پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | صبح پنج شنبه اتفاق افتاد مرگ یک اصفهانی در راین

صبح پنج شنبه اتفاق افتاد مرگ یک اصفهانی در راین





۱۱ دی ۱۳۹۵، ۱۹:۵۸

صبح پنج شنبه اتفاق افتاد
مرگ یک اصفهانی در راین

خانمی ۵۷ ساله که به همراه همسرش از نجف آباد اصفهان برای بازدید از مناطق زیبای راین به این منطقه سفر کرده بود، دچار حادثه شد و متاسفانه جان خود را از دست داد. اکبر عباسپور، بخشدار راین با اعلام این خبر به خبرنگار «پیام ما» گفت: دو اتوبوس در قالب یک کاروان گردشگری که ظاهرا بیشتر آنها از یک محله اصفهان بودند، به قصد بازدید از مناطق راین، پنج شنبه هفته گذشته به این منطقه مسافرت می کنند. این گروه ساعت ۹:۴۰ دقیقه صبح پس از صرف صبحانه، درحال گشت و صعود در منطقه آبشار راین واقع در دامنه کوه هزار استان کرمان بودند، که تکه سنگی از زیر پای یکی دیگر از افراد گروه پرت شده و به سر این زن برخورد می کند و متاسفانه باعث مرگ آنی او می شود. فرد خاطی با وجود «غیرعمدی» بودن حادثه، به علت شکایت همسر متوفی توسط نیروی انتظامی بازداشت می شود. وی ادامه داد: علیرغم اینکه به نطر می رسد این اتفاق غیر عمدی بوده اما چون در این حادثه انسانی کشته شده، برای فردی که سنگ از زیر پایش لغزیده بود، قرار بازداشت صادر شده و هم اکنون در بازداشتگاه های کرمان به سر می برد. بخشدار راین اضافه کرد: راین جزو مناطق گردشگری و زیبای استان می شود و هر ساله شاهد حضور گردشگران زیادی در این منطقه هستیم و باید برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث تلخ، تصمیماتی اتخاذ شود، به همین منطور درخواست کردیم تا زمانی که تمهیداتی برای ایمن کردن کوه و صخره های اطراف آبشار در نظر نگرفته نشده، از صعود گردشگران به بالای کوه ممانعت به عمل آید.
محمد مهدی افضلی، مدیر امور فرهنگی و روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: این تور از طرف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجوز داشته و همه افراد عضو این تور زیر پوشش بیمه گردشگری قرار داشته اند.
آبشار راین یکی از جاذبه‌های زیبای گردشگری کرمان به شمار می‌آید که در مسیر صعود به قله هزار، مرتفع‌ترین کوه این استان قرار دارد و علاوه بر کوهنوردان، محل گشت گردشگران بسیاری است که با وجود صعب‌العبور بودن مسیر آبشار و قله، معمولا تجهیزات ایمن و کافی همراه ندارند.به نوشته خبر وان، منطقه آبشار راین با وجود آنکه محل آمد و شد گردشگران بسیاری است، اما فاقد نگهبان، حفاظ و تابلوهای ایمنی و همچنین تجهیزات اورژانس است و امیدواریم با همت مسئولان هرچه سریع تر این کمبودها برطرف شود.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *