سایت خبری پیام ما آنلاین | لیدر جنجالی فوتبال کرمان در مصاحبه با « پیام ما» همه اتهام ها را تکذیب کرد «اکبر طوطی» به روایت خودش

لیدر جنجالی فوتبال کرمان در مصاحبه با « پیام ما» همه اتهام ها را تکذیب کرد «اکبر طوطی» به روایت خودش





۱۰ دی ۱۳۹۵، ۲۳:۰۹

لیدر جنجالی فوتبال کرمان در مصاحبه با « پیام ما» همه اتهام ها را تکذیب کرد
«اکبر طوطی» به روایت خودش

اکبر زنگی آّبادی یا همان «اکبر طوطی» معروف، سال هاست که در فوتبال ایران به عنوان یک لیدر شناخته شده است، لیدری که همواره حواشی زیادی را با خود به همراه داشته و در نوک پیکان انتقاد مربیان و فوتبالی ها و کارشناسان قرار گرفته است، اخیرا نیز فیلم ها و مطالبی از او و به نقل از یکی از روزنامه نگاران کرمانی و همچنین مربیان اسبق مس در فضای مجازی پخش شده که او را لیدری سالار و بی اخلاق معرفی کرده است. برای اینکه یک طرفه قاضی نرفته باشیم، او را به دفتر روزنامه پیام ما دعوت کردیم تا حرف ها و درد و دل های او را هم بشنویم، این گفت و گوی مفصل را با هم می خوانیم؛
با اینکه سابقه بازی فوتبال نداری، چی شد که به عنوان یک هوادار و بعد هم لیدر باشگاه مس شهرت یافتی؟
سال قبل از اینکه مس به لیگ برتر صعود کند، من در بازار کار می کردم و یک روز به اتفاق یکی از دوستان به ورزشگاه کیانی که آن زمان بازی های مس برگزار می شد رفتیم. سرمربی آن زمان تیم، نادر دست نشان بود. علاقه و هیجان و صدای من باعث شد رئیس وقت هیات فوتبال که آقای گنجعلیخانی بود، از من دعوت کرد در کنار تیم باشم و یکی دو تا بازی خارج از استان هم این تیم را همراهی کردم. یادمه حتی بازی با هما در تهران که باعث صعود مس به لیگ برتر شد، من به همراه تیم بودم. بعد از صعود به لیگ برتر، سکوها تقسیم بندی شد و من به اتفاق حدود 15 نفر دیگر مسئولیت تماشاگران را به عنوان لیدر به عهده گرفتیم و این آغاز ورود من به دنیای لیدری باشگاه مس بود. بعد از 4 سال هم در بازی استقلال تهران و مس کرمان به عنوان پرشورترین سکو و بهترین لیدر کرمانی، از سوی مسئوولین فدراسیون فوتبال به عنوان لیدر تیم ملی انتخاب شدم.
کلا چند سفر خارجی به عنوان لیدر چه در کنار مس و چه با تیم ملی داشتی؟
به همراه تیم ملی در اردوی چین و بازی دوستانه با این تیم و بعد هم با همان تیم به کره شمالی رفتیم و در بازی برابر کره شمالی در مسابقات انتخابی جام جهانی تیم ملی را همراهی کردم و یک بار هم با مس در باشگاههای آسیا به امارات سفر کردم که با باخت مس در برابر حریفش همراه بود. البته یک بار هم به زیارت خانه خدا مشرف شدم و3 سال هم به عنوان زائر آقا امام حسین و 3 سال دیگر هم ایام اربعین، سعادت خدمت به زوار ابا عبدالله را در آشپزخانه های مسیر داشتم.
چرا حس کردی می توانی به عنوان لیدر در خدمت ورزش کرمان باشی؟
من در بازار کار می کردم و به قولی آدم روداری هستم و برای لیدر بودن هم باید رو داشته باشی و هم ارتباط خوبی با مردم و مسئولین و هوادران برقرار کنی تا بتوانی کار کنی. من هم به همین دلیل کم کم وارد شدم و چندین ساله که نه تنها در کنار باشگاه مس بلکه در کنار ورزش کرمان در حال خدمت هستم.
شما یکی از چندین لیدر کرمان اما معروف ترین و پرحاشیه ترین آنها هستی، چه شد که این اتفاق افتاد؟
در یکی از بازی ها در همان سال های نخست صعود مس به لیگ برتر، پرسپولیس میهمان مس بود و ما به همراه تعدادی از تماشاگران در ورزشگاه انقلاب کرمان که محل تمرین سرخپوشان تهرانی بود، جمع شدیم و برای تخریب و تضعیف روحیه آنها و بخصوص علی کریمی که رابطه خوشی با علی دایی ندارد، به تشویق علی دایی پرداختیم و همین کار ما و ادامه آن در بازی روز بعد که با باخت پرسپولیس همراه بود، باعث یک سری درگیری ها و صحبت های آقای خوردبین، سرپرست تیم تهرانی در برنامه نود که گفتند « پرسپولیس به مس نباخت، به اکبر طوطی باخت» و در همان برنامه برای اولین بار از من به عنوان اکبر طوطی نام برده شد. از همان روز و تیتر روز بعد روزنامه پرسپولیس با عنوان«الف – طوطی» نام من بر سر زبان ها افتاد.
درگیری هایی هم در آن بازی پیش آمد، از آن اتفاقات بگویید؟
درگیری خاصی نبود، فقط یکی از لیدرهای مس به نام رضا اسدی که یک استقلالی دو آتشه است، در جریان وبعد از آن بازی باعث بوجود آمدن تنش ها و درگیری هایی شد و صحبت هایی با آقای عابدزاده و کریمی انجام داد که متاسفانه به نام من تمام شد در حالی که من هیچ نقشی در آن درگیری ها نداشتم.
در آمد ماهانه شما چقدر است، شما کارمند باشگاه مس هم هستی، از آنجا چقدر حقوق و اضافه کاری می گیری؟
من به همراه 4 لیدر باشگاه از حدود 5 سال پیش به عضویت صندوق بازنشستگان مس درآمدیم و ماهیانه حقوقی طبق قانون بیمه کار، در حدود یک میلیون تومان به اضافه بیمه دریافت می کنیم و هیچ اضافه کاری نداریم. ضمن اینکه به هر هوادار در هر کدام از سفرهای خارج از کرمان 40 هزار تومان و به لیدر 60 هزار تومان هزینه تغذیه پرداخت می شود. در کل با توجه به اینکه کار من آزاد است نمی توان میزان درآمدم را مشخص کرد اما معمولا 2 میلیون تومان در ماه درآمد دارم.
کلا طرفدار آبی هستی یا قرمز؟
حقیقتا من اوایل طرفدار استقلال بودم اما بعدا که وارد مجموعه مس و ورزش کرمان شدم فقط هوادار نارنجی پوشان کرمانی و البته تیم ملی هستم.
فیلمی در روزهای اخیر از شما در فضای مجازی پخش شده که با کف دست به دوربین می زنی، جریان چه بود؟
این فیلم مربوط به بازی با بادران تهران در بازی های اخیر مس در تهران بود، در آن بازی من تهران بودم و خودم را به این بازی رساندم. تماشاگران بادران که بالای نیمکت بچه های مس بودند، در طول بازی سراسر به بازیکنان تیم ما اهانت کردند و یکی از بازیکنان ما درگیری کوچکی با تماشاگران داشت و دوربین می خواست از این صحنه فیلم برداری کند که من گفتم آقا فیلم نگیر و همین باعث درگیری کوچکی شد.
نظرت در مورد لیدر سالاری در باشگاه مس که این روزها درباره آن گفته می شود، چیست؟
اصلا این چنین نیست، با توجه به حقوقی که از این باشگاه می گیرم باید در جهت منافع می کار کنم، لیدر سالاری متاسفانه بحثی است که توسط یکی دو تا از رسانه های کرمان به تازگی مطرح شده، البته الحق نباید از نقش روزنامه و نشریات و سایت های کرمانی که همواره حامی ورزش و باشگاه مس کرمان بوده اند بگذریم، اما یکی دو تا از همکاران رسانه ای شما شیطنت کرده و این موضوع را به تازگی باب کرده اند. در صورتی که به جرات می گویم اصلا بحث لیدرسالاری در باشگاه مس نبوده و نخواهد بود. من به همراه چند تن دیگر از لیدرهای کرمانی، چندین سال از زندگی مان را برای این تیم و حتی برای کل ورزش کرمان گذاشته ایم و با پیروزی هایش خوشحال شدیم و با باخت هایش ناراحت. برعکس صحبت های گفته شده، من اعلام می کنم نه تنها لیدرسالاری نیست، بلکه حتی به لیدرها بهایی هم داده نمی شود. 4 – 5 سال است می خواهیم کانون هواداران باشگاه را به ثبت برسانیم، اما متاسفانه بعضی از دوستان فکر می کنند اگر کانون هواداران راه اندازی شود، منافع شخصی آنها به خطر می افتد. در حالی که باشگاه مس مال همین هواداران است. هدف ما این است که همه با هم اعم از مسئولین، رسانه ها، هواداران و بازیکنان در جهت اعتلا و پیشرفت فوتبال کرمان و بخصوص باشگاه مس که ویترین ورزش کرمان است، قدم برداریم.
رابطه ات با مربیانی که کرمان آمدند و رفتند چگونه بود؟
من با همه رابطه خوبی داشتم و دارم، از امیرقلعه نوعی و مرفاوی و مظلومی و بگوویچ و دیگران. با تنها کسی که یک سری مشکلات و حواشی پیش آمد، ابراهیم قاسم پور بود که آن هم بخاطر کارهایی بود که انجام می داد و از نظر فنی در سطح بالایی نبود و شیطنت هایش تیم را از بین برد.
اخیرا حرف و حدیث های زیادی راجع به شما پیش آمده که اکبر زنگی آبادی با مربیان در ارتباط است و هر مربی که هوای تو را نداشته باشد، باید از کرمان برود و یا فلان مربی برایت زمین خریده و یا مربی دیگری وانت، در این باره چه صحبتی داری؟
من به شدت تکذیب می کنم، نه زمینی در خیابان کمیل دارم که فلان مربی برای من خریده باشد و نه وانتی که مربی دیگر خریداری کرده، من مستاجرم و ماهیانه 400 هزار تومان اجاره خانه می پردازم، البته وانت سفیدرنگی قسطی خریده بودم که بعدها فروختمش و در حال حاضر ماشین شخصی ندارم و فقط وانتی متعلق به باشگاه مس است که گاه گاه برای انجام تبلیغات و کارهای خود باشگاه در اختیار من قرار می گیرد. هر کدام از مربیان که فکر می کنند به من پول داده یا چیزی برای من خریداری کرده اند، بیایند و ثابت کنند و من هم هرگونه جریمه و یا برخوردی را از طرف مسولان می پذیرم و قبول می کنم، به شرطی اثبات شود. من پای حرفم می مانم و با قدرت اعلام می کنم تا این لحظه هیچ مربی برای من کار شخصی انجام نداده است.من نمی دانم دوستان با چه هدف و نیتی این کار را انجام می دهند، اما همه آنها را به خدا واگذار می کنم تا خدا سزای کارهایشان را بدهد.
در یکی دو تا از بازی های مس شاهد بودیم از سمت سکوهای تماشاگران شعارهایی برضد کادر فنی داده شد، همان سکوهایی که از طرف لیدرها هدایت می شوند، اگر قرار است از تیم حمایت شود چرا شما ها حمایت نکردید؟
من در آن بازی ها در سفر کربلا حضور داشتم و بر روی سکوها نبودم. اما از همان اول فصل با حضور دستیاران آقای ابراهیم زاده بخصوص آقای باجلان مخالف بودیم و همین انتخاب ها و در ادامه، نتایج ضعیف تیم باعث شد تا متاسفانه شعارهایی برضد کادر فنی داده شود.
اما حق یک سرمربی است که خودش دستیارانش را انتخاب کند؟
بله حق سرمربی است ولی ما هم نماینده مردم هستیم و حق داریم برای نتایج این تیم نگران باشیم. با این حال اعلام می کنم من در آن بازی ها نبودم و حرف شما هم کاملا صحیح و درست است.
وضعیت امسال باشگاه مس را چگونه می بینی؟
تا وقتی همه مسئولان و دست اندرکاران با هم و در کنار هم نباشند، تیم موفق نمی شود، استاندار محترم باید نگاه ویژه ای به این تیم داشته باشد و آن را نماینده ورزش استان بداند. متاسفانه کوتاهی هایی درباره این تیم انجام می شود، به نظر من ورزشی ترین استاندار، آقای دهمرده بود که واقعا با جان و دل هوای ورزش استان را داشت و همان حمایت ها باعث شد، دوران طلایی فوتبال کرمان رقم بخورد. امیدوارم باز هم شاهد تکرار آن روزهای خوب فوتبالی کرمان باشیم.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *