پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۳ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۱۶

ارائه خدمات ویزیت و توزیع دارو به 237 سالمند در طرح نیابت
معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان کرمان از ارائه خدمات ویزیت و توزیع دارو به 237 سالمند توسط 145 داوطلب کرمانی در طرح نیابت توسط داوطلبان خبرداد. به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان، نسرین پیرمرادی با اشاره به اینکه طرح نیابت نیز در شش ماهه نخست امسال برگزار شده است، گفت: طرح نیابت دردوران سوم زندگی سالمندی به دلیل نیازمند بودن این گروه از افراد به مراقبت‌های ویژه ومتفاوت توسط نیروهای داوطلب اجراشد. وی تصریح کرد: طرح نیابت، فعالیتی است داوطلبانه که سازمان داوطلبان در اجرای فعالیت‌های بشر دوستانه، جهت تسکین آلام و کمک به بهبود سطح سلامت انسان‌ها، با مشارکت داوطلبان علاقمند به منظور ارائه خدمات فرهنگی ،اجتماعی، روحی وعاطفی به سالمندان بی‌فرزند، خانواده شهداء و ایثارگران با توجه به شرایط و موقعیت جغرافیایی زندگی سالمند، با هماهنگی سازمان‌ها و موسسات مربوطه طراحی و اجرا می‌کند. معاون دواطلبان جمعیت هلال احمر استان کرمان خاطرنشان کرد: در اجرای طرح فوق در شش ماهه اول سال 94 خدمات ویزیت و توزیع دارو به ارزش سه میلیون و 893 هزار ریال وتوزیع سبد غذایی بین آنها به ارزش 11میلیون و 500 هزار تومان انجام شد.

افزایش سفرهای کشاورزان جنوب کرمان به اروپا
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: این سازمان در راستای به روز کردن کشاورزی و افزایش دانش و اطلاعات کشاورزان سفرهای آنان را به اروپا توسعه داده است. به گزارش فارس سید یعقوب موسوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با افزایش امکانات سفر به مناطق مختلف دنیا پنجره جدیدی به روی بخش کشاورزی ایران گشوده شده است. وی بیان داشت: از این منظر سازمان مذکور با تشویق کشاورزان نخبه همواره کوشیده است که آنان را با جلوه‎های پیشرفت و توسعه علوم، دانش و تکنولوژی روز دنیا آشنا سازد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تصریح کرد: گرچه تعدادی از کشاورزان منطقه جنوب کرمان سابقه زندگی در اقصی نقاط جهان از آمریکا تا اروپا و آسیا را داشته و به خوبی با دنیای پیرامون خویش آشنایی دارند، اما سازمان جهاد کشاورزی رسالت خود را در پیوند کشاورزان به عنوان گنجینه‎های این سرزمین با آخرین دستاوردهای علوم بشری در پهنه گیتی می‎داند. این مسئول افزود: بر این اساس این سازمان در تابستان و پاییز سال جاری با توسعه ارتباطات خود با مجامع جهانی از طریق روابط بین‎الملل وزارت جهاد کشاورزی زمینه شناسایی منطقه جیرفت و کهنوج به دنیا را فراهم کرده است.

هوای کرمان تا پایان هفته سرد است
رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: کاهش دمای هوا و سرما که از روز گذشته (دوشنبه) در استان آغاز شد تا پایان این هفته ادامه دارد. حمیده حبیبی به ایرنا گفت: کاهش دمای هوا سراسری بوده و در استان کرمان نیز چند درجه هوا سردتر شده است.
وی ادامه داد: دمای هوای دیروز شهر کرمان در گرم ترین حالت 14 درجه و سردترین حالت منفی 5 درجه پیش بینی می شود. رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: هوای استان تا پایان هفته صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعات وزش باد پیش بینی می شود.
وی افزود: میزان بارندگی در سطح استان روز دوشنبه بصورت پراکنده و معمولی بوده است. کاهش دما در روزهای دوشنبه و سه شنبه در کرمان محسوس بود. آنفلوآنزای فصلی نیز طی هفته های اخیر در استان کرمان شیوع پیدا کرده است.

فعلا کمبود خون برای بیماران کرمان نداریم
مدیرکل انتقال خون استان کرمان با بیان اینکه با توجه به فرا رسیدن سرما و شیوع آنفلوآنزا در استان کرمان حدود 25 درصد اهدای خون کاهش پیدا کرده است، گفت: فعلا هیچ مشکلی از نظر تامین فرآورده‌های خونی بیماران استان کرمان وجود ندارد. به گزارش خبرگزاری فارس ، محمدرضا مهدیزاده در جمع خبرنگاران با بین اینکه انتقال خون استان کرمان ذخایر خونی کافی دارد، اظهار داشت: شهروندان در ماه‌های سرد سال اهدای خون را فراموش نکنند. وی با بیان اینکه با توجه به فرا رسیدن سرما و شیوع آنفلوآنزای در استان کرمان حدود 25 درصد اهدای خون کاهش پیدا کرده است، افزود: اما با توجه پیش‌بینی صورت گرفته از قبل و ذخایر خونی خوبی که در استان کرمان ایجاد شده بود، فعلا هیچ مشکلی از نظر تامین فرآورده‌های خونی بیماران استان وجود ندارد. مدیرکل انتقال خون استان کرمان ادامه داد: در حال حاضر به میزان مصرف حدود 10 روز استان کرمان در انتقال خون فرآورده خونی وجود دارد و اهدای خون در زمان اپیدمی آنفلوآنزا برای شهروندان کاملا بی‌خطر و هیچ مشکلی ندارد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *