سایت خبری پیام ما آنلاین | میزخبر

میزخبر





۱۲ دی ۱۳۹۵، ۲۳:۰۶

سوال هشت نماینده از ظریف به‌علت حمایت از دو دیپلمات فرانسوی و انگلیسی
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی سوال‌های نمایندگان از مسئولان کشور را اعلام وصول کرد. به گزارش ایلنا، غلامرضا کاتب در جریان نشست علنی نوبت مجلس شورای اسلامی موارد اعلام وصولی را قرائت کرد. بنابر اعلام این عضو هیات رییسه مجلس، سوال نادر قاضی‌پور و عزیز اکبریان از وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد علت بالابودن قیمت تمام شده فولادهای هفت‌گانه بیش از واقعیت موجود اعلام وصول شد. او ادامه داد: سوال نادر قاضی‌پور از وزیر صنعت درباره علت عدم اخذ مجوز کسب فروشگاه‌های کوروش از اتحادیه‌های شهرستان‌‎ها و همچنین سوال ملی علیرضا محجوب و نادر قاضی‌پور از وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص علت عدم برخورد با مدیران صنعت فولاد مبارکه و مس به‌دلیل دریافت حقوق‌های نامتعارف اعلام وصول می‌شود. عضو هیات رییسه مجلس اضافه کرد: سوال هشت نماینده از وزیر امور خارجه درباره علت حمایت از دو دیپلمات فرانسوی و انگلیسی در حال جاسوسی و عکسبرداری از مراکز نظامی و همچنین سوال هشت نماینده از وزیر امور خارجه درمورد دلائل تلاش این وزارتخانه برای عضویت در کنواکنسیون پالرمو اعلام وصول می‌شود. کاتب سوال مجید ناصری‌نژاد نماینده شادگان از وزیر نیرو درخصوص علت انتقال آب بین حوزه‌ای با توجه به کمبود آب کشاورزی در وضعیت حاد کشور را نیز اعلام وصول کرد.
روایت رویترز از جزئیات توافق ایران، روسیه و ترکیه
انتخاب نوشت: رویترز مدعی شد: سوریه بر مبنای توافق بین ایران، روسیه و ترکیه قرار است به سه بخش رسمی بین نیروهای متنفذ منطقه‌ای تقسیم شود و بشار اسد دست کم برای چند سال رییس جمهور سوریه باقی خواهد ماند. این اخبار از سوی یک منبع آگاه از توافق بین ایران و روسیه و ترکیه منتشر شده است
پشت پرده دلواپسی‌ اخیر تندرو‌ها برای گورخواب‌ها
خبرآنلاین نوشت: صادق زیباکلام درباره اظهارات اخیر سعید جلیلی و انتقادهای او از دولت به خاطر وجود گورخواب‌ها و همچنین نقد به قالیباف برای املاک نجومی گفت: سعید جلیلی و اساساً تندور‌ها در ابراز وجود سیاسی از تخطئه و نفی دیگران استفاده می‌کنند، آنان طرف مقابل را زیر سؤال می‌برند و در جهت تخریب آن گام برمی‌دارند. او تاکید کرد: اگر به تمامی سخنرانی‌های چندماه اخیر سعید جلیلی گوش کنید، مشاهده خواهید کرد او هیچ‌گاه بر زبان نیاورده است که به عنوان رییس جمهور چه برنامه‌ و چشم اندازی برای اقتصاد، سیاست خارجی، استقلال قوه قضاییه و برنامه هسته‌ای کشور دارد. زیباکلام ادامه داد: از بین مطالب جلیلی تنها چیزی که می‌شنوید تخریب و تهمت به دیگران است. او نه تنها به روحانی بلکه به هر شخصی که مخالف دیدگاه سیاسی وی گام برمی‌دارد حمله می‌کند و او را آماج نقدهای خود قرار می‌دهد. او در ادامه افزود: سعید جلیلی که امروز به دولت حمله می‌کند و او را ناتوان می‌داند چرا در ماجرای گورخواب‌ها و کارتن خواب‌ها، در چندین و چند سالی که کشور در دست او و همفکرانش بود برای آنان اقدامی نکردند؟ این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: این شیوه تندروهاست که با تخریب جناح مقابل برای خود رأی و پایگاه به دست بیاورند و قطعا در ماه‌های منتهی به انتخابات این موج تخریب علیه دولت بیشتر خواهد شد. آن‌ها سعی خواهند کرد بیش از پیش دولت را بی‌اعتبار کنند. در حال حاضر هم موضوع کارتن خواب‌ها را دستاویز حمله‌های جدید خود قرار داده‌اند.
تعیین تکلیف انتخاباتی حسین الله‌اکرم برای انصار حزب الله
ایسنا نوشت: عضو هیئت مؤسس جمعیت انصار حزب‌الله همراهی تشکل متبوعش با جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را مشروط به هماهنگی این جبهه با اعضای «پایداری» دانست. حسین‌الله کرم در پاسخ به پرسشی در زمینه فعالیت‌های جمعیت انصار حزب‌الله برای انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم و همکاری تشکل متبوعش با جبهه تازه‌ تأسیس نیروهای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: فعلاً برای فعالیت در زمینه انتخابات منتظر اقدامات جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی هستیم. اگر این تشکل با جبهه پایداری انقلاب اسلامی هماهنگ و همراه باشد، ما هم با آنها همراه می‌شویم اما اگر این اتفاق رخ ندهد، کاری با جبهه نیروهای مردمی نداریم و با فعالیت‌های‌مان را با جبهه پایداری هماهنگ می‌کنیم.
منتجب‌نیا: مشکلات داخلی حزب اعتمادملی حل شد
ایسنا نوشت: رسول منتجب‌نیا در گفت‌ و گویی درباره اتفاقات اخیر در حزب اعتماد ملی اظهار کرد: بنده هیچ استعفانامه‌ای ننوشته بودم و خبر استعفا از سمت قائم مقامی حزب اعتماد ملی را تکذیب می‌کنم. وی تاکید کرد: مشکلات و اختلافات درون حزب حل شده و شورای مرکزی به انسجام و اتحاد قبلی خود بازگشته است. در هر تشکلی یکسری اختلاف دیدگاه وجود دارد و این یک امر طبیعی است. منتجب‌نیا در خصوص استعفای دبیرکل حزب اعتمادملی هم گفت: استعفای ایشان به هیچ عنوان مورد تأیید اعضای شورای مرکزی نیست و بنده بارها هم عرض کردم که ماهیت حزب اعتماد ملی وابسته به حضور ایشان است. وی درباره اختلاف اعتماد ملی با شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان هم تصریح کرد: دبیرکل انتقادات و نظراتی در مورد همکاری و تعامل حزب اعتماد ملی و شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان دارد؛ از نظر بنده و شخص دبیرکل، در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان افراد حقیقی به احزاب ترجیح داده شده‌اند و این موضوع به هیچ عنوان مورد تأیید ما نیست و ادامه دادن به این روند منجر به نابودی و از کار افتادگی احزاب اصلاح طلب می‌شود. قائم‌مقام حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: این اختلاف نظرها باعث شد برخی از احزاب مستقل اصلاح طلب برای خودشان کمیته‌ انتخاباتی تشکیل دهند و جدا از شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان اقدام کنند. این اقدامات باعث شد کسانی که در راس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان هستند، در رفتار و اعمال خود تجدید نظر کنند و نگاه جدی‌تری به موضوع تحزب داشته باشند.
علی مطهری: تندروها پشت‌شان به برخی نهادها گرم است
خبرآنلاین نوشت: علی مطهری گفت درباره برخی رفتارهای تند و افراطی و برهم خوردن جلسات سخنرانی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما معتقدیم که این نوع رفتارها و کارها باید پایان بپذیرد، راهش نیز این است که دستگاه های مسئول با رفتارهای اینگونه برخورد جدی داشته باشند. نه اینکه رفتار دوگانه با برهم زنندگان این جلسات داشته باشند. این نباشد که یک گروه را آزاد بگذارند که هرکاری می خواهند انجام دهند و گروه دیگر دائما تحت فشار قرار گیرد. افرادی که اینکارها را می کنند احساس پشت گرمی از طرف بعضی نهادهای حکومتی دارند و فکر می کنند در حاشیه امن قرار گرفته اند ولی اگر احساس کنند که با آنها همانند بقیه برخورد می شود این مساله تمام می شود.
درخواست عجیب وزیر بهداشت؛ بیمه‌ها بابت تاخیر، معادل بهره بانکی جریمه بدهند
ایرنا نوشت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سازمان های بیمه‌گر باید مطابق قانون به علت تاخیر پرداخت مطالبات بیمارستان ها، معادل نرخ بهره بانکی جریمه بدهند. سید حسن هاشمی افزود: پرستاران و جامعه پزشکی نجیب ترین گروه اجتماعی هستند، زیرا یکسال است که به علت تاخیر بیمه‌ها در پرداخت مطالبات مراکز درمانی حقوق قانونی و مسلم شان را دریافت نکرده‌اند ولی باز هم به خدمت رسانی خود ادامه می‌دهند. وی ادامه داد:‌ بر اساس قانون بیمه باید بلافاصله بعد از دریافت اسناد مالی مراکز درمانی 60 درصد مطالبات را پرداخت کنند و 40 درصد دیگر را نیز ظرف سه ماه باید بپردازند و اگر این پرداخت بیش از سه ماه تاخیر داشت باید معادل نرخ بهره، جریمه پرداخت کنند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *