پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۲ دی ۱۳۹۵، ۲۳:۰۱

دره رضوان با پوشش زیبای درختان کوهستانی
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ جهانشاهی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اعلام اینکه در فاصله 12 کیلومتری شمال شهر جیرفت در دامنه های جنوب غربی جبال بارز، دره ای سرسبز و زیبا شکل گرفته است گفت: این دره که به دره رضوان معروف است در بدو ورود پوشش گیاهی درختان گرمسیری چوه خرما و مرکبات فضا را تحت تاثیر و جلال خود قرار می دهند و در ادامه مسیر در انتهای دره، درختان سردسیری گردو، زردآلو و بادام، جلوه ای متفاوت و غیر منتظره را نمایانگر می سازند.
جهانشاهی افزود: در کنار در ختان میوه پوشش جنگلی بادام کوهی ،بنه، اورس زیبای را دوچندان کرده است.
وی با اشاره به اینکه بعد از گذر از این دره زیبا به گدار سورمیدان می رسیم خاطرنشان کرد: روستاها و ییلاق های زیبایی چون بنستان و پیدنگوییه در کنار این گدار قرار دارند.

حضور کرمان در دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، محمد جهانشاهی با اشاره به برگزاری دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در استان تهران گفت: با توجه به اینکه صنعت گردشگری سومین صنعت درآمدزا در جهان محسوب می شود یکی از مهمترین اهداف این نمایشگاه، ارتقاء جایگاه صنعت توریسم و ایجاد فرهنگ پذیرش گردشگر در جامعه است.
وی با بیان اینکه در این نمایشگاه ها استان ها به معرفی داشته ها، امکانات و ظرفیت های کشور در 2 حوزه گردشگری و هتل داری می پردازند اظهار کرد: ترغیب و تشویق افراد، شرکت ها و موسسات به ورود و فعالیت در این 2 بخش از الویت های این نمایشگاه است.
جهانشاهی به شناسایی مشکلات، موانع و نقاط ضعف موجود در این 2 حوزه، با حضور در این گونه نمایشگاه ها اشاره کرد و گفت: رسیدن به ایجاد زمینه های مناسب به منظور بهره گیری از ظرفیت های گردشگری، ایجاد اشتغال در کشور و بهره مندی از سطح بسیار بالای درآمدزایی صنعت گردشگری از اهداف دیگر نمایشگاه فوق است. وی عنوان کرد: فراهم کردن بسترهای لازم برای ورود گردشگر به کشور و یافتن راهکارهای لازم به منظور رفع موانع موجود در این مسیر از الزامات توسعه گردشگری استان ها است. وی گفت: آشنایی مردم با سازمان ها، انجمن ها و نهادهای متولی امر گردشگری و آشنایی دست اندرکاران با نوآوری ها و ظرفیت های موجود در عرصه بین المللی و تلاش برای رسیدن به استانداردهای جهانی در دستور کار برگزاری نمایشگاه های گردشگری قرار گرفته است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *