پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میزخبر

میزخبر





۱۱ دی ۱۳۹۵، ۱۹:۴۹

کدخدایی: پرونده نزدیکان در بررسی صلاحیت‌ها تأثیری ندارد
خبرآنلاین نوشت: عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره اینکه پرونده نزدیکان کاندیداها آیا در تایید صلاحیت افراد تاثیری دارد یا نه، گفت: موارد تایید صلاحیت مربوط به خود افراد است نه نسبت و یا نزدیک بودنش به شخصی خاص. لذا بررسی صلاحیت ها به پرونده های نزدیکان ارتباطی ندارد و براساس قانون اقدامات فرد ملاک بررسی صلاحیت ها است. در مجازات ها هم همینگونه است که کسی را درباره پرونده خود فرد و اتهاماتی که وارد می شود مورد بررسی قرار می دهند مگر اینکه در قانون صراحتی داشته باشد مثل مباشر و مسبب. در این شرایط بستگان فرد هم مورد بررسی قرار می گیرند اما تا زمانیکه قانون اجازه نداده باشد به پرونده نزدیکان ورود نمی کنیم. وی در پاسخ به سوال دیگری درباره فعالیت جبهه های بدون مجوز و تاثیر آن بر تایید صلاحیت کاندیداهای مورد حمایت این جبهه ها اظهار کرد: اگر تبلیغات خلاف واقع و زودهنگام صورت بگیرد شورای نگهبان آنها را مدنظر قرار می دهد اما اینکه وضعیت جبهه ها به چه صورت است به وزارت کشور مربوط می شود. وی درباره کاندیداتوری زنان در انتخابات ریاست جمهوری هم گفت: حتما همه می توانند ثبت نام کنند ولی برای تایید صلاحیت باید منتظر جمع بندی نظر کارشناسان درباره تعریف رجل سیاسی باشیم.
مقام ارشد ستاد کل نیروهای مسلح: با بابک زنجانی ارتباط ندارم، تهمت زدند
تسنیم نوشت: سردار میریان رئیس اداره زمینی عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به شایعات مطرح شده در خصوص ارتباطش با بابک زنجانی خاطر نشان کرد: تهمت زده‌اند، درباره ماجرای درجه دادن من و ارتباطم با بابک زنجانی، عکس را خوب نگاه کنید، این عکس را اولین بار یک سایت انگلیسی منتشر کرد، این عکس مربوط به شهید غفاری است و من دارم به آن شهید درجه می دهم. سردار میریان اضافه کرد: ما وام‌دار احدالناسی نیستیم و به جز حقوق هم، درآمدی نداریم و هرکس می‌تواند چیزی اثبات کند، بیایید و بگوید که فلان جا فلان شده است.
مطهری: دفترم توسط وزارت اطلاعات دولت قبل شنود می‌شد
ایسنا نوشت: نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: دفتر کارم توسط وزارت اطلاعات دولت قبل شنود می‌شد که با پیگیری های انجام شده در این خصوص این موضوع روشن شد. علی مطهری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پرونده های شیراز، مشهد و شنود از دفتر شخصی من براساس قوانین و چارچوب های مشخص در حال رسیدگی است و ما منتظر گزارش کمیسیون شوراها در مورد حادثه مشهد نیز هستیم و مسببین حادثه شیراز نیز مشخص شدند که باید با آنها برخورد شود. وی افزود: طبق اعلام وزارت اطلاعات در دولت قبل از دفتر من شنود می‌شد، که با عاملان این موضوع نیز برخورد شده و از مجموعه وزارت اطلاعات اخراج شدند. وی در پاسخ به سوالی در مورد احتمال کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو گفت: من فعلا درخصوص انتخابات ریاست جمهوری صحبتی نمی‌کنم.
امشب رییس‌جمهور از قاب تلویزیون با مردم گفتگو خواهد کرد
تسنیم نوشت: رئیس‌جمهور شامگاه یکشنبه ۱۲ دی‌ماه در یک گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم سخن خواهد گفت. پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور گفت: رئیس‌جمهوری اسلامی ایران مهمترین مسائل کشور را شامگاه یکشنبه 12 دی‌ماه در یک گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم شریف ایران اسلامی در میان خواهد گذاشت. وی افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی مهمترین مسائل روز کشور در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و همچنین موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی را مطرح خواهد کرد. معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور ادامه داد: این برنامه بعد از خبر 21 شبکه اول سیما و همچنین رادیو سراسری به طور زنده پخش خواهد شد.
سانسور عجیب سعید جلیلی برای حمایت از قالیباف
شرق نوشت: حقوق‌های نجومی آری، املاک نجومی نه؛ حتی به قیمت سانسور سخنان «سعید جلیلی». حمایت اصولگرایان از قالیباف تا آنجاست که حتی کنایه رقیب انتخاباتی سابق به شهردار پایتخت هم مشمول قاعده حذف می‌شود. سعید جلیلی هفته گذشته به مناسبت ۹ دی در جمع نمازگزاران مسجد علی ابن الحسین علیه‌السلام گفت: «هیچ جای انقلاب این نبود کسانی که حقوق نجومی گرفتند را ذخیره نظام معرفی کنیم، نگرانی نسبت به کارتن‌خواب‌ها زمانی می‌تواند درست باشد که از حقوق‌های نجومی و اموال نجومی و املاک نجومی هم شرمسار باشید»؛ اما مدتی بعد از انتشار این سخنان، کانال سعید جلیلی و پشت‌بند آن خبرگزاری‌های فارس و تسنیم، بلافاصله عبارت «اموال و املاک نجومی» را حذف کردند، اما یادشان رفت در خود سایت جلیلی هم آن را حذف کنند. براساس استراتژی رسانه‌ای اصولگرایان، ماجرای حقوق‌های نجومی باید پرفشار ازسوی رسانه‌ها و تریبون‌های عمومی پیگیری شود؛ اما قرار نیست کوچک‌ترین اشاره‌ای به ماجرای «املاک نجومی» بشود. محمدباقر قالیباف و سعید جلیلی دو نامزد احتمالی اصولگرایان برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ هستند. احتمال شکل‌گرفتن یک رقابت درون‌گروهی دیگر مانند سال ۹۲ میان این دو نفر و هوادارانشان بسیار زیاد است. کنایه جلیلی به قالیباف هم نشان‌دهنده این بود که در میان اصولگرایان، وضعیت نسبت به سال ۹۲ فرقی نکرده است.
اولین اظهارات انتخاباتی میرسلیم بعد از معرفی شدن از سوی موتلفه
ایسنا نوشت: سید مصطفی میرسلیم در اجلاس سراسری دبیران استانها و شهرستانهای حزب موتلفه اسلامی که در مشهد مقدس برگزار شد با اشاره به معرفی او به عنوان کاندیدای نهایی حزب موتلفه اسلامی برای انتخابات ۹۶، اظهار کرد: وقتی اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی پیشنهاد نامزدی برای انتخابات ۹۶ را به بنده دادند، گفتم اگر بحث خدمت کردن مطرح باشد من آمادگی دارم و الا به دنبال قدرت‌طلبی، شهرت‌طلبی و مقام پرستی نیستم.
انتقاد هاشمی‌رفسنجانی ازبرخورد صداوسیما با
رحلت آیت‌الله موسوی‌اردبیلی
ایسنا نوشت: آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی عصر جمعه طی سخنانی در مراسم گرامیداشت چهلمین روز درگذشت آیت‌الله موسوی اردبیلی با بیان این که من موسوی اردبیلی را به وظیفه‌شناسی می‌شناختم اظهار کرد: حق آن بود که صداوسیما برنامه جامعی برای ایشان پخش می‌کرد نه اینکه لحظات آخر مشخص شود که چه کسی و کجا بر پیکر ایشان نماز می‌خواند.
فرمانده ناجا: سرباز باید در محل سکونت خود خدمت کند
سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی گفت: در طول یک سال گذشته فرار سربازان ۲۲ درصد کاهش داشته است. سربازی داریم که ۱۰ فرزند و سه همسر دارد. حدود ۲۰۰ سرباز با سه تا پنج فرزند نیز وجود دارند. این در حالی است که اعلام شده فرار سربازان از ناجا زیاد است. در حالی که برای ارائه این آمار باید عائله مندی آنها را نیز در نظر بگیریم. بهترین راه برای جلوگیری از سربازان این است که هر سرباز در شهر محل سکونت خود خدمت کند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر