پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | ضریب امنیت و اشراف اطلاعاتی استان بالاست

ضریب امنیت و اشراف اطلاعاتی استان بالاست





۱۰ دی ۱۳۹۵، ۲۲:۵۶

ضریب امنیت و اشراف اطلاعاتی استان بالاست

پایگاه خبری «کرمان نو» نوشت: استاندار کرمان در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمان در خصوص دستگیری زود هنگام قاتل جنایت فهرج گفته دستگیری زود هنگام وی نشان از اشراف اطلاعاتی استان کرمان است. رزم حسینی گفت که این اتفاق ریشه در فقر و جهل فرهنگی دارد. مشکلات اقتصادی منشاء آسیب های اجتماعی است.
وی با اشاره به دستگیری قاتل ظرف ۷۲ ساعت بیان کرد که ضریب امنیت و اشراف اطلاعاتی استان بسیار بالاست. استاندار در خصوص اقدامات صورت گرفته در زمینه اقتصاد مقاومتی گفت : « باید با فرهنگ سازی مناسب فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه نهادینه شود. رسانه ها در این زمینه باید تلاش کنند.»
رزم حسینی از عدم ترویج اقتصاد مقاومتی انتقاد کرد و گفت که برخی از مردم هنوز با تعریف صحیح اقتصاد مقاومتی آشنا نیستند. اقتصاد مقاومتی یعنی مردم با استفاده از امکانات موجود با هزینه کم بیشترین درآمد را به دست آوردند.
وی بیان کرد که برای به باور تبدیل شدن گفتمان مقاومتی باید همه دستگاه ها همکاری کنند. رسانه‌ها کارهای خوب و امیدبخش مدیران را تبلیغ کنند. باید با مدیریت صحیح و حساب شده از همه فرصت برای انقلاب و نظام ظرفیت سازی کرد. استاندار کرمان در خصوص مبارزه با حاشیه نشینی گفته اگر اقدام به موقع انجام نمی شد وسعت شهر کرمان ۲۰ هزار کیلومتر افزایش یافته بود.
وی از رتبه نخست استان در زمینه مبارزه با زمین خواری خبر داد و گفت که در کرمان ۳هزار و ۶۰۰ هکتار زمین رفع تصرف شده. رزم حسینی ادامه داد که در برخی نقاط استان ۴هزار حلقه چاه وجود داد در حالی که بهره وری کشاورزی در آن مناطق بسیار پایین است. نبود اقتصاد مناسب در روستاها علت مهاجرت روستائیان به شهر است.
استاندار گفت طرح نجات در کرمان در حال انجام است که هدف آن کاهش آسیب های اجتماعی است. رزم حسینی افزود که شاخص های امنیتی در شهرستان قلعه گنج به ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده که این نتیجه اقدامات صورت گرفته در زمینه اقتصاد مقاومتی است. وی با گرامیداشت ۹ دی گفت مردم پایه های اصلی نظام هستند.
او بیان کرد که از ۹ میلیون هکتار طرح کاداستر انجام شده در کشور ۲میلیون هکتار مربوط به استان کرمان است. رزم حسینی افزود ولایت فقیه زمانی استحکام پیدا می کند که سران قوا و دستگاه ها عملکرد مطلوب داشته باشند. وقتی که رهبری بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح می کنند همه باید برای این اصل به صورت جدی تلاش کنند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *