سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۱۰ دی ۱۳۹۵، ۲۳:۰۴

گردشگری معدن
در کوهبنان راه اندازی می شود
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: برای نخستین بار در استان کرمان گردشگری معدن در شهرستان کوهبنان راه اندازی می شود.
به گزارش از روابط عمومی میراث فرهنگی استان کرمان، محمود وفایی در نشست با فرماندار کوهبنان به ثبت جهانی کویر لوت اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با ثبت کویر لوت در فهرست میراث جهانی تقاضا از سوی گردشگران داخلی و خارجی برای دیدن این اثر طبیعی رو به افزایش است.
وی با بیان اینکه فعالیت ها و جشنواره های مختلفی در محل کلوتهای شهداد برپا می شود، تصریح کرد: این جشنواره ها توسط بخش خصوصی انجام می شود و اداره کل میراث فرهنگی به عنوان بخش دولتی بر این فعالیتها نظارت می کند.
وی گردشگری معدن را یکی دیگر از ظرفیت های گردشگری استان کرمان برای جذب گردشگران عنوان کرد و اظهار کرد: استفاده و بهره برداری مناسب از این ظرفیت گردشگری برای نخستین بار از سوی استان کرمان مطرح شد چرا که این استان در بخش معادن بسیار غنی است.
وفایی با اشاره به اینکه شهرستان کوهبنان کلکسیونی کاملی از ظرفیت های گردشگری است که گردشگری معدن بخشی از این کلکسیون است، افزود: این شهرستان در بخش معادن زغال سنگ بسیار غنی بوده و می تواند با مشارکت بخش خصوصی، معادن متروکه و حتی در حال فعالیت را محلی برای جذب گردشگر تبدیل کرد.
وی به لزوم آموزش راهنمایان تخصصی معادن در استان کرمان اشاره کرد و گفت: با وجود راهنمایان متخصص و آماده سازی زیرساختهای لازم در مناطق روستایی به راحتی می توان معادن این شهرستان را مملو از گردشگران علاقمند کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از گردشگری معادن به عنوان یک فرصت در حوزه اقتصاد مقاومتی نام برد و بیان داشت: گردشگری معدن، یک نوع گردشگری نو و جدید است که با استاندارد سازی و مطالعات تخصصی می توان در این زمینه به موفقیت رسید.
وی به روستاهای گردشگری شهرستان کوهبنان اشاره کرد و تصریح کرد: به عنوان مثال روستای گزک دارای ظرفیت های خوب گردشگری است و در حال حاضر دو خانه بوم گردی در این روستا راه اندازی شده است بنابراین باید با تبلیغات و معرفی هرچه بیشتر به ورود گردشگران به این مناطق کمک کرد.

مشاور رسانه ای سرپرست سازمان صنعت،معدن و تجارت کرمان معرفی شد
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان طی حکمی علیرضا ابوالحسنی از مدیران باسابقه و موفق روابط عمومی را به سمت مشاور رسانه ای خود انتخاب کرد.ابوالحسنی که مدیریت روابط عمومی سازمان عریض و طویل صنعت ، معدن و تجارت کرمان را بر عهده دارد از این پس مشاور رسانه ای این سازمان نیز خواهد بود.
وی یکی از مدیران فعال روابط عمومی است که روابط نزدیکی با رسانه های استان دارد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *