پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۳ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۳۲

دستگیری عامل توهین و هتک حیثیت زن جوان
عامل توهین و هتک حیثیت بک زن جوان در شبکه اجتماعی اینستاگرام در عملیات پلیس فتا شهرستان سیرجان شناسایی و دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان ضمن تایید این خبر گفت: با اعلام شکایت خانمی جوان به پلیس مبنی بر هتک حیثیت او در فضای مجازی در یکی از شبکه های اجتماعی بررسی پرونده در دستور کار این پلیس فتا قرار گرفت. سرهنگ «هادی ثمره» افزود: در بررسی اظهارات شاکی مشخص شد فرد ناشناسی جملات رکیکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام خطاب به خانم مذکور منتشر کرده است. وی گفت: بنا بر اظهارات شاکی و با جمع آوری ادله دیجیتالی لازم در این زمینه متهم که پسری 24 ساله بود در اقدامی فنی و پلیسی دستگیر شد. این مقام انتظامی اضافه کرد: متهم در بازجویی های به عمل آمده هدف خود را انتقام جویی و تسویه حساب شخصی عنوان کرد و از کرده خود پشیمان بود. ثمره با اشاره به معرفی متهم به مقام قضایی خاطر نشان کرد: هر فردی که به هر نحو اقدام به مزاحمت و هتک حیثیت افراد در فضای سایبری کند بر اساس قانون جرائم رایانه ای افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم خواهد شد. فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان در پایان بیان داشت: شهروندان می بایست فیلم ها و اطلاعات شخصی خود را رمزگذاری کرده و به هیچ وجه عکس ها و فیلم های شخصی و خانوادگی خود را در اختیار دیگران حتی دوستان نزدیک خود هم قرار ندهند.

کشف یکصد کیلو تریاک در کهنوج
فرمانده قرارگاه عملیات رزم جنوب استان کرمان از کشف 100کیلوگرم ماده مخدر تریاک و توقیف یک دستگاه خودرو حامل مواد در عملیات این پلیس در روز گذشته خبر داد.
سرهنگ «نصر الله قادری نسب « گفت: ماموران یگان رزمی 116 کهنوج با گسترش چتر اطلاعاتی خود به سرنخ های مهمی از یک باند قاچاق مواد مخدر رسیدند که نشان می داد اعضای این باند پس از عبور از مرز های شرقی کشور قصد دارند این مواد را از طریق کرمان به جنوب کشور حمل کنند. وی افزود: ماموران پس از شناسایی مسیر تردد قاچاقچیان با کنترل خودروهای عبوری در محور کهنوج – منوجان خودروی مورد نظر راکه یک دستگاه وانت پیکان سفید رنگ بود شناسایی کردند و به وی دستور ایست دادند که راننده بدون توجه به ایست ماموران و با استفاده از تاریکی شب متواری شد. سرهنگ» قادری « اظهار داشت:پلیس نهایتا توانست خودرو را متوقف کند اما راننده آن با استفاده از تاریکی شب متواری شد و پی جویی برای دستگیری وی همچنان ادامه دارد. وی اضافه کرد: ماموران در بازرسی وانت پیکان 10بسته 10کیلویی ماده مخدر تریاک به وزن 100کیلو گرم را که در بدنه خودرو جاساز شده بود، کشف و ضبط کردند. فرمانده قرار گاه عملیات رزم جنوب استان کرمان در پایان بیان کرد: اشرار و قاچاقچیان باید بدانند که نیروی انتظامی با اشراف اطلاعاتی و رصد مداوم باندهای توزیع کننده مواد مخدر اجازه نخواهد داد که افراد سودجو به اهداف پلید خود دست پیدا کنند.

پژو 405 با 48 میلیون خلافی پرداخت نشده توقیف شد
رئیس پلیس راه بافت – کرمان از شناسایی یک دستگاه خودرو سواری پژو 405 با چهل و هشت میلیون و پانصد هزار ریال خلافی پرداخت نشده در این شهرستان خبر داد.
سروان «علی سلطانی نژاد « اظهار داشت: در راستای کاهش تصادفات ماموران پلیس راه بافت – کرمان یک دستگاه خودرو پژو 405 را با خلافی چهل و هشت میلیون و پانصد هزار ریال در محور بافت-رابر شناسایی، توقیف و برای سیر مراحل قانونی به پارکینگ انتقال دادند. وی در ادامه افزود: در کارنامه خلافی این خودروی سواری توقیفی تخلفاتی حادثه ساز از قبیل انحراف به چپ ، سرعت غیر مجاز و عبور از چراغ قرمز وجود دارد که برخورد با این گونه تخلفات در راس وظایف پلیس راهور قرار دارد. این مقام مسئول در پایان از رانندگان خواست تا با توجه به این که در آستانه افزایش نزولات آسمانی خواهیم بود و این امر لغزندگی جاده ها را در پی دارد با صیر و حوصله رانندگی کنند و حوادث ناگوار جاده ای را به حداقل برسانند.

ترافیک سنگین حوادث در جاده های استان
رئیس اداره عملیات جمعیت هلال احمراستان کرمان از هفته پر کار امدادگران و نجاتگران مستقر درپایگاه های جاده ای استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان محمد حیدری پور رئیس اداره عملیات امداد و نجات استان با اشاره به این که در یک هفته گذشته امدادگران و نجاتگران مستقر در پایگاه های امداد جاده ای استان جهت امداد رسانی، روزهای سختی را پشت سر گذاشتند افزود:در هفته ای که گذشت 19حادثه جاده ای در جاده های استان کرمان اتفاق افتاد که در این حوادث 19 تیم عملیاتی متشکل از 19 پرسنل و 26 نجاتگر جهت امدادرسانی به منطقه اعزام شدند که بعد از تلاش فراوان به کل آسیب دیدگان در این حوادث امداد رسانی شد. رئیس اداره عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان تعداد مصدومین حوادث جاده ای را 36 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: به 15 نفر از مصدومین امدادرسانی شد و 7 نفردیگر به مراکز درمانی انتقال داده شدند. حیدری پور از یک مورد حادثه کوهستان در ارتفاعات کوه سر در چترود خبر داد و اضافه کرد : امدادگران جمعیت هلال احمر پس از وصول خبر حادثه، بلا فاصله با 1 تیم عملیاتی متشکل از 8 نفر نجاتگر و پرسنل به محل حادثه اعزام شدند. وی خاطر نشان کرد: تعداد افراد آسیب دیده در این حادثه 3 نفر بود که به1 نفر از مصدومین امدادرسانی و 1 نفر دیگر به مراکز درمانی انتقال داده شد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *