول کیهان در یک سهو لسان قیمت دلار در هنگام آغاز به کار دولت یازدهم را به‌جای بالاترین نرخ دلار در دولت دهم اعلام کرد.» شریعتمداری در این مناظره گفته بود که اوج قیمت دلار در دوره احمدی‌نژاد ۳۱۰۰ تومان بود. این در حالی است قیمت دلار در آن زمان به بیش از ۳۷۰۰ تومان رسیده بود.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *