سایت خبری پیام ما آنلاین | «وضعیت قرمز» در کرمان

«وضعیت قرمز» در کرمان





۱۰ دی ۱۳۹۵، ۲۲:۲۲

«وضعیت قرمز» در کرمان

یاسر سیستانی نژاد- دیرگاهی است که کارشناسان آب از بحران آب سخن می گویند. اما برخی هم هستند که در این وانفسا هنوز که هنوز است منکر بی آبی کشور می شوند. آن هایی هم که بحرانی بودن وضعیت آب را فریاد زده اند نتوانسته اند پیشنهاد کاربردی بدهند. حل مسأله این بیماری مهلک، عزمی ملی می طلبد. علاوه بر کارشناسان، نویسندگان و روزنامه نگاران، اکنون هنرمندان نیز به میدان آمده اند و با ظرافت و آرامش بر ذهن و تفکر شهروندان و مسوولان اثر می گذارند. نمایشگاه«وضعیت قرمز» به همین منظور برگزار شده است.
نمایشگاه عکس، ویدئو و میکس مدیای«وضعیت قرمز» عصر دیروز در موسسه فرهنگی و هنری یادگاران صنعتی آغاز به کار کرد. این نمایشگاه توسط «محمد خضری مقدم» عکاس و گرافیست کرمانی با محوریت بحران آب برپا شده است. آن گونه که از نام نمایشگاه و محتوای آثار نمایش داده شده در آن بر می آید، هنرمند دغدغه خود را که اکنون به صورت یک نگرانی در آمده است را با مخاطبان خود در میان می گذارد.
خضری مقدم در گفت و گو با پیام ما گفت:«وضعیت آب از حالت بحران گذشته و در حال تبدیل شدن به جنگ آب است. حتی من معتقدم که این جنگ، وجود دارد و باید کمی دقت کرد تا وجود آن را فهمید. من تلاش کرده ام در این نمایشگاه با تلفیق المان های مربوط به آب و ابزارهای جنگی، این خطر را به بازدیدکنندگان گوشزد کنم.»
نمایشگاه«وضعیت قرمز» تا شانزدهم دی ماه از ساعت 16 تا 20 در موسسه فرهنگی و هنری یادگاران صنعتی واقع در خیابان بهشتی، حدفاصل چهارراه تهماسب آباد و باغ ملی برای بازدید عموم باز می باشد.
محمد خضری‌ مقدم متولد ۱۳۶۳ در کرمان و دارای مدرک کارشناسی‌ ارشد رشته‌ گرافیک از دانشگاه تربیت مدرس تهران است. وی از سال ۸۶ تاکنون در کنار گرافیک به عکاسی نیز مشغول بوده است.
مست بود هم چون بهار جوانی/ دست هایش بر آسمان/ چشمانش از حلقه تاریخ به در آمده/ هم چون همتایانش در همین حوالی/ چشم انتظار ابری!/ گویا که باد نافرمانی صدای ناله پدر را نمی شنود/ گویا سینه خاک ترک خورده/ جنگ نیست/جنگ نیست/تکه ابری می آید؟/ تکه ابری از دور…(محمد محمدی زاده)

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *